Az előző postban már előjött, de részemről ez a téma megér egy önálló bejegyzést is.
Nézzünk csak meg egy átlag androidos alkalmazást. Első ránézésre el lehet dönteni, hogy az adott appot teljes egészében egy fejlesztő, vagy esetleg egy team dobta-e össze. Miből látszik? Hát persze, hogy a dizájnból és a felhasználói interfészből. Pontosabban: annak igénytelenségéből. (Nagy-nagy tisztelet a kivételnek.)
Ha a fejlesztőnek semennyi szépérzéke nincsen, bízza a dizájnolást dizájnerre. Ha nincs erre pénz, kapcsolat, lehetőség, akkor meg vegye a fejlesztő a fáradtságot, és nézzen már utána, guglizza ki, hogy hogyan kell olyan felhasználói felületeket és dizájnokat készíteni, amitől nem hányja el magát az ember.
Nem menő kifogás az, hogy "én fejlesztő vagyok, nem érdekel a dizájn". Felhasználóknak, embereknek készítjük a szolgáltatásokat. Az igénytelenség - még ha a dizájnt, a usabilityt vagy az ui-t érinti is - elfogadhatatlan. Ráadásul erősen lerontja az összképet.
Hiába szép a kódod, hiába működik jól a szoftver, ha a felhasználó bottal sem piszkálná meg, mert olyan igénytelenül sikerült becsomagolnod.
Még azt is elfogadhatóbbnak tartom, ha egy fejlesztő egy-az-egyben lenyúlja egy szép alkalmazás, szolgáltatás dizájnját. Még a lopás is jobb, mint egy vállalhatatlanul ronda megjelenés.
Persze ilyenkor jön általában az érv, hogy "nincs idő" a dizájnnal pepecselni. Nézzük csak meg például a Google dizájnját. Láthatjuk, hogy szép, használható, finom dizájnmegoldásokhoz nem kell feltétlenül karácsonyfát rajzolni és a felületekbe hegeszteni.
Legalább a Smashing Magazine Design rovatát illik olvasni minden fejlesztőnek. És ha nem is kötelező fejlesztőként túlszárnyalni egy menő webdizájner képzeletvilágát, kreativitását és tudását, de egy vállalható dizájn és UI fontos törekvés kell, hogy legyen.
Ha sokat dolgozunk egy fejlesztésen, ne ezen múljon a munka sikere.
prezzey · http://www.prezzey.net 2010.05.04. 20:14:49
Xbox Live Indie Games-en (ez nem ugyanaz mint a Live Arcade) szoktam látni olyan játékokat, amik még akár jók is lennének, csak már ránézni is fáj.
Nakhchivan 2010.05.04. 20:31:13
Ha profi dolgot nem tudunk akkor csináljunk nagyon egyszerűt és szabványosat, abból baj nem lehet.
A webes jótanácsok itt is működnek, a nagy margó elegáns (a helykihasználás a csúnya munkák legfőbb jellemzője), harmonizáló színek, kevés szín, sorközök, stb.
Merker Iván 2010.05.04. 21:04:39
Nakhchivan 2010.05.04. 21:06:21
viktorlantos 2010.05.04. 22:00:16
Binsz (törölt) 2010.05.04. 22:10:50
Nakhchivan 2010.05.04. 22:12:40
De milyen forrásokat lehet ajánlani tipográfia, színelmélet, UX, stb. témakörökben?
Kuruttya 2010.05.05. 00:39:58
Amúgy kicsit off, de nagy dilemmám most, hogy mi a jobb: android default fekete hátteres alkalmazásaihoz igazodni, vagy csinálni valami egyedi fehér/világos dizájnt? A szép androidos alkalmazások valahogy mindig világos hátterűek (lásd az új twitter app).. Ha valakinek van véleménye szivesen meghallgatom :D
a_laco 2010.05.05. 02:06:34
Vannak szépérzékkel megáldott programozók, mint ahogy az is igaz, hogy nem minden szőke nő hülye...
Egyébként "néha" pont a megrendelők azok akiknek nincs szépérzékük, és egy 95%-ban kultúráltan összerakott szoftvert elkezdenek szétcseszegetni, mert ők mindenképpen zöld villogó szöveget szeretnének.
