Azt hiszem, eldöntöttnek vehetjük a korábban felvetett dilemmát arról, hogy vajon melyik lesz a nyerő helyzetmegosztó szolgáltatás... Vagy mégsem?
Nos, a két hónappal ezelőtti helyzethez képest annyit már kijelenthetünk, hogy a három szolgáltató (Brightkite, Gowalla, Foursquare) közül a Foursquare kerekedett felül. Egyszerűen olyan ütemben növekednek, hogy a másik két riválisnak már nem nagyon van esélye megszorongatni őket.
Hát igen, minden startup-tulajdonos álma ez a kék görbe. A Foursquare-nél tehát épp örülhetnének is, hiszen egyetlen hónap alatt megduplázódott a felhasználói bejelentkezések száma. 40 millió becsekkolás... Ráadásul ennek fele az előző hónapban jött össze. Ebből talán érezhető, hogy mekkora a növekedés üteme...
A képet némiképp árnyalhatja, hogy a Facebook éppen ezen a területen kezdett el mocorogni, és hamarosan ők is jelentkezni fognak valamiféle helyzetalapú szolgáltatással.
A Google viszont feltűnően csöndben van. Ami azért is érdekes, mert ők kezdték el ezt az egészet, a Google Latitude másfél évvel ezelőtti elindításával.
Ezekből a tényekből és híresztelésekből mindjárt több dologra is következtethetünk. Az egyik, hogy a Google akviráláson töri a fejét. És vagy a Foursquare-t vagy a Gowallát akarja megkaparintani, hogy elejét vegye a Facebook még erőteljesebb térnyerésének.
Ezt az eshetőséget kicsit gyengíti, hogy a Foursquare alapítója az a Dennis Crowley, aki korábban már eladott egy Twitter-szerű szolgáltatást (a Dodgeball-t) a Google-nak. A Google viszont egyszerűen kinyírta ezt a karámon belülre édesgetett jószágot. Ez pedig nyilvánvalóan fájdalmas emlék Crowley-nak.
Anno így nyilatkozott az egész Google-sztoriról:
The whole experience was incredibly frustrating for us - especially as we couldn't convince them that dodgeball was worth engineering resources, leaving us to watch as other startups got to innovate in the mobile + social space.
Az akvizíciós szándék persze a Facebookról is feltételezhető ebben a körben. Bár azt is hozzá kell tenni, hogy a Facebook eddig nem nagyon volt aktív ilyen téren. Plusz, mint fentebb is jeleztem, a hírek szerint a Facebook inkább maga fejleszti le saját helyzetmegosztó szolgáltatását. Úgyhogy ők nem valószínű tettestársak.
A Foursquare másik két nagy szereplőnek, a Microsoftnak és a Twitternek is jól jönne. A Microsoft ugye egyre jobban összefonódik a Facebookkal, és kicsi az esélye annak, hogy a Facebook kárára kezdenének felvásárolni webes szolgáltatásokat.
Maradna tehát a Twitter.
A Twitter társalapítója, Ev Williams amúgy hasonló élettapasztalaton ment át, mint Crowley. Ev először a Blogger.com blogszolgáltatást adta el a Google-nak. Majd gyorsan ott is hagyta a Googleplexet és újabb startupokba kezdett. A Twitter megalapításakor már eszében nem volt könnyen adnia magát a Google-nak.
Elképzelhető az is, hogy Crowley ugyanezen az úton járva - az akvizíciós közeledések ellenére - újabb és újabb kockázati befektetésekből kívánja sikerre vinni a Foursquare-t, és megkerülhetetlen szereplővé szeretne válni, még mielőtt valamelyik cápa fölé úszna. S ebben az esetben - mint ahogy az a Twitterrel is történt - már ő diktálhatja a nagyokkal folyó tárgyalásokat.
Akárhogyan is lesz, az már látszik, hogy az év egyik legnagyobb sikersztorija a Foursquare. És ezt sem gondoltuk volna, mondjuk egy évvel ezelőtt. Márcsak azért sem, mert akkor még ezek a szolgáltatások nem is léteztek.
kobak · http://kobak.org 2010.05.10. 16:21:53
blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2010.05.10. 16:29:46
A növekedési ütem érthető, hiszen megalapozta ezt a fajta szolgáltatást a Twitter és a Facebook. Azonban sehol sincsen még az említett két másik szereplőhöz képest a felhasználói bázis, pedig "régen" megjelent már:
siteanalytics.compete.com/foursquare.com+twitter.com+facebook.com/
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.05.10. 16:31:53
blog.sancho.hu · http://blog.sancho.hu 2010.05.10. 16:34:37
A fsq növekedésén lendíthetne, ha kicsit kipofoznák a felületét, egy új hely felvitele során bedobná a lehetséges találatokat a rendszer, és jobb lenne a webes mobil felülete, no meg az aktivitások egy felületen áttekinthetőbbek lennének.
EdBoyWW · http://twitter.com/edboyww 2010.05.10. 16:43:22
a mobilos felülete (az androidos) szerintem is csapnivaló
caizzz · http://twitter.com/_caizzz 2010.05.10. 16:51:15
Juhat · http://borozunk.hu 2010.05.10. 16:54:18
Vegye meg a mega Google a FQ-t, aztán nyírja ki! :D
kobak · http://kobak.org 2010.05.10. 16:55:04
Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2010.05.10. 17:14:27
viszont amiben a 4sq sokkal jobb (az elején, a növekedési szakaszban, az új userek megszerzésénél) az a megnyerhető badge rendszer. emiatt sokan sportot űznek a csekinelésből és innentől kezdve hiába 10x jobb a másik rendszer, baszhatja.
gklka · http://gk.lka.hu 2010.05.11. 08:18:07
Emrik 2010.05.11. 19:35:04
Bing-Facebook-Foursquare?
Don PUA (törölt) 2010.05.12. 01:00:17
www.dipity.com/
Lévai_Richárd · http://facebook.com/fbtippek 2010.05.13. 00:25:21
Itt lehet böngészni: foursquare.com/apps
Érdekes a kezdeti kínálat, már most is több izgalmas irány látszik.
Van amelyik a facebook integrációt segíti, van amelyik pedig maffia warst visz bele a foursquarbe.
Van amelyik pedig hőtérképen jeleníti meg amerre jártunk.
Jópofa dolgok, és gondolom, ez még csak a kezdet-