Új Index: a dizájner színre lép

Etelét, az Index fődizájnerét kérdeztük a dizájnváltásról. Ő meg válaszolt. Íme.

Mik az alapvető változások? Színkódok, stílus, padding, letter-spacing, stb?
Mindenhol próbáltunk az egyszerűsítésre törekedni. A régi Indexet már évek óta toldoztuk-foldoztuk és az eredetileg kitalált egységek önálló életre keltek (néhol szörnyű mutánsokká váltak), ezért a narancs-fekete-kék hármashoz szerettünk volna visszatérni. Régebben sok Verdanát is használtunk az Arial mellett, most 99%-ban Arial a szájt. A betűméretekben is minél egységesebb rendszerre törekedtünk, ez többé-kevésbé sikerült is, de még sok helyen látok inkonzisztenciát, amiket igyekszünk megszüntetni. A betűméret és a sortávolság növelésének sokan örülnek, sokan panaszkodnak, hogy túl nagy lett minden, viszont a monitorok felbontásásnak a növekedése miatt hosszútávon jó döntésnek tartom. De a betűméret - ahogy a balra vagy középre igazított oldal is - olyan téma ahol iskolák csapnak össze és sosem lehet mindenkinek kedvezni.

Mi a kedvenc színed?
#000033.

Te milyen dizájner vagy? Aki színek és ikonok erejében hisz, vagy inkább a strukturáltság, a szövegek logikus és könnyen átlátható sorrendjére helyezed a hangsúlyt?
Szeretném mindkettőt hinni, de az Index még mindig inkább újság, mint bármi más, ezért az információ minél erősebb kiemelésére törekedtünk. Ezért nem erőltettem a nagyon karakteres fejlécet sem, inkább a Guardian-féle minimalista vonal volt a nyerő. Aláírom, h az előző dizájnhoz képest kevésbé karkateres első ránézésre, de úgy érzem sok jó minőségű fotóval és a tartalom előtérbe tolásával, világos struktúrával ugyanúgy ki lehet alakítani egy híroldal önálló látványvilágát. Nem biztos, h elsőre beletrafáltunk, de szerintem jó úton járunk. Meg ott van az Index logó, az erős, nagyon szeretem.

Van valami fontossági sorrend, kritériumrendszer redizájnoláskor? Egyáltalán, melyik a nehezebb: újat kitalálni, vagy egy meglévőből kiindulva a "megszüntetve megőrzés"?
Valami teljesen újat sokkal könnyebb kitalálni szerintem, de itt a hangulat megőrzése is cél volt. Aztán mégis más irányba kanyarodtunk a végén. A technikai feltételeink nem változtak, ugyanaz a motor hajtja az Indexet, mint az előző dizájn alatt, emiatt sok felhasználóbarát, webkettes és/vagy látványos megoldásról le kellett mondanunk. Nagyon sok kompromisszumot kellett kötnünk és ez sok helyen meg is látszik, viszont felkészítettük az oldalt rengeteg jövőbeli funkció befogadására amit a régi struktúrában már lehetetlen lett volna megvalósítani. Ez nagyon fontos szempont volt, ezért (is) mozdultunk el elég messzire a régi Indextől. Előreléptünk a hirdetési felületek problémakörénél is, kevesebb, nagyobb felületű, exkluzívabb hirdetési helyet alakítottunk ki. Egy olyan oldalnál ami csak ezekből a bevételekből él nehéz elkerülni a szuperinfós bannertemető állapotot, de itt pozítív a változás szerintem. A nyugati hirdetések látványvilágától viszont még messze vagyunk sajnos.

Melyik a kedvenc oldalad?
Mostanában ez.

Egyre több a képi meg videótartalom az Indexen is. Ez jelent változást a megjelenítésben, a dizájnról való gondolkodásban?
Abszolút, de erről már korábban írtam. Nagyon jó, hogy egyre bátrabban lehet használni a nagy képeket és a videókat, ha a sávszélesség már nem akadály. Ezek a tartalmak már nem csak színes foltok, illusztrációk, hanem egyenrangú információhordozóvá váltak a szöveggel, miközben hatalmasat dobnak az élményen is. Az internet alapvetően jó.

(Full disclosure: A Webisztán Index-közeli blog. A Webisztán szerzője részt vett az Index-redizájnban.)

Címkék: média dizájn új index index redesign 2007
2007.07.25. 13:13. írta: hírbehozó
Hát grat. nem fikázni akarok, sokat dolgoztatok vele biztos. De nézz már rá... Az egész oldal egy bazinagy fekete-fehér-sötétkék .txt szöveg... Nem különül el semmi semmitől, nem húzza a szememet az oldal sehova.... csak egy bazinagy beömlesztett szöveg.... milyen képekről beszéltek, amik infótartalommmal bírnak ??? A blogok listáját kétszer kell végigolvasnom mire "kipakolom külön fülre" subbát meg homárt... az előző oldalon sokkal könnyebb volt elválasztani a számomra érdektelen tartalmat az érdekestől... a totalcar,meg a velvet ablakáért annnyit kell görgetni, hogy van hogy lusta is vagyok odáig legörgetni az egészet... A középreigazítást meg légyszives eszközöljétek.
legalább lopták volna a dizájnt!próbáltak sodródni a trenddel, de jó szokás szerint most is csak a selejtet vették át belőle.
tessék megnézni az origót-lehet így is.
bízom benne, hogy ezért az átláthatatlan tehénylepényért senki nem kapott pénzt!!!
az origó felépítése jobban van tagolva, de semmiféleképpen nem hoznám fel pozitív példának.
etele, a fikkantásokat szarjátok le (bár ezt bizonyára megteszitek az én tanácsom nélkül is).

