Akik esetleg még nem voltak a Superweek konferencián, azoknak a korábbi bejegyézéseimet tudom ajánlani a témában: Az első Superseo konferencia értékelése (2011), valamint: Milyen volt a SUPERWEEK 2012 konferencia?. Bánó idén készített is egy hosszabb videót a történésekről. Ezt is érdemes megnéznie azoknak, akik az előzőeken még nem jártak:
A jegyárak az előző években és idén is borsosak. Ezért továbbra is az a legjárhatóbb út, ha a munkaadótokat győzitek meg arról, hogy érdemes lenne egyszer egy évben egy olyan magyarországi konferenciára is eljutni, ahol érdemben lehet tanulni és előrelépni szakmai témákban.
Legelsősorban idén is arról lehet majd a legtöbbet tanulni, hogy mit érdemes és mit kötelező mérni a webes környezetben. Valamint, hogy hogyan is kell ezt csinálni. Illetve első kézből hallhatjátok a Google alkalmazottaitól, hogy mire kell készülni 2013-ban a webes mérések területén.
Akik eddig csak visiteket és pageview-kat reportoltak a főnökeiknek, esetleg egy-két custom reportot már összedobtak, de érzik, hogy még nem túrják elég mélyen a site-jaik adatait, azoknak mindenképpen érdemes ellátogatni ide.
Nem mellékesen persze itt van mindenki, aki ma Magyarországon valóban szakmaszerűen foglalkozni a webanalitikával. Úgyhogy nem csak hallgatni, de beszélgetni, ismerkedni is jól lehet a szcénával.
Caleb Whitmore, Nick Mihailovski és Justin Cutroni egy kerekasztalban a Superweeken
Amellett, hogy az előző években is tevékeny résztvevője voltam a konferenciának (konferálás, kerekasztal-beszélgetések vezetése), rengeteget tanultam az előadásokból. Pont tavaly viccelődtem azzal, hogy az egyetem óta nem jegyzeteltem annyit, mint a Superweeken.
Sőt, a munkám során rendszeresen használom is azokat az ötleteket, információkat, amiket az előadók prezentáltak. Az egyik leggyakorlatiasabb előadást egyébként tavaly az a Julien Coquet tartotta, aki idén egynapos nagyon komoly analitikatréninget fog tartani a Superweeken.
Mindezekkel együtt is, amit a leginkább fel lehet szívni a Superweekből, az maga a webanalitikai szemlélet. A nyers adatok nézegetésén és egyszerű mérőszámokon túlmutató szofisztikáltabb, üzletileg és technológiailag is relevánsabb kérdések feltétele, a valóban releváns mérőszámok jobb meghatározása és maguknak a méréseknek az implementációja az a tudás, ami gyakorlati eredményeket mutat.
Ez a szint pedig a mérési, analitikai bindzsizés, a számokkal való bűvészkedés meghaladása. Maga a webes üzleti logika.
ChrisDry · http://www.chrisdry.com/ 2012.12.11. 20:54:47