Miért nem vásárolunk európai online boltokból?

Még mindig nagyon sokan vásárolnak kizárólag hazai online boltokból, holott sok esetben nem csak az amerikai, de az európai kínálat is sokkal kedvezőbb. Olcsóbb hozzájutni bizonyos dolgokhoz, ha valamelyik másik európai országból rendeljük.

Az Európai Bizottság tervei szerint az online vásárlóknak több jogot és jogi védelmet kell biztosítani, és máris növekedni fog a határokon átívelő online biznisz. A direktíva elsősorban azt szeretné elérni, hogy az Unión belül a forgalmazók tegyék egyértelműbbé a külföldi online vásárlók számára is a termékkel kapcsolatos infókat (termékleírás, adók, a kereskedő székhelye, stb.) Azt is szeretnék elérni, hogy Európa-szerte a jelenlegi gyakorlatnál egyszerűbben lehessen visszaváltani a hibás termékeket.

És azt is tervezik, hogy legyen végre egy feketelista, ahova fel lehet írni az inkorrekt boltokat, név szerint. (Mielőtt mindez jogerőre emelkedne, előbb még az Európai Parlamentnek és az uniós tagállamoknak is alá kellene írniuk. Úgyhogy ez akár rossz esetben évekeig is eltarthat.)

Abban valószínűleg nagyon igazuk van, hogy ha az európaiak többet vásárolnának online más európai országokból, azzal erősödne a verseny, és a fogyasztók jól járnának.

Jelenleg a helyzet azonban ennél sokkal aggasztóbb. A jelentés szerint öt európai online vásárlóból mindössze egy merészkedik másik ország domaintartományába, árucikkek után vadászni. És ez annak ellenére így van, hogy az európai országokban bizonyos termékcsoportok kapcsán igen jelentős az eltérés az árakban.

A fő probléma szerintem továbbra is az idegen nyelv és a helyi viszonyok ismeretének hiánya. Ha véletlenszerűen kérdeznénk meg magyar netezőket, hogy miért nem vásárolnak külföldről, valószínűleg elég sokszor kapnánk azt a választ, hogy "körülményes", "a posta úgyis ellopja", "mittomén, hogy jó-e az a garancia itthon", "nem beszélek angolul/németül", "nincs online fizetésre alkalmas bankkártyám", "eBay? Amazon? Azmiaz?"

Pedig online vásárolni jó dolog.

Címkék: vásárlás üzlet európa
2008.10.08. 21:03. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

És tényleg ellopja. Pont most rendeltem pár hónapja valamit, azóta se jött meg, tracking információ meg persze magyarországra nincs. Kétlem hogy a jövőben ujra online fogok bármit is vásárolni.
vidéki vagyok, és idáig mindig megkaptam a külföldről rendelt cuccokat (le is kopogom)

thews (törölt) 2008.10.08. 21:47:00

+1 ellopja :s
én a belföldieket sem kapom meg mindig.
hehe, az eddigi 5 kommentből 5 a posta szóra ugrott :D
Én szerencsés vagyok, eddig mindent megkaptam. De ismerek több olyan embert is, akinek lenyúlták a cuccát a postán dolgozók.
Eddig az irodaházba rendeltem a cuccokat, gondoltam, kevesebb az esély az ellopásra, mivel nem számít a kézbesítő konzumer cuccokra, és tényleg, minden meg is jött rendesen.

Most viszont kisfalunkba házunk címére kértem pár cuccot, és előre remegek.
ne felejtsük ki a postán kívül, hogy az emberek félnek online bankkártya infót kiadni..
A posta nekem is ellopta, de nekem már futár is hozott karácsony után ajándékot.

A Bizottság meg maximum bürokratizálni tud, meg űrlapokat gyártani, összességében rontani a helyzeten.

Mindenki összeesküdött ellenünk :(
Annyit vásárolok Amazonon, hogy a hagyományos könyváruházban már kezdem furán érezni magam, nem tudom hová kell beírni mit keresek. :))

Azért PayPal-lal szerintem az emberek sem félnek annyira a fizetés részétől, ráadásul már nálunk is lehet átutalással pénzt rakni paypalra, szóval még dombornyomott kártya sem kell.

Az viszont szánalmas, amit a magyar posta művel. Semmilyen következménye nincs, ha egy postás zsebre rakja a küldeményt? Szánalmas. Elég friss a seb, úgyhogy most nagyon utálom őket :P
Könyvet nem lopnak, mert sötét tuskók! :) Persze nem mind, csak a lopós gyennyláda fajta. Amiből a jelek szerint nem kevés van. Én is ezért nem rendelek külföldről.
Tényleg ellopja.... +1