nagyon jó irányt választottatok, a hibákat kijavítva pedig egy szerethető site lesz az indexből.
az indexhez viszonyítva állítom, hogy az origo arculatváltása igen is pozitív.
az indexszé viszont olyan rosszul sikerült, hogy az eddigi látogatásaimat megfeleztem.elviselhetetlen lett a stílus.
Átláthatatlanná vált az oldal és kezelhetetlenül sok mindenféle van rajta egyszerre. Jobban hasonlít egy opcenter irányítótáblájára mint egy sajtótermékre. Ráadásul vagy mikroszkópikusak a betűk, vagy ha bekapcsolom az ignore font size-t akkor a címek sorai egymásracsúsznak. Dizájner úr talán nem hallot még tesztelésről? Végül nem világos, hogy pontosan mi is volt a célja a változtatásnak. Amúgy Dizájner úr alapelvei szimpatikusak, csak nem látom, hogy nagyon követte volna őket.
@Bártházi András: engem érdekel az a GM script.
Középre igazítás! :D Legalább egy rádiógomb a lap alján :)) 1600ban nyomom én is
Bátorkodnék érdeklődni, hogy milyen létszámú és összetételű csoportokkal és mennyi ideig zajlott usability teszt, ha egyáltalán.
Bártházi András: Köszönjük, így már elfogadhatóbb az oldal kinézete.
Személy szerint a csillogó-villogó dolgoktól mindig herótot kaptam. Firfox-szal böngészek és adblockkal kb minden weboldalon átlagba 10ből 8 kép tiltva van. Kezdve a szokásos szponzoros képecsekéken át, az iwiw logokon keresztül, mindenféle forgalommérő, auditáló szkriptek futásán át a felugró ablakokig, és kihagyhatatlan ajánlatokig.

Na igy lesz gyors és átlátható egy weboldal.
amik engem zavarnak:

1. Egymondatos lead-ek a főoldalon. Asszem talán ez zavar az egészből a legjobban. Korábban sok cikket el se olvastam, mert a főoldalon levő szövegből kiderült annyi, amennyire kíváncsi voltam. Át tudtam tekinteni a különféle cikkeket, és aztán inkább csak akkor kattintottam valamire, ha érdekelt. Az indexnek persze az a jó, ha áttekintés helyett inkább többet kattintok a cikkekre, de én a mostani dizájnnál úgy érzem, hogy inkább mégse kattintok.

2. Rovatszínek. Értem én, hogy "jó" a többé-kevésbé egységes dizájn, de nekem tájékozódásilag roppant hasznos volt, hogy az egyes rovatoknak különböző színvilága volt. Jó lett volna valamennyit megőrizni ebből -- lehet ezt úgy is, hogy attól még egységesnek tűnik a kinézet (ez az igazi dizájneri feladat szerintem). Jó példák: Guardian, Spiegel.

3. A görgetés utáni képernyő. Na itt kezdődik számomra az igazi káosz. Szerintem sokkal jobban működött az egy vagy két kiemelt cikk (aminek kint volt a pár mondatos lead-je) és utána a felsorolások. Most sokkal több cikkről van kint sokkal kevesebb. Ráadásul a címek (a linkek) vizuálisan alig különülnek el az egymondatos ismertetőktől (vö pl Guardian). Megintcsak inkább nem is kattintok.

Ezekhez képest a "cikk itt folytatódik" kérdése számomra teljesen bagatell.
Mindenkinek, aki az 1600 pixel széles monitor elől panaszkodik a baloldalon levő tartalom és a jobboldalon levő fehérség miatt: ekkora méretek mellett már igazán ideje lenne leszokni a Maximize gombról, jónapot kívánok.
Egyebiránt szerintem meglehetősen pontot tenne a kérdés végére ha a kedves juzerek egy egyszeru dropdown/radiobutton + süti használatával eldonthetnék, hogy melyik theme-t szeretnék használni. Ehhez persze szukseges a hirdetesi rendszer némi szinkronizacioja a régi és az uj változat kozt, de mivel a régi css/theme ugyis megvan még nektek, az uj meg evidens h megvan mert hát azt nézzuk, igazan nem volna egy nagy hűhó megoldani, és akkor mindenki boldog lenne.
(ami már kicsit strapább lenne de szerintem megoldhato szintén kukis modszerrel, hogy a kedves juzerek eldonhessék hogy mit akarnak látni, és mit nem. mivel ugyis rávertétek a felhasználokra az inda-house szornyuséget, most hasznát lehetne venni, hogy amolyan igoogle.com modszerrel elrendezhetnénk mi userek hogy (nem) akarjuk látni a bulvárt/blogokat/velvetet/hireket, ki mit akar. Persze ezzel nehany hirdetest buktok, de nektek az érdeketek hogy ne rss-bol olvassuk a dolgokat. Még mindig jobban jártok ha kicsit szelektálgathatunk mintha kb erre se járunk, csak egy cikk erejéig.)
Felkerült a GM script egy új verziója, azt hiszem megtaláltam azt, amit ki akartam hozni az oldalból. Ráadásul az oldalelrendezés - szubjektíve nekem - jobban hasonlít a régi layoutra. Középre igazított oldal, halványszínes linkek rovat szerint, jobb oldalra átrakott friss tartalmak (jobb helykihasználás), helyfoglalónak jó indadoboz és időjárás megszüntetve.

