Tavaly a Facebook twitteresedett inkább, de úgy tűnik, 2010-re a Twitternél is jobbnak látták, hogy - egy kicsit a Facebook nyomdokain - valódi onine médiabiznisszé varázsolják a mikroblogolást.
A magyar idő szerint szerda hajnalban bemutatott új Twitter.com dizájnjához már ki is került a YouTube-ra a promovideó. Előbb nézzük meg ezt...
Nos, mint a bejelentésen Ev Williams is elmondta, statisztikáik szerint a felhasználók döntő többsége a Twitter.com-ot, és nem pedig valamelyik független asztali klienst használja twitterezésre. És ez indította őket arra, hogy a Twitter.com-ot kell alapvetően újragondolniuk, ha azt akarják elérni, hogy felhasználóik könnyedebben és minél több tartalmat fogyasszanak a szájton.
Ugyanakkor nekem inkább úgy tűnik, hogy a Twitter valódi célja a mostani átalakítással, hogy olyan partnercégeket gyűjtsön maga köré, melyeknek megéri saját tartalmaikat a Twitteren reklámozni. És egyben megágyazzon a display hirdetéseknek is a szájton.
Első körben 60 ilyen partnercéget találtak. Nem kisebb nevek vannak köztük, mint a YouTube, a Flickr vagy a Ustream.tv. Szóval ezeket a tartalmakat nemsokára minden twitterező jól kiemelten láthatja majd a hírfolyam mellett. Mint az a promovideóból is jól látszott.
Amúgy a prezentációban bemutatott új dizájn és layout nagyon szépnek hat. Két hasábos: balra a twitfolyam, jobbra a médiatartalmak, releváns egyéb twitek, twitterezőprofilok. Íme a Mashable fotója. Egy kicsit tehát minden twitterezőnek lesz egy saját Index címlapja vagy GReader oldala, csupa twitből és a twitekben hivatkozott médiatartalmakból.
Az új dizájnt a következő hetekben folyamatosan élesítik majd ki a felhasználók fiókjaira.
Míg a Twitter saját gyártású mobilappjával a Twitter-appokat gyártó cégeket hozta nehéz helyzetbe, a mostani lépéssel az asztali klienseket fejlesztő mashupoknak tett be rendesen. Az új dizájn célja ugyanis az, hogy arra késztesse a felhasználókat, hogy kizárólag a Twitter.com-ot használják, ha mélyebb és élvezhetőbb információfogyasztásra vágynak.
A Twitternek a ma látottak alapján tehát eltökélt célja, hogy a Facebook mellett a másik nagy közösségi média (közösségi hírszájt) legyen a weben. És nyilvánvalóan mostantól hirdetési felületekről (bevételekről) és partnerszájtokról (újabb bevételekről) is többet fogunk beszélni a Twitter kapcsán.
Amúgy meg a Twitter jól tette, hogy nem adta el magát a Google-nak. Megőrizték a stílusukat, szépérzéküket és kísérletezőkedvüket.
human · http://yummie.hu 2010.09.15. 09:36:19
ac3^BB 2010.09.15. 09:36:24
DuDe 2010.09.15. 09:36:42
charlie 2010.09.15. 09:36:54
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.09.15. 09:38:09
charlie 2010.09.15. 11:25:10
Woodymerlo 2010.09.15. 14:22:24