Nem szoktam ilyen postokat írni, meg nem is kapcsolódik nagyon szervesen a Webisztán tematikájához, de sokan kérték, hogy írjam meg tapasztalataimat a Tesco online bevásárlós szolgáltatásáról, úgyhogy íme.
Nagyobb bevásárlást intéztünk, nagyjából 40 ezer forint értékben. Elsősorban olyan dolgokat rendeltem, amiket nyűg cipelni. (Zöldséget, gyümölcsöt vagy húst most nem vásároltam. Sokan arra kíváncsiak a leginkább, hogy milyen minőségű vagy szavatosságúak ezek a termékek házhozszállításkor. Ezt majd legközelebb letesztelem és kiírom Twitterre.)
Szóval online összekattintgattam a termékeket. Kiválasztottam azt a 2 órás időablakot, ami nekem megfelel a kiszállításra és vártam a pakkot. Időben meg is érkeztek. Szerencsére egyben is fel tudták hozni egy áruszállító kiskocsival a rendelést.
A lakásban aztán tételesen végigvettük a termékeket, aláírtam és kész. Lehet helyben is bankkártyával fizetni. De én az előzetes online fizetést választottam. Úgyhogy ennyivel is gyorsabb volt a dolog.
A kiszállítók nagyon barátságosak voltak. Egyetlen negatívummal kellett csak szembesülnöm: néhány termékből úgynevezett helyettesítő termékeket hoztak. Vagyis pl. nem pont ugyanazt a tésztát, amit én kiválasztottam a webshopban, hanem egy ugyanolyan típusú, de más gyártótól származót. Valamint volt olyan termék is, amit nem tudtak kiszállítani, mert nem volt nekik raktáron. Miközben a webshopban ez nem volt feltüntetve.
A jó hír, hogy a helyettesítő termékekre mondhatjuk, hogy köszönjük, de nem ezt kértük. És ekkor egyszerűen kihúzzák a számlánkról. Ha előre fizettünk, akkor gondolom visszautalják a pénzt. Ha helyben bankkártyázunk, akkor pedig a módosított végösszeget fizetjük és ennyi.
Mindent egybevéve nagyon örülök, hogy nem kellett szenvedni az ásványvizes pakkokkal, a 112 darabos gyerekpelenka-dobozokkal, stb stb. Viszonylag jó áron, és kiszámíthatóan tudtam online bevásárolni.
Ja, és mondom annak, akinek esetleg ez is szempont: kihozzák a pontgyűjtős pontokat is a számlával.
Hogyan lehetne jobb?
Ezt már nem csak a Tesco kapcsán írom. Ugyanígy igaz a Grobyra, a CBA házhozszállítására vagy a Hiper.hu-ra is: tök jó lenne, ha látnám, hogy az emberek milyen termékeket részesítenek előnyben. Akik egy adott terméket vesznek, azok milyen más termékeket szoktak vásárolni. Ha látnám, hogy mondjuk a facebookos ismerőseim milyen termékeket jelölnek kedvencnek vagy miket vásárolnak az adott webshopban, az segítene az új dolgok felfedezésében.
Amúgy ez az egész online bevásárlás dolog egyértelműen a választékról szól. És ebben a Tesco elég erős. Bár ehhez képest kicsit lehangoló, hogy az egykilós Pannonia sajt nem volt náluk raktáron, helyette hoztak egy 15 dekás csomagoltat. Egy másik sajtot ki sem hoztak, két másikból pedig nem pont ugyanazt szállították ki.
Szóval valójában nem az offline Tescóból vásárolunk. De legalábbis: egyelőre nem abból a választékból, ami amúgy a polcaikon szerepel. Reménykeltő, hogy a brit Tesco honlapját nézve valószínűleg Magyarországon sem vagyunk messze attól, hogy ne csak élelmiszereket, de minden mást is online tudjunk bevásárolni, egyben, egyszerre, jó áron. Helyettesítő termékek nélkül.
Szőke Kapitány 2013.03.23. 14:35:56
banyek 2013.03.23. 19:26:42
Ketszeri 2013.03.23. 19:27:02
Viszont a rendelés a kiszállítás előtti nap 23:00-ig módosítható.
Nekem egyelőre nagyon tetszik.
Roltii 2013.03.23. 21:41:00
bonbonauta 2013.03.25. 19:59:55
Két dolog, ami hiányzik: Egy bizonyos értékhatár felett lehetne ingyenes szállítás, vagy legalábbis kedvezményes.
Ahol mi lakunk, ott nincs személyes átvétel, pedig 1.5 km-re lakunk az egyik Tesco extrától. De ha felajánlana másik átvételi pontot, lehet, hogy oda is megérné érte menni.
Kicsinda 2013.03.27. 13:54:11
Akárhányadik emeletre kiviszik. 10-re is :)