Előnézet a link mögött:
barthazi.hu/indexhu/
Helló Etele,
Magam webdizájnban a kezdőnél is kezdőbb vagyok, azonban tipográfiát tanultam és több mint 15 éve dolgozom grafikában, tördelésben.
Tudom, a web alapvetően más eszközöket kíván, viszont az olvasók elérésnek módja nagyjából ugyanaz.
A szem és az agy ugyanolyan módon dolgozza fel az információt és hasonló sémák szerint próbál eligazodni, akár nyomtatott újságról, akár weblaopról van szó.
Ezek alapján én nem érzem sikerültnek az új oldalt.
Egyrészt valahogy nem jön át a logikája, nem igazán tiszta, milyen struktúrákban, milyen egységekben kezelitek az információt, másrészt valahogy az egésznek van egy összehányt hatása. Szellős, laza blokkok, ráadásul valamiért úgy tűnik, nagyobbak a betűméretek és a távolságok, ezáltal túlzottan elnagyolttá válik az oldal, nehezebben átlátható, többet kell gördíteni, többet kell ugrálni a szemnek, míg megtalál valamit.
Nem igazán találok olyan "vezető" szimbólumot, vagy tagolóelemet, ami segítene.
Az első nap óta valamit már javult, ezt elismerem, de még mindig túlzottan ömlesztett. Nem eléggé hírportálszerű.
Szubjektív, de szerintem mindenképpen érdemes lenne kisebb betűkkel dolgozni. Nézzük meg a már a mostani vezércikk főcímét , nálam az utolsó hárombetűs szó átcsúszik egy új sorba, ez baromi rondán néz ki és alapvető tipográfia hiba (még akkor is, ha web), ugyanakkor fölöslegesen harsánykodik ekkora betűvel, inkább másfajta kiemelés lenne célszerű.
Azt is sajnálom, hogy az egész koncepció a bulvárosodást erősíti (legnépszerűbb hírek, kép és videó központi helyen).
A Velvet és a Totalcar két lapozásnyira kicsúszott lefelé, pedig azok például számomra legalább annyira érdekesek, mint az Index hírei, és eddig sokkal könnyebben láttam belőlük az újdonságokat.
Oldalt a blogok fejlécei is túl nagy helyet foglalnak el.
Stb.
András ujonnan. Egy komment csak: a főoldalon a középre rendezést érdemes lenne meghonositani az egész domain-en szerintem. Bár ha jol tudom csak egy sort kell átirni. (inkább userstyleozok mint userscript ezt nem annyira ismerem, igaz hasonlo)
NViktor: a fórum miatt nem lehet az egész domainre, de a www.index.hu-s sort beletettem.
Shodan: nos értelemszeruen a szerkesztoség nem gondolja hogy szar, egyébként nem kerult volna 'adásba'.
"szerkesztoség nem gondolja hogy szar"
ez a baj! előzetes tesztelés bizonyára nem volt...
Ja, aki nem hajlandó értelmesen kérdezni vagy véleményt mondani, az másszon már át a fórumra vagy a bárhova. Köszöntem szépen.
zsolti: Meg azok a domainek, amikről még nem tudok - a fórumra is véletlenül jöttem rá. Ez az index.hu, www.index.hu oldalakra szól, jobb gyakorlatnak tűnik inkább ezeket felsorolni.
pgsm: nekem sem tetszik nyugi, sőt. Bár András átirata valoban barátibbá teszi. Azt meg nem várom el oszinten hogy visszaállnak spontán a régire...de ezert is vetettem fel a korábbiakban a user-oldali választás lehetőségét mint opciot ahol a kecske is megmarad, és a káposzta is jol lakik. [:)]
Jó, hátha nem világos: nem kerül vissza a régi dizájn. Nincs olyan dizájn, ami mindenkinek egyformán tetszene. Egyébként a látogatottsági adatok is az új dizájnt erősítik. Fanyalgók mindig lesznek. A dizájn tovább fog fejlődni, de az "adják vissza a régi játékomat" érzelmi kirohansokkal nem lehet mit kezdeni. Nem is kell.
A blogok szekcióban a címtől balra lévő narancssárga blogcím linkelhetne a blogra,hátha én nem a linkelt bejegyzést akarom olvasni.
És valóban jobb volna a szemnek, ha ez a bejegyzés címétől jobbra volna, jobbra igazítva.
Az új dizájn szerintem jó lett. A konstruktív kritikák egy részével egyetértek, maradt még csiszolnivaló. De az irány ígéretes.
Nem a régit kell visszahozni, hanem az újat rendbetenni.
Nem arról van szó, hogy mindenkinek tetszenie kell, nemcsak szubjektív szempontból vannak hibái, hanem szakmailag is.
Hajrá, ha jobb a látogatottság, de ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy a dizájn jó.
szeretnék gratulálni ahhoz, hogy a címlapon a kiemelt totalcar és velvet cikk újra a nyitólapra visz és nem az adott tartalomra... ez borzasztóan felhasználóbarát, bár a kattintást kétségtelenül növeli.
nem igazán értem, hogy azok a hozzászólók, akik lekapcsolják a reklámokat, hogy jönnek ahhoz, hogy kritizáljanak valamit/bármit

