Ne siessünk annyira. Először nézzük az amerikaiakat. A WSJ minapi összeállítása szerint egy átlag főállású blogger 2-10 ezer dollár (400 ezer - 2 millió HUF) között keres a blogján értékesített hirdetésekből. A kiemelkedően magas látogatottságú blogok esetében ez az összeg persze jóval magasabb.
A Wired két évvel ezelőtti cikkében még néhány száz, néhány ezer dollárról írt. Ha mindkét cikket elfogadjuk legalább nagyjából relevánsnak, akkor azt mondhatjuk, az amerikai probloggerek jobban élnek mint két éve.
Nem rossz összegek. Na de mennyit kell ezért dolgozni? Gyakran többet (vagy sokkal többet) mint egy "rendes" nyolcórás munkahelyen.
A tipikus karrier a WSJ szerint: ingyenes blogszolgáltatásnál kezdenek, fél év alatt kiépül az olvasótábor, és beépül a blog a blogoszférába. Általában segít a kommunikációs vagy újságírói múlt, és az is, ha szenvedélyesen tud a blogger írni az adott témáról. (Ez utóbbi némileg egybecseng azzal, amit mi gondolunk az addikcióról.)
Vannak, akik a Google AdSense-re hagyatkoznak, és a szöveges hirdetésekből próbálnak megélni, de vannak akik lelkesebbek, és leszerveznek más jellegű hirdetéseket is blogjukra. A Techcrunchon például 10 ezer dollárba kerül egy hónapra egy 125x125 pixeles minihirdetés. Ez a blog havonta egymillió egyedi látogatóval rendelkezik. Lehet számolni. Ha megnézzük jobban a blogot, egyértelmű, hogy havi 100 ezer dollárnál (20 millió forintnál) is több jön össze ennek a blognak, csak hirdetésekből. És akkor még az egyebekkel nem számolunk.
Persze egyáltalán nem mindegy, hogy egy blogot egyedül ír valaki vagy többen. (A legnépszerűbb nyugati blognak, az Engadgetnek négy főállású bloggere van, és látogatottságban sem állnak rosszul.) Nyilván annyi felé oszlik a bevétel, ahányan közreműködnek. Azok, akik saját maguk oldják meg a sales-marketing feladatokat, sokkal többet is dolgoznak. Vannak, akik fizetést kapnak, és vannak akik vállalkozást alapítanak blogjukra. Szóval nehéz összemérni, sőt, azt is nehéz megsaccolni, hogy ma a világon hányan élnek kizárólag blogolásból.
Idehaza a néhány tízezertől akár a néhány százezerig is terjedhet egy mellék- vagy főállású blogger keresete. Persze jellemzően nem önfoglalkoztatókról beszélünk.
A Wired két évvel ezelőtti cikkében még néhány száz, néhány ezer dollárról írt. Ha mindkét cikket elfogadjuk legalább nagyjából relevánsnak, akkor azt mondhatjuk, az amerikai probloggerek jobban élnek mint két éve.
Nem rossz összegek. Na de mennyit kell ezért dolgozni? Gyakran többet (vagy sokkal többet) mint egy "rendes" nyolcórás munkahelyen.
A tipikus karrier a WSJ szerint: ingyenes blogszolgáltatásnál kezdenek, fél év alatt kiépül az olvasótábor, és beépül a blog a blogoszférába. Általában segít a kommunikációs vagy újságírói múlt, és az is, ha szenvedélyesen tud a blogger írni az adott témáról. (Ez utóbbi némileg egybecseng azzal, amit mi gondolunk az addikcióról.)
Vannak, akik a Google AdSense-re hagyatkoznak, és a szöveges hirdetésekből próbálnak megélni, de vannak akik lelkesebbek, és leszerveznek más jellegű hirdetéseket is blogjukra. A Techcrunchon például 10 ezer dollárba kerül egy hónapra egy 125x125 pixeles minihirdetés. Ez a blog havonta egymillió egyedi látogatóval rendelkezik. Lehet számolni. Ha megnézzük jobban a blogot, egyértelmű, hogy havi 100 ezer dollárnál (20 millió forintnál) is több jön össze ennek a blognak, csak hirdetésekből. És akkor még az egyebekkel nem számolunk.
Persze egyáltalán nem mindegy, hogy egy blogot egyedül ír valaki vagy többen. (A legnépszerűbb nyugati blognak, az Engadgetnek négy főállású bloggere van, és látogatottságban sem állnak rosszul.) Nyilván annyi felé oszlik a bevétel, ahányan közreműködnek. Azok, akik saját maguk oldják meg a sales-marketing feladatokat, sokkal többet is dolgoznak. Vannak, akik fizetést kapnak, és vannak akik vállalkozást alapítanak blogjukra. Szóval nehéz összemérni, sőt, azt is nehéz megsaccolni, hogy ma a világon hányan élnek kizárólag blogolásból.
Idehaza a néhány tízezertől akár a néhány százezerig is terjedhet egy mellék- vagy főállású blogger keresete. Persze jellemzően nem önfoglalkoztatókról beszélünk.
Címkék: bulvár bloggerek
13 komment
2007.02.12. 21:28. írta:
hírbehozó
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.12. 22:19:51
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.02.12. 22:37:22
b3ck 2007.02.12. 22:53:07
becherpig · http://3amagyar.freeblog.hu 2007.02.12. 22:58:18
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.12. 23:14:50
Kereset: az a pénz, ami közvetlenül, pl. támogatásból, hirdetésből "kijön" a blogból, vagy az is, amit azért kapok, mert x. cégvezető/marketinges olvassa a blogomat, és ezért engem bíz meg?
Azért kérdem, mert ezek a kérdések már rég megfogalmazódtak bennem, csak még nem volt kivel megvitatni.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.02.12. 23:19:07
zsolti · http://gephaz.blogsearch.hu/ 2007.02.12. 23:33:40
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.02.12. 23:35:41
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2007.02.12. 23:56:21
Esetleg egyszer erről is mehet egy körkérdés.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.02.13. 00:02:03
mgy · http://belgium.freeblog.hu 2007.02.13. 08:15:19
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.02.13. 09:57:35
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.02.13. 11:00:29