A Gemius ma emailben keresett meg azzal, hogy töröljem az adatokat a postomból, mert azok "sértik" az ő "üzleti érdekeiket". Az emailjük egy már-már fenyegetésnek is beillő mondattal zárul: "felajánljuk, hogy előzetes egyeztetés esetén nem fogunk akadályt gördíteni nyilvános elemzői munkád elé." Az adatokat a post megírásához amúgy egy publikusan elérhető postból vettem, melyet a Tumblren többen is megosztottak. Vagyis egy mindenki számára hozzáférhető adatsort elemeztem az alábbi postban, amit - úgy gondolom - szabadon megtehetek. Mint ahogy bárki más is szabadon megtehet. (Amúgy a Gemius saját oldalán publikusan elérhető azon adatok nagy része, amik az alábbi postomban szerepeltek, és amelyeket ők töröltetni akartak.) A Webisztán történetében egyszer sem fordult még elő, hogy postot vagy egy post részletét megmásítottam vagy töröltem volna azért, mert az valakinek nem nyerte el a tetszését. Az alábbi, módosított post legyen mementója és egyben karikatúrája annak, hogy mi az, amire nem leszek hajlandó a jövőben sem...
Blumi, a Blog.hu atyja publikálta [link eltávolítva] a Gemius novemberi adatait azt követően, hogy írtam a tegnap a Gemius által kiadott 2009-es kutatásról.
Az adatokat összehasonlítva azt mondhatjuk, hogy a Google keresője novemberre tovább tudta elérését a magyar netezők körében ( százalékra). Az összes többi szájtnak vagy , vagy , vagy picikét csak az elérése.
A legnépszerűbb magyar szájt, az iWiW elérése -ról százalékra. Szintén a Startlap reach hányada: -ra. A Google másik, Magyarországon is sikeres szolgáltatása, a YouTube elérése január és november között. Viszont a Startlap miatt a YouTube fellépett a helyre.
A Blog.hu elérése ( %), míg az Index elérése -ről százalékra. A blog.hu-s adat érdekessége, hogy az átlag, szájton eltöltött idő az élbolyhoz képest extrém . (Egy hónap alatt átlag percet tölt el egy felhasználó a Blog.hu-n, összesen.) Gyaníthatóan ez a kommentfelület csetszerű felhasználásából, és az Index címlapról beeső látogatók gyors továbbállásából adódik.
Egyedül a Google keresője tudta még jobban (amúgy is piacvezető) szerepét Magyarországon. Náluk nem csak az elérés megdöbbentően , de a valós felhasználói látogatások száma (~ millió egy hónap alatt), és a szájton eltöltött idő átlaga is ( óra felhasználónként, havi összesítésben) .
A magyar szájtok gyengélkedése - megkockáztatom - annak a jele, hogy erősödőben van a long tail a magyar piacon is.
retekbá 2010.02.10. 12:57:12
www.audience.gemius.hu/pages/display/reach
Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2010.02.10. 13:09:42
* Bloghun eltöltött időt ha hasonló jellegű siteokhoz hasonlítjuk, akkor a listán szereplő Origo rovatok és NLC-nak is hasonló idei vannak.
* A 9. GMail-t érdekes lesz figyelni a Buzz megjelenése után! (És ha valamit, akkor az aktivitásfolyam miatt a YouTube mellett a bloghu-t tudja tovább segíteni.)
retekbá 2010.02.10. 13:26:14
kepfeltoltes.hu/100210/GIstat_www.kepfeltoltes.hu_.gif
DuggenHuzzer 2010.02.10. 15:57:47
retekbá 2010.02.10. 21:54:48
Ehhez bloghu a számhoz egy GAnalytics screenshot is érdekes adalék lenne, benne a top5 forrással (kereső, direkt hivatkozás).
zero · http://vastagbor.blog.hu/ 2010.02.11. 14:31:40
kisPocok 2010.02.11. 16:13:00
iWiW elérése csökkent 71%-ról 66,45%-ra
Startlap reach hányada: 64-ről 57,46%-ra
YouTube stagnál
Blog.hu elérése stagnált (42%)
Index elérése csökkent 35-ről 31%-ra
Kigyűjtöttem, hátha "elvesznének" az adatok :)
a_laco 2010.02.11. 16:26:36
Gemius jól lejáratta magát.
munkacsikristof 2010.02.11. 16:33:04
zsom · http://www.focitipp.com 2010.02.11. 16:43:41
kisPocok 2010.02.11. 16:43:47
martonkovacs 2010.02.11. 16:54:50
Természetesen a Gemius és az Ipsos mindig nyitott volt és nyitott lesz arra, hogy támogassa az ilyen, nyilvános/közcélú elemzéseket, mint ahogy azt többször meg is tette például Rabbit kérésére, ELŐZETES egyeztetést követően. És ahogy ezt a személyes email váltásunkban 1 órával ezelőtt szintén felajánlottuk. Kár, hogy a levélváltás ezen része nem vált nyilvánossá...
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.02.11. 16:58:05
Petrov · http://honlapozo.com 2010.02.11. 17:35:16
Caracalla 2010.02.11. 17:44:22
Szerintem érdemes lenne bátrabbnak lenni, a gemius meg tanuljon meg vigyázni az adataira, ha tényleg titokban akarja tartani, és ne utólag kezdjen hisztizni.
Longhand · http://longhand.hu 2010.02.11. 18:10:14
Nem akarok kellemetlenkedni, de pont az említett adaton szeretnék "vitatkozni". Az extrém alacsony oldalakon töltött átlagidő az biztos hogy fals eredmény a blog.hu tekintetében.
Nem ismerem a Gemius mérési metodikáját, mert nem használom a statisztikáikat, de gondolom hasonló probléma lehet, mint Google Analytics esetén, a csupán egy oldal megtekintése esetén mért "0 másodperces" látogatások.
(oldalak közti váltások között eltelt időt mér, ha ugyanaz a belépési és kilépési oldal, akkor ez marad 0mp).
Blog oldalak esetén pedig jellemző, hogy csak az aktuális bejegyzést tekinti meg a látogatók.
martonkovacs 2010.02.11. 21:25:08
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2010.02.11. 21:53:01
Másrészt: ez az internet. Ha ez ilyen kényes, akkor hipp-hopp, valaki csinál egy blogspotos vagy bloggeres oldalt, ahol egyszercsak majd megír havonta ennél részletesebb jelentéseket. Mert az akkor már érdekes lesz :) És akkor ott nem lesz kivel levelezni...
dojle · http://blog.webpozitiv.hu 2010.02.11. 21:55:56
Nem ismerve a szövegkörnyezetet, de ez nem inkább azt jelenti, hogy amennyiben, ha előzetes engedélyt kér a szerző az adatok publikálására, vagy azokból való elemző cikk készítésére, úgy azt minden bizonnyal meg fogja kapni a gemiustól?
Kicsit ezt támasztja alá @martonkovacs kommentje is. Világosítsatok fel!
dojle · http://blog.webpozitiv.hu 2010.02.11. 21:57:33
Mundr 2010.02.11. 22:05:42
◄ViZion 2010.02.12. 08:07:48
@martonkovacs: ha az oldalukon elérhető, akkor mi van? Nem kellett adatbázisokat feltörni érte...
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2010.02.12. 13:41:34
itschykhatschy · http://www.itschykhatschy.com/ 2010.02.12. 13:44:14