elvárják, hogy

1) legyen friss minden hír

2) nézzen ki az oldal úgy ahogy ő szeretné

3) a reklámot amiből az oldal fedezi a kiadásait azt viszont nézze más

szerintem ez abszurdum, nem tudom ezeknek a tisztelt uraknak/hölgyeknek miből él a cége de kicsit el kéne ezen gondolkodni

következő követelés az lesz hogy optimalizáljanak letiltott reklámokra és fizessen az index hogy ők elolvassák a híreket

nem beszélve arról, hogy nem is értesül arról, hogy ingyé vehet repjegyet vagy 1 misivel olcsóbb a rönó klió
András: köszi a scriptet, annyit megjegyeznék, hogy Opera usereknek csak simán be kell dobni a többi user-js közé, és tökéletesen működik. Úgyhogy az Opera userek nevében is köszönjük, nem csak Firefox alatt megy.
nekem a régi jobban tetszet
Most már a harmadik napja gúvad a szemem rajta, de egyszerűen ezt nem lehet megszokni. Tényleg jobbító szándékkal nézem, hogy mit tudok tudnék tanácsolni, de ez az egész kinézet valahogy tényleg bénán jön le.

Nekem nincs gondom a megújult cuccokkal, hadd menjenek, de ez a ruha rajta döbbenetesen rossz. Mintha egy egyenletből kihagytak volna egy pontos számítást. Átolvastam, amit nagynehezen kiírtak magukból az Index munkatársai. (Agyon azért nem törték magukat), webisztán, interjú, itt, stb., de nem győztek meg, hogy urai a helyzetnek.

Látom én, hogy frankó hátteret próbálnak a lap mögé beállítani csak az a baj, hogy nem látszik. Kicsit olyan, mintha Daciába Ferrari motort tettek volna. Miért nem lehet annak az agyonimádott motornak egy szép külsőt csinálni?

Aki megcsinálta a motort az nem feltétlenül rendelkezik esztétikai (persze nem csak esztétikáról van szó) érzékkel. Örülök a frankó programozó gárdának, de úgy tűnik, hogy a külcsínyt másra kell bízni. Nincs ezzel semmi baj, mert ez is egy külön szakma.

Azért mégiscsak elgondolkodtató, hogy egy csomó ember, aki 6-8 éve tolja az Index szekerét - köztük jómagam is - egyszerűen nem lát ki a kuszaságból, alig találok szimetrikus dolgokat, nincs meg az az érzésem, hogy akár röpke ránézésre átlássam, de tartós gúvadás után is csak egy olyan idegen érzetem van. Tényleg röhej, hogy más összefoglaló szájtokon jobban kiigazodom az Indexen, mint az anyaoldalon.

Ez nem megszokás kérdése. Miért nics egy olyan fórum, ahol tényleg lennének reagálások MINDKÉT részről - félretéve az ócsárolást? Nem csak látszatreagálásokról beszélek.

A kezdőlap kérdése: én mindig szívesen állítottam be külföldön is ezt az oldalt. Valahogy megszoktam. Öt perc szabadidőmben a mail-ek mellett bepötyögtem, hogy index.hu és gyorsan át tudtam nézni. (Dögöljek meg, de egyszer egy liverpooli netes telefonfülkéből is megtettem) Több szabadidőnél pedig nyugodtan átolvashattam, ami érdekelt. A jó újságírói gárdát kár lenne ílyen ruhával blamálni.

Szóval átmolyolva az oldalt és az újításokat: maradjon a motor, de valami szép formaterv kellene hozzá. Össznépileg igérhetem, hogy mindannyian beletojunk abba, hogy a különböző csöveket hol és milyen módon dugdossák át a tervezők.

Jómagam átírtam a home-ot és letettem az Indexet a toolbarba és kiszedtem ugyanide az állandóan nézett rovataimat, mert így könnyebben hozzáférek, mint a főoldalról.
Az Index meglátásom szerint kifejezetten nem jó kezdőoldalnak. Azok, akik már rászoktak, azok még pörgetni fogják, de az a generáció, amelyik újként érkezik kizárt, hogy ezt választja majd. Talán egy szűk réteg, de ebből meg nem fog az Index megélni...

