A netpincéres kampány, számokban

Jó egy hónapja a Netpincér megkeresett három magyar blogot (doransky, plastik, webisztán), hogy kipróbálja, mennyi hirdetési potenciál van ebben a szegmensben. A webisztános akció úgy szólt, hogy mindenki, aki igényel bónt, kártyás fizetés esetén egyszer 500 forintot megspórolhat a netpincéres kajarendeléséből.

Nos, letelt a tesztidőszak, vagyis az egy hónap. Nézzük a webisztános számokat.

Összesen 805 bónt igényeltetek, aminek az értéke 398300 forint. Ebből ténylegesen mindössze 305-en használták fel a bónjukat. Ennek értéke: 151700 forint. (A Webisztánnak ebben a hónapban egyébként közel 100 ezer pageview-ja, és több mint 42 ezer egyedi látogatója volt.)

Érdekes a két szám közti nagy különbség, ugyanis azt jelzi, hogy sokan csak igényelték, ám végül nem használták fel a kedvezményt. Ez mondjuk jelentheti azt, hogy ők végül nem tudtak kártyával vásárolni, vagy egyszerűen csak megfeledkeztek a bónjukról. Passz.

A webisztános kampánnyal a Netpincér 146 új felhasználót szerzett magának. A Netpincértől egyébként azt az infót kaptuk, hogy így két és félszer többe került nekik egy új felhasználó, mintha Google-on hirdették volna meg a bón-kampányt.

Ha tehát csak a számokat nézem, a Netpincérnek nem feltétlenül érné meg a jövőben blogokon hirdetni magát. Vagy csak jóval kisebb kedvezménnyel. Ugyanakkor az is igaz, hogy a három blognak köszönhetően valószínűleg annyi felületen és olyan sokszor esett róluk szó, amire korábban nem igazán volt példa. Kérdés, hogy ez mennyire lényeges egy e-commerce cég számára.

(A másik két blog statjai nincsenek benne a fenti összesítésekben.)

Címkék: kampány stat magyar e commerce netpincér
2009.08.03. 14:45. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Én például igényeltem a bónt, de a kinézett étteremben nem lehetett kártyával fizetni.
Szintén nem használtam fel a bónt, mert végül kajajeggyel fizettem.

Úgy tűnik, hogy ez inkább "image" kampány volt a netpincérnek, és szvsz nem utolsó szempont ebben a körben "jófej" cégnek lenni.

Egyébként hogy kell érteni, hogy a google-ön olcsóbb lett volna a bón-kampány? Azért nem fizettek külön, hogy foglalkoztál vele, nem? (Nem "csak" a kedvezménybe került nekik?)
@Rabbit: nem, nekik is koltseg volt ez a kampany.
Én 10-szerrel rendeltem olcsóbban kaját az egy hónap alatt, amiért hála a Netpincérnek. Ugyanakkor egy kicsit keserű maradt a szám íze a végén, az utolsó napon ugyanis már nem fogadták el a bónokat, vagy az is lehet, hogy letiltottak a sok rendelés miatt, bár ez nem valószínű, mert más felhasználónévvel és ip címmel is próbálkoztam. Szerintem sok bónt azért nem használtak fel, mert nem volt egyértelmű a leírás a felhasználás módjáról, ami ráadásul elég körülményes is volt.
@hírbehozó: ja, én úgy emlékeztem, ezért lett nálad nagyobb a kedvezmény, de akkor ezek szerint rosszul.
én is igényeltem bónt, de nem tudtam felhasználni, mert nekem épp nem volt bankkártyám (régi számláé már visszaadva, új még nem érkezett meg) párom Maestroját meg sehol nem fogadták el, ahol néztük...
Ha jól emlékszem mindenütt csak a visa meg a mastercard volt (esetleg American Express), már ahol volt lehetőség bankkártyás fizetésre
Érdekes. Szoktam olvasni a blogot, és a netpincértől is heti rendszerességgel rendelek, de valahogy nem jutott el hozzám az a hirdetés. Most hallok róla először. Hm. Mint mondtam, érdekes.
Én a fejemet vertem a falba, amikor kb. hat pizzarendelés után jutott eszembe, hogy bakker, a webisztánon van ez a kurva nagy kedvezmény.

