Sok startup üzleti modell híján elsősorban arra ácsingózik, hogy a kúl és sikeres Google vásárolja fel őket, s ezzel nem csak szolgáltatásuk kapja meg a technológiai és marketing-támogatást, de ők maguk is zsíros nyugdíjas állást kaphatnak a világ egyik legklasszabb irodaépületében.
A Google-varázslat nem mindenkinek jár. Még 2005 májusában vásárolták fel például a Dodgeballt, ami egy kifejezetten fiataloknak szóló sms-értesítős szolgáltatás. A szájt körül nagyobb hírverés sosem volt, s úgy tűnt az elmúlt időszakban, hogy egy kicsit alszik is az egész projekt.
Mígnem színre lépett a Twitter, ami extrém népszerűségnek örvend már majdnem egy hónapja, és nyilván a Google-székházban ülő Dodgeball-fejlesztők számára komoly fejtörést jelenthetett, hogy miként lehetne felvenni a versenyt az ifjú riválissal.
A Google azonban ahelyett hogy vadul elkezdte volna fejleszteni a Dodgeballt, néma maradt. Valószínűleg ebből lett elege a két alapító-fejlesztőnek, és a hírek szerint ki is léptek a Google-tól. Dennis Crowley blogban mesélte el, miért hagyták ott a Google-t.
Elsősorban a Twitter társalapítója, Evan Williams mesélhetne erről sokat, aki ugye anno a Blogger.com-ot adta el a Google-nak, ám ő sem volt hajlandó sokáig náluk dolgozni. Inkább újabb saját céget indított, és abból lett az Odeo meg a Twitter.
A sors úgy hozta, hogy most megint egyre több a pletyka arról, hogy Williams új gyermekét, a Twittert is felvásárolná a Google. Akárhogy is, startupot eladni a Google-nak, nem mindig a siker záloga.
És ez intő jel lehet a legnagyobb házon belüli egykori startup, a YouTube társalapítóinak is.
A Google-varázslat nem mindenkinek jár. Még 2005 májusában vásárolták fel például a Dodgeballt, ami egy kifejezetten fiataloknak szóló sms-értesítős szolgáltatás. A szájt körül nagyobb hírverés sosem volt, s úgy tűnt az elmúlt időszakban, hogy egy kicsit alszik is az egész projekt.
Mígnem színre lépett a Twitter, ami extrém népszerűségnek örvend már majdnem egy hónapja, és nyilván a Google-székházban ülő Dodgeball-fejlesztők számára komoly fejtörést jelenthetett, hogy miként lehetne felvenni a versenyt az ifjú riválissal.
A Google azonban ahelyett hogy vadul elkezdte volna fejleszteni a Dodgeballt, néma maradt. Valószínűleg ebből lett elege a két alapító-fejlesztőnek, és a hírek szerint ki is léptek a Google-tól. Dennis Crowley blogban mesélte el, miért hagyták ott a Google-t.
The whole experience was incredibly frustrating for us - especially as we couldn't convince them that dodgeball was worth engineering resources, leaving us to watch as other startups got to innovate in the mobile + social space.Azt persze nem tudni, hogy a Google miért nem látta értelmét annak, hogy a felvásárolt Dodgeballt egy kicsit meglökje például fejlesztési oldalon, mindenesetre a sztori elgondolkodtató.
Elsősorban a Twitter társalapítója, Evan Williams mesélhetne erről sokat, aki ugye anno a Blogger.com-ot adta el a Google-nak, ám ő sem volt hajlandó sokáig náluk dolgozni. Inkább újabb saját céget indított, és abból lett az Odeo meg a Twitter.
A sors úgy hozta, hogy most megint egyre több a pletyka arról, hogy Williams új gyermekét, a Twittert is felvásárolná a Google. Akárhogy is, startupot eladni a Google-nak, nem mindig a siker záloga.
És ez intő jel lehet a legnagyobb házon belüli egykori startup, a YouTube társalapítóinak is.
G. Lajos · http://www.hunvista.hu 2007.04.16. 18:56:17
Dávid · http://ekommersz.blogter.hu 2007.04.16. 23:25:45
És lehet, hogy a Google tudja, hogy a Twitter kissé túl van értékelve manapság.
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.04.17. 12:02:17
Brod · http://npvg.sfblogs.net 2007.04.17. 23:04:01