Vajon mutat majd hajlandóságot az Index arra, hogy az olvasói észrevételeket/véleményeket mérlegelje? Itt nem a bug-okról van csak szó...

Más: több embert nem értek, hogy a cikkek olvasásánál miért akadnak ki azon, hogy rá kell kattintani arra, hogy tovább tudjon olvasni. Egyszerüen legurít egy picit és már olvashat tovább.
Köszi a scriptet BAndras :)

(a színezést kiszedtem, de ez már izlés kérdése)
"De azt ugye te sem gondolod, hogy azok a velemenyek (es itt nem rad gondolok most), hogy "szar, fos, vissza a regit" barmifele informaciotartalommal birnanak a javitas szempontjabol? "

Szerintem nem várható el egy laikustól, hogy a "javítás szepontjából" hasznos tanácsokat adjon a "profiknak". A nem tetszés is egy vélemény, amit figyelembe illene venni. A "szar, fos, stb" jelzők használata egyáltalán nem tűnik indokolatlannak. A felháborodás indokolja, ami a sokak számára kedvenc hírportál tönkretétele okoz.

Ne haragudj, de ez a dizájn nem sikerült. Ezt csak az elfogultak nem látják, így te sem, aki tervezte.

Szomorú.
hangabor: azért nem kell tul profinak lenni a kreativ otletek felvonultatásához. zöldet mondani meg szabad, azért senki nem szol le. :)
Idáig a kezdő lapon az index volt.
Mivel szép,jól áttekinthető volt az oldal.
Az az igazság hogy a változtatások nem tetszenek,áttekinthetetlen zavaros lett az egész.A jövőben elgondolkodam rajta,hogy ne térjek e át más hírportálra.
Nem volt rossz a régi,de a jelenlegiben ez a nagy fehér,vakít,mint a hó!
Egy hónap múlva megmondom. Most még idegennek találom az új oldal struktúrát. Talán kevesebb több lenne. Lásd még Google.
üdv

Csatlakozom az elöttem szólók többségéhez. Áttekinthetetlen. Eddig az index.hu volt a nyitóoldalam. Reménykedtem, hogy a tiltakozás hatására vissza az egész, de nem.. :(

Úgyhogy a firefoxom néhány új gombbal egészült ki... prohardver, totalcar, w.blog... Az index főoldalát mától kikerülöm...

Jó, hogy nevesítve lett a designer. Hozzám nem jön dolgozni az tuti.. :) :(

bye
Z
Sajnos, sajnos behalt a vizualitás az új dizájnban. Pedig az egyszerű emberek, mint én, inkább fotót látnék, mint szöveget. Lehet, hogy blog addiktiv vagyok (www.szem.tv ) , de az új dizájnban sok a bötű és kevés a kép. Szerintem...
Szerintem (amatőr, sőt pocsék designer szerint) sem rossz a koncepció, fehér, egyszerű, nem hivalkodó. Akárcsak a Google, ami a nagyon jó motor mellett szerintem a minimál designnak is köszönheti a sikerét (én legalábbis anno akkor váltottam az Altavistáról, amikor elegem lett az ottani sok bannerből - azóta persze ők is tanultak a hibából).

Kicsit azért még nehéz megtalálni a rovatokat, az egymáshoz viszonyított vertikális elcsúszás is ront az áttekinthetőségen, kevés plusz grafikával, színnel vagy kis ikonokkal én jobban hangsúlyoznám a rovatokat. A fejlécük is kisebb, mint az alattuk levő cikkek címei, a témák enyhén összefolynak, de bizonyára hamar megszokjuk.

Egy hajszállal markánsabb fejléc sem ártana, erre a régebbi designer, Angelday is rámutatott a blogján (hiányolja a "márkát"), és kicsit szokatlan ez a balra pozicionálás a közép helyett. Persze lehet, hogy korábban is ilyen volt, és biztosan van valami okos szakmai magyarázata, az én szemem mindenesetre a monitor közepét pásztázza inkább. Centrista vagyok designban, és kisebb monitornál sem okoz nagyobb gondot a középre pozícionálás, nagyobbnál (mondjuk 1600 széles böszmeségnél) viszont el tudom képzelni, hogy milyen zavaró lehet a nagy űr a jobb oldalon.

Éljen a vonalzó és a derékszög! :)
Nviktor: úgy vélem, az olvasónak a legkevésbé sem kellene kreatívnak lennie. A kreatív véleményeket szakemberektől lehet elvárni.

Egyébként felesleges lenne örülni a látogatások számának hirtelen növekedésétől. Én magam ma legalább húsz alkalommal kattintottam az Indexre. Egyszerűen nem vagyok képes elhinni, hogy ezt komolyan gondolják. Laikus révén nem tudom megfogalmazni mi bajom van vele. Leszámítva, hogy képtelen vagyok áttekinteni, rossz érzés, kényelmetlen olvasni, és elképzelhetetlen számomra, hogy ezt valaha is képes lennék megszokni. Inkább keresek egy olyan portált, amit az olvasók kedvére terveztek.