Csak tudnám mit csinál a k****g a spinwind nyílvesszőtollakkal....
Szerintem még rosszabb a helyzet, nem ellopja, hanem elhagyja. Magyarul haszna sincs belőle.
Ja, és azt képzeljétek el, milyen lenne az az európai minőségbiztosítás, amikor a 39-es cipőt egy 40-esre ki akarod cserélni, mert kicsi. Érted. Megkapod, és utána visszaküldöd, na kivel, a postával, utána meg kiküldik a 40-est, na mivel, a postával. Közben átmegy jó sok enyves kézen. Kool.
Futárszolgálat megbízhatóbb, mert van tracking system azt lehet reklamálni.
a postán nagy a packet loss ^^
heti szinten rendelek online áruházból terméket de kizárólag futárszolgálatos kiszállítással. a magyar postára nem bízom.
Miért kell királyi postát igénybe venni? DHL vagy Fedex. Igaz drágább, de biztosan ideér. Csinálom már pár éve (1999-től) az online vásárlást, de még semmi komolyabb gondom nem volt.
Budapesti vagyok, eddig mindent megkaptam, legyen az műszaki cikk vagy könyv. (Magyar nyelvű könyvet persze minek rendeljek az amazonról.)

Mondjuk azt nem tapasztaltam, hogy mondjuk fotócuccok lennének külföldön, újonnan olcsóbban, mint Magyarországon, pláne szállítási költséggel együtt.

A másik gond részemről nem az elszánás, hanem az, hogy még a magyar boltok között csak tudok keresni, de hogy honnan jöjjek rá, hogy a megvenni kívánt portréobi Nagy-Britanniában, Ausztriában vagy Svédországban olcsóbb, és hogy melyik kis boltban kellene azt feltúrnom, arra tippem sem lenne, és a cikk sem ad ilyet.
Trychydts felvetése jogos...lehet, hogy én vagyok tudatlan, de nem ismerek olyan helyet a neten, ahol országtól függetlenül lehetne összehasonlítani az árakat, pedig ahhoz, hogy az emberek meglássák, mennyivel jobban megéri alkalmanként külföldről beszerezni cuccokat, nagyon kéne egy ilyesmi...

Persze ismét mondom, lehet, hogy én nem tudok róla, de örömmel várom a tippeket :)
én is szívásként éltem meg a külföldi netes vásárlást.
csak banki átutalásra volt mód, a bank pedig előre nem tudta megmondani az átutalás díját (attól függ, mennyi bankon megy keresztül az utalás). végül több lett az utalás díja (persze utólag vonták le), mint amennyibe a termék és a posta együttesen került.
az előző hozzászólásom kiegészítése:
az eladó pedig nem volt hajlandó mással küldeni a csomagot, mint a német postával (mert a szomszédjában van a postahivatal), így végig paráztam, hogy megérkezik-e a csomag, de hála Istennek megérkezett.
nalam csak es kizarolag az ELLOPJA az indok. neten eddig csak szoftvert vasaroltam (steam), mert azt azonnal megkapom. de targyat soha nem vasarolnek itthon sem, mert azt a posta ellopja. megrendelem aztan elfaradok erte szemelyes atvetelre.
Gratulálok!
Eddig csak arra lettek buzdítva a vásárlók, hogy a MAGYAR kisboltokat, piacot, stb hagyják ott a külföldi nagyáruházak miatt, mert hogy milyen jó és olcsó a német krumpli, alma, dinnye vagy tojás... Amiből ugye rettentő nagy hiány lehet Magyarországon, hogy külföldi terméket kelljen vásárolnunk...

Most meg már hagyjuk a Magyar online rendelést is és rendeljünk külföldről... Hát szép jövő... :-/
a nyitottabb europai online biznisz a magyar online boltokat is nagyobb bevetelhez juttathatna. persze csak ha versenykepesek a szolgaltatasaik, araik, termekeik.
Edorn 2008.10.09. 16:41:58
Hagyjuk bizony ha irreális árakon dolgoznak.. Nemrég ajándékba vásároltam egy boros szettet, körülnéztem a hazai online boltokban és az ebayen is. Mivel sürgetett az idő ezért magyar boltból rendeltem. Összehasonlítás:

magyar / ebay (Hong-Kongból)
12000/8000 (szállítással)
1 hét/10 nap

Teljesen egyforma cuccról van szó.
@Trychydts: ha használsz netvibes-ot, ot van termékkereső és boltonként kiadja, hogy hol mennyi (csak nincs valami sok ország)

Amúgy én sem értem, hogy miért rendel mindenki a postával, amikor még belföldön sem éri meg...
Én is szívtam már meg a postával (nem jött meg az Economist, így kénytelen voltam lemondani, de visszafizették a nem megjött számokat is és közben erősödött az euró, szóval nyertem kb. 40 forintot az ügyön :).

Ettől függetlenül én nem tántorítanék el senkit a postától, ha nem érkezik meg a csomag, nem írod alá, hogy átvetted akkor vissza kell követelni a vételárat (nem tudom egyes boltoknál hogy van, de az Amazon visszautalja a pénzt, ha valamiért nem veszed át a csomagot).

Személy szerint a futárszolgálatokkal kevésbé vagyok megelégedve, soha nem akkor szállítják ki a cuccot, amikor otthon vagyok; ha valamiért senki nem tudja átvenni, vagy a saját hibájukból nem időben szállítanak ki valamit, külön kell őket felhívni, hogy új kiszállításban állapodjon meg az ember).

