Jó egy hónapja a Netpincér megkeresett három magyar blogot (doransky, plastik, webisztán), hogy kipróbálja, mennyi hirdetési potenciál van ebben a szegmensben. A webisztános akció úgy szólt, hogy mindenki, aki igényel bónt, kártyás fizetés esetén egyszer 500 forintot megspórolhat a netpincéres kajarendeléséből.
Nos, letelt a tesztidőszak, vagyis az egy hónap. Nézzük a webisztános számokat.
Összesen 805 bónt igényeltetek, aminek az értéke 398300 forint. Ebből ténylegesen mindössze 305-en használták fel a bónjukat. Ennek értéke: 151700 forint. (A Webisztánnak ebben a hónapban egyébként közel 100 ezer pageview-ja, és több mint 42 ezer egyedi látogatója volt.)
Érdekes a két szám közti nagy különbség, ugyanis azt jelzi, hogy sokan csak igényelték, ám végül nem használták fel a kedvezményt. Ez mondjuk jelentheti azt, hogy ők végül nem tudtak kártyával vásárolni, vagy egyszerűen csak megfeledkeztek a bónjukról. Passz.
A webisztános kampánnyal a Netpincér 146 új felhasználót szerzett magának. A Netpincértől egyébként azt az infót kaptuk, hogy így két és félszer többe került nekik egy új felhasználó, mintha Google-on hirdették volna meg a bón-kampányt.
Ha tehát csak a számokat nézem, a Netpincérnek nem feltétlenül érné meg a jövőben blogokon hirdetni magát. Vagy csak jóval kisebb kedvezménnyel. Ugyanakkor az is igaz, hogy a három blognak köszönhetően valószínűleg annyi felületen és olyan sokszor esett róluk szó, amire korábban nem igazán volt példa. Kérdés, hogy ez mennyire lényeges egy e-commerce cég számára.
(A másik két blog statjai nincsenek benne a fenti összesítésekben.)
tujul 2009.08.03. 15:11:48
Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.08.03. 15:30:13
Úgy tűnik, hogy ez inkább "image" kampány volt a netpincérnek, és szvsz nem utolsó szempont ebben a körben "jófej" cégnek lenni.
Egyébként hogy kell érteni, hogy a google-ön olcsóbb lett volna a bón-kampány? Azért nem fizettek külön, hogy foglalkoztál vele, nem? (Nem "csak" a kedvezménybe került nekik?)
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2009.08.03. 15:39:07
exxbeem 2009.08.03. 15:43:42
Rabbit · http://rabbitblog.hu 2009.08.03. 15:43:47
KZsuzsa · http://deepindata.com 2009.08.03. 15:52:50
Ha jól emlékszem mindenütt csak a visa meg a mastercard volt (esetleg American Express), már ahol volt lehetőség bankkártyás fizetésre
Fjulia · http://mobiltippek.wordpress.com 2009.08.03. 15:55:51
Asszem 2009.08.03. 17:37:40
Gyorsan be is regiztem, csak a kedvenc szolgáltatómnál (Pizzamó, finom nagyon, reklámot nekik) nem lehet bankkártyával fizetni (negatív reklámot is nekik), úgyhogy ott bukós lett volna, így másutt érvényesítettem.
Viszont az valószínű, hgy ha google-n keresztül hirdetik az akciót, soha az életbe nem klikkelek rá, így viszont feltűnt. Mondjuk eddig is Netpincért használtam, úgyhogy olyan sok újat nem adott.
baloghi · http://edutech.blog.hu 2009.08.03. 18:45:22
Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2009.08.04. 01:29:23
fingerbangs 2009.08.04. 16:48:30
EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2009.08.04. 22:01:34
Kérdés, hogy ez mennyiben realizálódik a hosszú távú forgalomban... na ez az, amit szerintem nem, vagy csak max kérdőívekkel lehet mérni.
Lzooltan · http://lukacs.eu 2009.08.04. 22:03:51
Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2009.08.05. 10:59:06
Tschöppy · http://elsomaratonom.blog.hu 2009.08.06. 13:25:53
NetPincér 2009.08.07. 10:16:51
Deccmi 2009.08.13. 11:17:35
Tulajdonképpen a különséget betudhatjuk fizetett PR megjelenésnek is, ergo simán nullában, vagy pluszban vannak, csak anyagiakban MÉG nem érzik.
morpet1 2009.08.17. 20:03:23
*HH írta ugyan, hogy "ebben a hónapban a Webisztán csatlakozik a NetPincér affiliate programjához", de nem esett le, hogy ez azt jeleni, hogy július 31-gyel vége is.
az igazi medwe · http://medwe.blog.hu 2009.08.26. 10:56:22
Azon ritka esetek egyike, amikor még a kommentek is nem kevés értékkel bírnak (leszámítva persze most az enyémet ;-))