Egyébként nem tudom elhinni, hogy ez a hihetetlen zűrzavar és káosz bárki számára is tetszetős lehet. Ennyi információt a tervezők kivételével egyetlen emberi lény sem tud áttekinteni, főleg nem ilyen tipográfiával, színekkel, tagoltsággal.
Nem hinném, hogy a neten bárki hasonló példát tudna mutatni.
Bártházi András: vendégem vagy valamire:)
Csak az az egy dolog motoszkál bennem ,hogy miért kell nekem bármit is telepítenem ahhoz, hogy tagoltá és olvashatóvá váljon egy oldal, ami elvileg azért létezhet, mert nekem akarnak különböző cégek eladni valamit...
Felfújt marhaság.

Még, ha igaza is lenne bárkinek, aki teljesen elutasító a nem hibátlan, de nem is reménytelen új design-nal kapcsolatban, más lett az index?

Amitől eddig a legjobb volt, az mától nincs? A tartalom miatt fogja mindenki visszarakni egyzer, és szép lassan megbarátkozni ezzel a szerintem egész csinos új ruhával. SZVSZ semmi baj vele. Ha rááll a mi szemünk, rááll a szerkesztőké, kis simításokkal a legjobb lesz. Aki itt nem találja a híreket, az mit kezd az új origo-val?

Azért bevallom, én sem tájékozódom még gond nélkül, de ettől még nem olvasom a Heteket!:)

Ha hazajön az ember nője egy nem teljesen frankó, de alakítható frizurával, azt mondja: legyen egy kicsit rövidebb itt vagy ott, fésüld inkább így, de nem azt, hogy "holaptól Irénnél alszom, Jancsika nálam marad, a mikró a tied."
hali.csak az interjút olvastam, a hozzászólásokat nem.

amiért írok:én mint mezei júzer, örülnék nagyon-nagyon, ha kb ilyenre változtatnátok az indexet(sokkal átláthatóbb, nem folynak össze a dolgok a fehér miatt):

anana.hu/foto/index/index_cnn.png

forrás:plastik.hu by fater

THX!
Rendszeres olvasó vagyok, az újításokat alapvetően szeretem, a letisztult, egyszerű dolgokat még inkább - de ennél áttekinthetetlenebb oldalt még nem láttam. Összefolyik az egész, kaotikus, szemfárasztó, úgy rossz az egész, ahogy van. Azt meg végképp nem tudom felfogni, hogy mi értelme van a képeket-videókat-blogokat külön megjeleníteni ? Szerintetek van, aki képeket, videókat vagy blogokat nézegetni jön ide ? Szerintem van, akit a friss hírek érdekelnek, másokat a gazdaság, stb.

Andrásnak köszönet a scriptért, bár közröhej, hogy ilyen eszközökhöz kell folyamodni. A következő lépés majd az lesz, hogy feltesztek egy (vagy több) xml-t (vagy mittoménmit) és mindenki formázza olyanra, amilyenre akarja ?
komolyan, már csak szórakozásból olvasom ezeket a hozzászólásokat

aki 1600 szélesen nézi, az mi a tosznak nyitja meg teljes ablakban és nézi a fehéret, miközben elbaxott 120.000 Ft-ot egy qrva nagy monitorra, mért nem kis ablakban nézi és akkor tök mindegy hogy balra vagy középre van rendezve

én 3.840 x 1.024-en dolgozom 3 monitoron, egyszerre 15 ablak meg van nyitva és mindent látok egyszerre, de ha bármelyiket rányitom az egész felületre és nézem a fehéret, minek a nagy monitor?

bocs hogy x-edszer szólok hozzá, de ezen már csak röhögni lehet amilyen ökörségeket itt egyes ún. szakértők hozzászólnak
GYUSZI BACSI: Csak gondoltam hátha hasznos a középre rendező ötlet és érv.

Egyébként engem sem érint az 1600-as felbontás, de lehet, hogy két év múlva már szinte mindenki akkorában tolja, és az Index nem változik ilyen gyorsan.

A borzolási szokás nyilván emberenként változó, én full screenben tolom, pár napja már 1280-ban, jellemzően 20-30 tab között váltogatva (van ami nagyon nagy méretre optimizált oldal, van ami kevésbé), ha sokan vannak így, ez egy hasznos apró ötlet lenne. De nem panaszként írtam a balra tolódást, csak tanácsként, annyira nem zavar, talán eddig is ilyen volt.
Szerintem is letisztultabb lett a design, már nagyon itt volt a váltás ideje. Nem mondom, hogy nem lehetne jobb, nyilván finomhangoljátok még a visszajelzések alapján.

Építő jellegű javaslataim:

Szerencsésebb lenne a fix betűméret helyett relatív unitokat megadni. A többség még mindig IE6-ossal (legfeljebb 7-essel) böngészik, és az ezekben levő szövegméret opció hatástalan, ha egy oldalon a betűméretet pixelben definiálták.

