4,5 millió Foursquare felhasználó, de profit még nincs

A CNN Asia pár percet beszélt a Foursquare CEO-jával, Dennis Crowley-val. A beszélgetésből nem csak az aktuális, regisztráltjúzer-szám derül ki, hanem az is, hogy egyelőre még nem termel profitot a szolgáltatás, de nagyon igyekeznek, hogy jövőre ez változzon.

Crowley azt sem tartja kizártnak, hogy valamikor a jövőben egy másik cégen belül folytassák. Vagyis hogy eladják a Foursquare-t. De egyelőre kockázati tőke bevonással a növekedés hajtása az elsődleges prioritás.

Ez egybecsengeni látszik májusi prognózisunkkal, miszerint:

Elképzelhető az is, hogy Crowley (...) az akvizíciós közeledések ellenére - újabb és újabb kockázati befektetésekből kívánja sikerre vinni a Foursquare-t, és megkerülhetetlen szereplővé szeretne válni, még mielőtt valamelyik cápa fölé úszna. S ebben az esetben - mint ahogy az a Twitterrel is történt - már ő diktálhatja a nagyokkal folyó tárgyalásokat.

A riporter azt is megkérdezi tőle, hogy mit gondol arról, hogy például a Facebook is elindította saját, helymegosztó funkcióját (Places). Crowley szerint a Foursquare a játékosságával tűnik ki a többi, hasonló szolgáltatás közül. Nekem ebből a válaszból az derül ki, hogy nagyon erős ellenszerük nincs a Facebookkal szemben. A rapid növekedésben, és az erős közösségben hisznek. A Facebook meg úgysem tud egyetlen fícsörre koncentrálni. 

Amúgy már elvesztette a mayorshipjét a Foursquare irodában. Mert, mint mondja, sokat dolgozik, és nincs ideje annyiszor becsekkolni, mint régebben. 

Érdekes adat, hogy a Foursquare egyik legaktívabb és legnagyobb felhasználóbázisa Indonézia. A CNN egy másik riportjából az is kiderül, hogy a világ legnépesebb muszlim országából hogyan lett Twitter-nagyhatalom... 

Btw, minden külsődleges hasonlóság ellenére Crowley ezerszer értelmesebb cégvezető benyomását kelti, mint Zuckerberg.

Címkék: stat üzlet twitter indonézia foursquare helyzetmegosztó
2010.11.24. 00:40. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Amúgy a places-en vannak (lesznek) special offerek is?
Nekem valahogy ahhoz már nincs kedvem, hogy a sokszáz Facebook kontaktommal osszam meg, hogy hol vagyok. Ugyanez volt a bajom a Latitude-del is, hogya google címlistám nagyon tele van mindekikkel.

Kíváncsi vagyok nagyon, hogy meg tud-e maradni a Foursquare, és a magam részéről drukkolok is neki.