Történelmi layer: az ókori Róma is bekerül a Google Earth-be

Amúgy 320-ban járunk, amikor Róma volt a világ legnépesebb városa, a maga egymillió lakójával. Összesen 6700 épület között mászkálhatunk a virtuális térben.

A Google Earth története során először jelenik meg olyan layer, mely egy letűnt kort mutat be. A térhatású ókori épületeket a Google olasz archeológusok és a Virgina Egyetem Reborn projektjének segítségével modellezte.

Először lézerszkennerrel digitalizálták az olasz archeológusok által készített Róma makettet, majd ebből vizualizálták - a történészekkel közösen - a virtuális Róma-modellt. A Reborn 2.0-hoz képest a Google Earth-verzió persze nem lesz ennyire szép, részletező:

Viszont a Google Earth mindenki számára hozzáférhető, akinek van egy közepes gépe és szélessávú netelérése. Nem kell hozzá szuperszámítógép.

A layer még nem érhető el. De a Google szerint már nem kell sokat várni rá.

Amellett, hogy az Ancient Rome 3D a középiskolai történelemórák kiváló segédanyaga lehet, innen nyilván már csak egy pici lépés, hogy a Google összeálljon valamelyik videojátékkészítő céggel, és kalandjátékká alakítsa az ókori Rómát.

Címkék: google google earth
2008.11.12. 14:07. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Még én adtat kb fél éve az ötletet a Google-nek (legalábbis az Ideas résznél leírtam, mi lenne ha a múlt is látható lenne, példának pont a római birodalmat, valamint a Pangea-t hoztam fel nekik) visszaírtak, hogy köszönik a javaslatot, és elgondolkoznak az ötleten :)

Lehet közrejátszottam a megalkotásban? Durva.
Durva, bizony! :) Én még ötletben nem vetettem ezt föl, de pont nemrég gondolkoztam rajta - bár tudom túlzottan erőforrás igényes - hogy ugyanúgy, mint a nagyítást, a kort is lehetne szabályozni egy kis csuszkával. Persze, az ókori Róma is érdekes, de példának okáért Budapest, vagy más európai városok történelme is rendkívül érdekes lenne. Szerintem. Pláne, hogy az utóbbi 100 év a maga két háborújával erősen átalakította sok város arculatát.
Csakhogy semmiképp se maradjanak ki a magyarok az elsők közül :) - Pozsárkó Csaba pécsi régész a 3D BaseCamp-en már feszegette a témát: 3dbc.blogspot.com/
ez szerintem nagyon jó ötlet és (elismerve az ötlet kitalálóját is) bizonyítja a google őrületes affinitását az új ötletek megvalósítása iránt
Eszméletlen, hogy miket ki nem találnak. Gratula nekik, az ötlet zseniális, a megvalósítás pediglen a megszokott minőségű. :)
Budapest városarculati tanácsnoki irodája a Budapesti Történeti Múzeummal és a már elindult budapesti Street View programmal már elkezdte a munkát, hogy a budai Vár középkori, illetve törtök kori városképe, 3D makettje is elkészüljön
nem bírom ki hogy ne rúgjak egyet a tanácsnok úrba, pl az hogy nem zavarja, hogy az erzsébeti városháza fent van modellben is, addig az ő munkahelye nem nagyon. Nyilván arra is el lehet majd tapsolni egy pár misit, nehogy addig csináljak egyet. (Víztornyot már csináltam a Margitszigetre)
Egyébként Gshs légy nyugodt, a köszönő választ bottól kaptad, kaptam én is, mikor valamit írtam nekik. Nem tudom már mi volt a téma, de a StreetView-t is kitaláltam hamarabb minthogy megjelent, csak aztán megjelent, így felhagytam a digitgéppel bohóckodással a Pannónia utcában...
Úgy gondolom kezd összekavarodni néhány dolog. A Google innovatív cég, de korántsem mindent ő talál ki, amivel nála találkoznak először az emberek. Sokkal inkább arról van szó, hogy neki van elég gazdasági ereje, hogy széles körben, sokak által látható módon bevezesse, összekösse és megkampányolja ezeket. A térinforamtikát nem a gugli találta ki, a történelmi térképlayerekkel is nagyon sokan sokféleképpen foglalkoztak már, akár magasabb szinten, más fícsörökkel is (csak egy példa: www.timemap.net/ , s persze ugyanez igaz a modellezésre is). Ami a guglinak köszönhető, hogy az üzleti modelljéből fakadóan ezeket (legtöbbször persze egyszerű, lebutított formában) mindenki számára elérhetővé teszi, valamint hogy tőkéjéből fakadóan több önálló eszközt képes egy szolgáltatási platformon belül integrálni.
Ettől ezek még jók, szépek és hasznosak, de a legtöbbjük messze nem vadiúj ötlet, a gugli érdeme legtöbbször másban van.
én azt érzem az érdemüknek (és ennek próbáltam meg fentebb hangot adni), hogy rászánják a pénzt a játszogatásra (pedig biztos néhányszor ők is lukra futnak)
Re: Radix - igen, bizony vannak terveim a GE történelmi rétegeire, de pécsi lévén én mindenek előtt ezt szeretném megcsinálni. Vannak már előzményeink (kész modellek) a római korból, a XIV századból és a török korból is; csak össze kéne tenni őket és szépen föltöltögetni.
Most mindenek előtt azon nyűglődöm a guglisokkal, hogy könnyebben lehessen, már az exportálás során, beállítani a modellek időcsúszkáit.
Persze azért ez egy magyar narancs; kis (értsd 0) költségvetésből lassan készülget a munka :-)

Üdv; P. Csaba