Ha nem tetszik egy alkalmazás, akkor ne használd. Ennyi a történet.
MárkaJani · http://www.brandepito.com 2010.05.05. 06:05:41
Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.05.05. 09:10:16
Amon 2010.05.05. 10:04:57
Egyébként ezért kell minimális szépérzékkel rendelkeznie a fejlesztőnek és a sitebuildernek is, hogy kellően alátámasztva meg tudja magyarázni a designernek a tutit.
BTW, amúgy egy alapvetően linuxos közösségtől senki se várjon tuti designt, ahol a praktikusság előrébb szerepel a listán. Az ilyen vegyen iPhone-t, ott az első a design, minden más valahol hátul kullog a sorban.
mukinyúl 2010.05.05. 10:20:45
Az a nagyobbik baj egyébként, hogy az említett fejlesztők nem csak dizájn téren igénytelenek, hanem a saját munkájukban is. Elképesztő, hogy milyen silány, szedett-vedett kódokat adnak ki a kezük közül. Aztán ha az ember szóvá teszi, akkor mosolyog az illető, megvonja a vállát, és csak annyit mond, hogy "leszarom, működik, nem?".
Nakhchivan 2010.05.05. 10:20:45
Dombóvari Árpád 2010.05.05. 12:23:42
Egyébként mi lett a blogoddal, 3 hónapja nem volt új bejegyzés? Nem érsz rá?
viktorlantos 2010.05.05. 12:30:53
De ahogy írtam az internet tele van INGYENES, vagy egy tábla csokiért kapható durva templatekkel. Sok fejlesztő a kódokat is így "kölcsönzi". Csak le kell töltenie ezeket a sablonokat és a sablonra rákötni a lekérdezéseket stb. Ez szemlélet és igényesség kérdése. Ne értsen typohoz, designhoz mert arra más szaki kell. De legyen betárazva pár forrás. És hogy ne csak dumáljak íme egy példa: themeforest.net/browse/tags/usage/admin
Megkockáztatom ezek között rengeteg olyan template van amit magyarországon design cégek sem készítenek.
Nakhchivan 2010.05.05. 12:54:19
Binsz (törölt) 2010.05.05. 13:38:12
Referencia: www.bybstudio.eu/03b.html
Rung András · http://www.twitter.com/rungandras 2010.05.05. 14:02:10
viktorlantos 2010.05.05. 14:35:11
Mind1 hogy web, iphone, desktop cucc. Mindenhez van anyag. Max egy kicsit többet kell vele dolgozni a platform sajátosságai miatt. De akkor is ezerszer jobb mintha valami béna formázatlan cucc készülne.
Nakhchivan 2010.05.05. 14:47:50
viktorlantos 2010.05.05. 15:17:10
gabesas 2010.05.06. 09:57:38
Szóval ha van ilyen "szabályrendszer", vagy ötletgyűjtemény, én nagyon szívesen venném hogyha megosztaná valaki, természetesen időt és pénzt is áldoznék rá.
Nakhchivan 2010.05.06. 10:58:01
Binsz (törölt) 2010.05.07. 18:35:53
lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.05.09. 16:32:32
a klasszikus reklámkészítésben a copywriter-art director team már vagy 50 éve remekül működik:)
lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.05.09. 16:51:42
laca.posterous.com/egy-mindenkiert-mindenki-egyert-grafikus-es-p
viszont nálam nem működik fent a like gomb...
gabesas 2010.05.10. 11:02:46
Ezt kellene, meg azt kellene, az ilyeneken szoktak elbukni meetingek alatt kitalált nagy ötletek meg tervek is, hogyha nincsenek konkrétumok adva sehol.
Mindenki tudja hogy hogyan kellene, a grafikusok láthatóan nemhajlandóak közeledni a fejlesztéshez (vagy ha igen, akkor az esetek jelentős részében irreális igényekkel), ezért nekem fejleszőnek kell a grafika és az UI felé mennem. DE HOGYAN?
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.05.10. 11:04:48