Az alcímek és az alattuk levő szöveg line-height, illetve margin értékeit érdemes lenne összehangolni. Tipográfiailag sokkal szebb hatása lenne, és ez az apróság az olvashatóságon, áttekinthetőségen is sokat javítana.
Az alcímek szerintem is lehetnének kicsit lágyabb színűek, bár az igaz, hogy ez egy hírportál, ahol a címeknek "kiabálniuk" kell.

A fejlécet / navigációt valóban érdemes lenne jobban elkülöníteni, talán egy picivel több margin, vagy egy halvány háttérszín segítene ebben.

A vezető hírt én két hasáb (oszlop) szélességbe tenném, és nagyobb fotót használnék hozzá - így jobban elkülönülne a többi hírtől. A nagyobb szövegméretű cím ehhez kevés.

Balra / középre pozícionálás hitvitához: részemről szintén a középre voksolnék, minél nagyobb felbontású a júzer monitora, annál aszimmetrikusabb, félrebillentebb hatása van a balra pozícionálásnak.
hírbehozó: "Nincs olyan dizájn, ami mindenkinek egyformán tetszene."

Ja, faszikám, de vedd már észre, hogy itt a hsz-ek 80%-a azt mondja hogy kukába vele, 10%-a finomabban fogalmaz, és azt íja, hogy változtassatok sokmindent, és talán 10%-nak tetszik....Elfogultak vagytok a dizájnotokkal kicsit, barátaim.
Balko89: nem a tartalom miatt jársz ide?

Remélem, hogy etele nem az az öngyilkos típus, mert a vakító fehér háttérnél már csak a fekete rosszabb...

Amúgy most ugrott be, hogy mi nem tetszik:
szvsz a Zindex a laza csávók honlapja. (Munkatársak, olvasók) A fikagyáros, fiatal, okos, új generáció, ők azok, akik napjainkban porig alázzák az 50-60 éveseket.

Az új designek mi köze ehhez? Semmi. Készült egy Benkó Dixiland Band koncertekre járó 60-as nyárspolgároknak tetsző design. A tartalom (lazaság) és az ábrázat semmilyen összehangban nincs egymással...
arvai: az indexet nem 500 ember olvassa hanem mittomén 150k.

abból, ha van itt 800 akinek nem jön be akkor miért változtatnának.

nem, a nagy számok törvénye ezen most nem segít - nem innen kell kiindulni hanem a statból.

ez van

alga-val viszont egyet értek ha nem is pont azzal a szürkés megoldással (vagy akár azzal is) de 1 boxos módszer nagyon sokat segítene
Inkább úgy mondanám, h aki fikázni akar, az meg is írja, akinek meg tetszik, az meg nagyobb valószínűséggel kerüli el az ilyen értelmes és magasröptű threadeket. ezt nem vetted még észre?
Akkor induljatok ki abból, hogy kitesztek a főoldalra egy szavazást....
egyébként a "szürkeháttér" ötletet jónak tartom. kellenek a box-ok...
Szerintem meg kár nyavalyogni fijjúg. Akinek nem tetszik, csináljon jobbat.

Nekem nem tetszik, úgyhogy csináltam jobbat. Első fogásként egy kis plusz felület a cikkeknek. Ha már egyszer 1024-re optimalizálták az oldalt a XXI. század derekén, akkor azon a pár vacak plusz pixelen ne reklámokat kapjunk.

Aki használ Stylish-t Firefox alatt, az innen installálhat: userstyles.org/styles/3000.

Ha lesz időm, majd javítok más dolgokon is, de egyenlőre ez zavart a leginkább.

Amúgy szerintem jobb lett az oldal, mint volt, sokkal könnyebben olvashatók a cikkek. Ha a helyesírás és a mondatszerkesztés is ekkorát fejlődne az indexnél, meg lennék elégedve. Azt ugyanis sajnos még nem tudom utólag javítani.
> Akkor induljatok ki abból, hogy kitesztek a főoldalra egy szavazást....

Nem tudom, te mit dolgozol, de biztos nagyon örülnél, ha sértett vadidegenekkel szavaztatnák meg a munkád minőségét.
Hopp, úgy tűnik, bekavart a fullstop. Akkor még egyszer a link:
userstyles.org/styles/3000

Ja, és nem csak Stylish-sal működik, hanem Greasemonkey-val is, és nem csak Firefoxon, hanem Operán is (ott még Stylish vagy Greasemonkey se kell).
"Nem tudom, te mit dolgozol, de biztos nagyon örülnél, ha sértett vadidegenekkel szavaztatnák meg a munkád minőségét."
semmi sem jó?! így is hozzá lehet állni, és úgyis, hogy a hozzászólók érvei nem reprezentatívak. HA A SZERKESZTŐK IS ÍGY GONDOLJÁK MÉG INKÁBB VESZTENI FOG AZ INDEX A POZÍCIÓJÁBÓL! nem kell ám profitábilasnak lennie a portálnak, követhető az internetto példája is.vagy hallgatni a jó tanácsra...
- Kedvenc színed?
- #00DEAD
A főoldali szavazas alkalmaval sértett vadigenek = olvasók ? :-DDDD

Baráték, te kétségbe vonod a közvéleménykutatást, mint intézményt.
Gyerekek, ne legyetek ennyire boldogtalanok.
Ha esetleg az igazolódik, hogy a jelen design nem szerencsés, majd igazítanak rajta. Addig amíg jó nem lesz.
Ilyen egyszerű.
Kell mindenért hajat tépni, fogat csikorgatni, agyvérzést kapni? :)
Tisztelt "dizájner"!!!