Ami az online boltokat illeti, az EU-nak a tagállamok közti szállítási korlátozások (pl. Amazonról nem lehet műszaki cikket rendelni Magyarországra) megszüntetésére is koncentrálnia kellene.
"Személy szerint a futárszolgálatokkal kevésbé vagyok megelégedve, soha nem akkor szállítják ki a cuccot, amikor otthon vagyok;"
Kérheted a munkahelyedre is!
Mint magánszemély én is sokat vásároltam már ebay-en és eddig lekopogom (kop-kop) nem volt semmi károm ebből.

Amúgy vannak már határokon átívelő online store-ok, csak körül kell nézni. Én is egy ilyen cégnél dolgozom Magyarországon.

Az egyik legnagyobb probléma szerintem, hogy a magyarok mindössze 1/3-a beszél valamilyen idegen nyelven...
Edorn: ja, hagyjuk a versenyt a francba, minek nekunk piacgazdasag, csinaljuk vissza a rendszervaltast!
egyunk tovabbra is vacak minosegu magyar zoldseget/gyumolcsot (lasd: buvosszakacs.blog.hu, tessek olvasgatni)
Hát én rossz minőségű Magyar zöldséget még nem ettem, ellenben a tesco-s, vagy sima nagyáruházas, külföldről importált agyontartósított zöldségek/gyümölcsök minőségét erősen megkérdőjelezem... Csak ugye baromi olcsón tudják adni, illetve erre lett rászoktatva a nép, hogy ez a jó, meg trendi... Így persze, hogy drága a Magyar árú, ha egyszer kinyírják őket a külföldi nagy cégek... Olcsóbban nem adhatják, hisz akkor már ők fizetnének rá! Most tényleg megvilágosodtam szavaitok hallatán, igen: Éltessük az eu-t, nyírjuk ki a Magyar termelőket, adjuk el az országot!
Edorn: A magyar termelőknek valóban rossz, hogy egyre erősebb a nemzetközi konkurencia, de ez rákényszeríti őket a hatékonyságuk növelésére, illetve az állami támogatások jobb felhasználására. Mi magyarok is megtehetjük, hogy exportáljuk a termékeinket és meg is tesszük - aki nem tud, vagy nem akar alkalmazkodni a világpiachoz, az sajnos nehezen fog boldogulni - ez nem a tetszik-nem tetszik játék.
Edorn: mondom: olvass buvosszakacsot.
a magyar foldmuveseknek meg tsz-eket kellene alakitaniuk, mint ahogy ez kulfoldon is bevett modszer, akkor nem egy 1000ha-s gazdanak kellene kigazdalkodnia egy 50 millios traktort. csakhat ehhez ostobak, onzok es gyavak. viszont en ezt nem vagyok hajlando tamogatni vagy kompenzalni, aki huje, pusztuljon, ne pedig fenntartsuk.
Edorn: > ellenben a tesco-s

A tesco is tele van silany minosegu magyar aruval, zoldseggel. Ami ott van az nem azert szar, mert kulfoldi (vagy magyar), hanem azert, mert a tesco altal fizetett penzert ilyen minoseget adnak.
pontosan, szinten a kinai aruk se szar minoseguek -onmaguknak belpiacra vilagvezeto, kifogastalan minoseget gyartanak- csak hat ha europa olcso arut rendel kinatol, akkor az olcso minosegu lesz.
a baj az, hogy nincs premium magyar zoldseg, senki se termel, ezert soha nem fogsz kapni jo minosegu magyar arut.
Én is rendeltem külföldről egy terméket, aminek az értéke 3500 HUF körül volt.

Az első küldemény ahogy kell szépen elveszett. Utána írtam a cégnek, hogy a Magyar Postán lopnak a dolgozók, ezért küldjék ajánlva.

Ezután az Egyesült Királysági irodából adták fel ajánlva. Ezt megkaptam.

A cégem székhelyére küldettem mindkét esetben a küldeményt, ahol titkárság vesz át minden postai küldeményt.

Elég kellemetlen azt írni az eladó cégnek, hogy ne tegyék feketelistára Magyarországot.

A probléma az, hogy a sima küldeménynél jóval drágább az ajánlott küldemény. Ez az eladó cégnek plussz költség.

Nekik hihetetlen, hogy lopnak a Magyar Postánál.

Várom a postai piac liberalizálását.
Rúgják ki a sok gyezsurnaját a hivatalokból, legyen végre gyors, hatékony és pontos a munkavégzés a díjért.

Kétszer rendeltem Usa-ból USPS-nál(amerikai posta)lett feladva, mint magánküldemény. Most várom a harmadik csomagot 72ezer Ft értékben, már itt kéne lenni s csomag NUKU! Sztem én sem rendelek többet ezek után, s rendőrségi feljelentéssel sem érnék semmit. Kedves magyar lopós honfitársaim használjátok egézséggel a K... anyátok.