A CNN Asia pár percet beszélt a Foursquare CEO-jával, Dennis Crowley-val. A beszélgetésből nem csak az aktuális, regisztráltjúzer-szám derül ki, hanem az is, hogy egyelőre még nem termel profitot a szolgáltatás, de nagyon igyekeznek, hogy jövőre ez változzon.
Crowley azt sem tartja kizártnak, hogy valamikor a jövőben egy másik cégen belül folytassák. Vagyis hogy eladják a Foursquare-t. De egyelőre kockázati tőke bevonással a növekedés hajtása az elsődleges prioritás.
Ez egybecsengeni látszik májusi prognózisunkkal, miszerint:
Elképzelhető az is, hogy Crowley (...) az akvizíciós közeledések ellenére - újabb és újabb kockázati befektetésekből kívánja sikerre vinni a Foursquare-t, és megkerülhetetlen szereplővé szeretne válni, még mielőtt valamelyik cápa fölé úszna. S ebben az esetben - mint ahogy az a Twitterrel is történt - már ő diktálhatja a nagyokkal folyó tárgyalásokat.
A riporter azt is megkérdezi tőle, hogy mit gondol arról, hogy például a Facebook is elindította saját, helymegosztó funkcióját (Places). Crowley szerint a Foursquare a játékosságával tűnik ki a többi, hasonló szolgáltatás közül. Nekem ebből a válaszból az derül ki, hogy nagyon erős ellenszerük nincs a Facebookkal szemben. A rapid növekedésben, és az erős közösségben hisznek. A Facebook meg úgysem tud egyetlen fícsörre koncentrálni.
Amúgy már elvesztette a mayorshipjét a Foursquare irodában. Mert, mint mondja, sokat dolgozik, és nincs ideje annyiszor becsekkolni, mint régebben.
Érdekes adat, hogy a Foursquare egyik legaktívabb és legnagyobb felhasználóbázisa Indonézia. A CNN egy másik riportjából az is kiderül, hogy a világ legnépesebb muszlim országából hogyan lett Twitter-nagyhatalom...
Btw, minden külsődleges hasonlóság ellenére Crowley ezerszer értelmesebb cégvezető benyomását kelti, mint Zuckerberg.
Borissza Kitti · http://ideiglenesotthon.blog.hu 2010.11.24. 12:53:31
Nekem valahogy ahhoz már nincs kedvem, hogy a sokszáz Facebook kontaktommal osszam meg, hogy hol vagyok. Ugyanez volt a bajom a Latitude-del is, hogya google címlistám nagyon tele van mindekikkel.
Kíváncsi vagyok nagyon, hogy meg tud-e maradni a Foursquare, és a magam részéről drukkolok is neki.