Kifrissült a Superweek honlapjára az idei line-up, amire joggal mondhatjuk, hogy nem csak európai mércével mérve, de világszinten is nagyon erősre sikerült. Kezdjük mindjárt azzal, hogy Bánóczy Zoli nem árult zsákbamacskát, amikor azt ígérte, hogy elhozza Avinash Kaushikot a konferenciára.
Akik nem ismerik őt, de mondjuk marketing témában otthon vannak, azoknak leginkább Seth Godinhoz tudnám hasonlítani Kaushikot. Vele kapcsolatban kevés azt elmondani, hogy kiválóan ért az analitikához. Ő maga a webanalitika. Egy valódi adatfilozófus.
Aztán: itt lesz még Caleb Whitmore, aki két éve szerintem a legjobb Superweek-előadást tartotta az amúgy is kifejezetten erős mezőnyben. Én neki örülök a legjobban.
És itt lesz a két tavalyi sztárelőadó, Yehoshua Coren és Phil Pearce is. És az immár harmadik éve stabil fellépő Julien Coquet. Mindhármuk nagyon erősek abban, hogy gyakorlati példákon mutassák be, hogy hogyan is kell azt a kusza adattömböt értelmeznünk, amiből pénzt szeretnénk keresni. Az idei újak pedig: Ravi Pathak a Tatvictól, Tim Leighton-Boyce a CXFocustól.
Ezek az előadók egyenként is képesek lennének egy egyetemi szemesztert végigtolni webanalitika témában. Biztos vagyok benne, hogy nem csak tanulni fogunk egy csomó mindent tőlük, de a szemléletünket is alakítani fogják a fenti szakemberek előadásai.
Az az érdekes az egészben, hogy a webanalitika végső soron szerintem a vállalati döntéshozatalról, hatékony menedzsmentről és a racionális alapokra épített webes projektekről szól. Minden adatelemzés és mérés vége valójában egy stratégia. Ami nélkül elképzelhetetlen érteni a digitális világban a sikereinket és kudarcainkat.
Az eseményre itt lehet nyomni a pipát. (Külön érdekes, hogy elnézve a Facebook event oldalt, úgy tűnik, hogy idén először a közönség nagyobbik része is külföldi lesz. Európából, Ázsiából, Amerikából jelentkeztek egy csomóan, hogy itt szeretnének lenni ezen a magyarországi konferencián. Simán hívhatjuk ezt országimázs-építésnek is.)