Gyorsan be is regiztem, csak a kedvenc szolgáltatómnál (Pizzamó, finom nagyon, reklámot nekik) nem lehet bankkártyával fizetni (negatív reklámot is nekik), úgyhogy ott bukós lett volna, így másutt érvényesítettem.

Viszont az valószínű, hgy ha google-n keresztül hirdetik az akciót, soha az életbe nem klikkelek rá, így viszont feltűnt. Mondjuk eddig is Netpincért használtam, úgyhogy olyan sok újat nem adott.
Nem csak dombornyomott kártyával működött? Megnéztem és úgy emlékszem végül ezért nem is rendteltem semmit.
Egy Webisztán tematikához jobban passzoló termék, szolgáltatásnak lehet jobban megéri mégis itt új vásárlókat toborozni, mert nem csak a feliratkozók abszolút száma érdekes, hanem, hogy később mennyit költ.
nekem tetszett a dolog de neki se fogtam mert korulmenyes/bonyolult volt az egesz
Az, hogy a netpincér neve forgott ezeken a felületeken, mindenképp haszon, mivel az e-kereskedelemben sokat száűmít a bizalom, amely erősebb, ha látogató már hallott a boltról/szolgáltatásról.

Kérdés, hogy ez mennyiben realizálódik a hosszú távú forgalomban... na ez az, amit szerintem nem, vagy csak max kérdőívekkel lehet mérni.
Ezt a promót nagyon rosszul sikerült időzíteni. Szerintem a netpincér forgalmának egy jelentős szeletét a tanulók/hallgatók adják. Legalábbis nálunk az egyetemen félév közben a közös tanulásokon, összejöveteleken sokszor default a netpincéres kaja. A nyári szünetben viszont ez a szegmens megszűnik, nincs szezonja. Jó lenne szeptember után megismételni, feltehetően jóval többen veszik igénybe a lehetőséget.
Én még akkor igényeltem, amikor 300 forint volt, később emelték fel 500-ra, ekkor már nem igényelhettem újra. Aztán egyszer rendeltem pizzát, direkt rajtuk keresztül, hogy lássam hogy megy ez. A bónra sehol se volt utalás a belépés után, a fizetésnél meg csak készpénz és utlavány között választhattam, kártyát nem láttam sehol. Mondjuk nem is kerestem sokat, mert éhes voltam, úgyhogy lehet, hogy csak én néztem be valamit. Végül utalvánnyal fizettem a futárnak.
@Karbonade: nem minden étteremnél lehet kártyával fizetni, valószínűleg ezért nem találtad ezt a lehetőséget.
@fingerbangs: Örülnénk ha egyszerűsíteni tudnánk a bónosztás folyamatát, így minden épkézláb javaslatot szívesen fogadunk! Mi volt a mostaniban bonyi? (ui: a kártyás fizetést nem lehet kikerülni, ez adottság)
Az rendben van, hogy 2,5szer többe került nekik, de maga az, hogy témában voltak, baromi sokat ér.
Tulajdonképpen a különséget betudhatjuk fizetett PR megjelenésnek is, ergo simán nullában, vagy pluszban vannak, csak anyagiakban MÉG nem érzik.
Feleségem július 31-én igényelt bónt. Meg is kapta, de nem írták benne*, hogy csak aznap lehet már felhasználni. Nem nagy ügy, csak jó lett volna kipróbálni...

*HH írta ugyan, hogy "ebben a hónapban a Webisztán csatlakozik a NetPincér affiliate programjához", de nem esett le, hogy ez azt jeleni, hogy július 31-gyel vége is.
Remek poszt, kösz!
Azon ritka esetek egyike, amikor még a kommentek is nem kevés értékkel bírnak (leszámítva persze most az enyémet ;-))