Elhiszem.Biztosan sokat dolgozott az új külsővel,de szerintem kár volt.

A negatív hozzászólások miatt, pedig ne bánkódjon biztosan jól megfizették.

A látogatások számára kár hivatkozni,mert én régi olvasójuk vagyok és még sosem küldtem önöknek kommentet.Most pedig rövid időn belül a másodikat írom és még mindig nem hiszek a szememnek,hogy, hogy lehet ekkora "böszmeséget" csinálni.

Én személy szerint két hetet adok az oldalnak ,hogy visszaállítsák a régi vagy ahhoz valmi hosonló formát,mert ez totálisan káosz és átláthatatlan, egyébként az egész indexet a tiltólistámra rakom a többi katasztrófális oldal közé.

Egyszerűen fáj az embernek, ha valamit így tönkre tesznek.

Valószínü nem fognak változtatni.Majd megpróbálják az olvasókra ezt "dizájnt" ráerőszakolni abban reménykedve,hogy megszokják.Rám ez a régi trükk nem érvényesül és biztosak lehetnek abban, hogy megválok az indextől.

Index figyelem!!!!!!!!!!!!!!!!!

Üdv:Balkoka
Amit alga küldött be screenshotot az szerintem is egy jobb megoldás lenne. Tagolná egy kicsit jobban
(anana.hu/foto/index/index_cnn.png)
NViktor · wyco.deviantart.com
2007.07.25. 13:29:52
"Hajrá.
De azért érdemes volna átolvasni a forumon levok véleményét is, mely kevéssé pozitiv."

Teljessen egyet értek.A forumon írtakhoz mért nem szólt hozzá egyetlen indexes sem?Ha vették volna a fáradtságot és végigolvasták volna, akkor még az is kiderült volna, hogy messze nemcsak anyázás van.Egyszer még én is írtam be, hogy anyázni nem kéne mert az abszolút értelmetlen és túlzó is.
De tényleg mért csak a pozitív vélemények kerülnek előtérbe? A forumon rengeteg szakmai dolgot is leírtak, ami tényleg nem hülyeség.
Én még mindig nem értem miért nevezik ezt design-nak? De most komolyan.Főként az oldalakon lévő cikkek logikai elhelyezésében történt változás. Ez a boxosítás se rossz ötlelet!Tényleg!A menü az különössen teccik ( már amikor működik,mert nem mindig akar legördülni firefoxban,de persze ez úgyis meg lesz oldva), jó ötlet volt!
De én szerintem némi grafikai elem is kellett volna bele! (a logon kívül)Nemtom másképp fogalmazni. Nem az van hogy az ember ránéz az oldalra és azt mondja hogy aztak()rva de komoly. Hanem ránéz és lát egy rakás betühalmot fehér háttérrel szürke sávokkal.Én tudom hogy híroldal és hogy a hír a lényeg, nem a kinézet, de azért valami amire rá lehetne mondani hogy szép...Vagy nemtom...Ez olyan szürke...A régi narancs szín legalább feldobott, ez lehangol...Mellesleg a "designer" kedvenc színei a fehér meg a szürke xD .

""Nem tudom, te mit dolgozol, de biztos nagyon örülnél, ha sértett vadidegenekkel szavaztatnák meg a munkád minőségét."

Igen ha az én ügyfeleim nagyrészének nem teccene a munkám, akkor már rég kirúgtak volna! Úgyhogy tessék megcsinálni azt a szavazást! Elvégre az olvasókért vagytok? nem ? Vagy tényleg csak a reklámok miattt? Az miatt fölösleges, al egtöbb ember addblockert használ már, szóval sz.tem az bukta. De ugyse lesz szavazás mert nem merik bevállalni.És erre mondhat bárki bármit.
Az a hozzáállás, hogy majdmegszokjuk..Ez abszurd... Ezért tart ott az ország ahol, mert sajnos a magyar nép olyan, hogy "majdmegszokjuk" ! (ebbe tényleg nem érdemes belemenni)
1. Ha alaki nem is tud jobbat csinálni, mint a mostani, még felismerheti a jelenlegi gyengeségeit, hibáit. Ehhez nem kell tudni weboldalt készíteni.
2. Ha valaki nem teszi szóvá ezeket a hibákat, még nem biztos, hogy tetszik neki. Egyszerűen lusta írni, vagy nem akar beleszólni.
3. Gyuszi bácsi, az emberek nem akarják átméretezgetni az ablakaikat minden weblaphoz, és sokkal többen használnak egy montiort kevés nyitott ablakkal, mint hármat 15 ablakkal. Nem kell nekik, és nem is akarnák.
4. Ami a reklámokat illeti: mindenkinek evidens, hogy az emberek nagy része rühelli az arcába tolt reklámokat. Aki egy kicsit is ért hozzá, az le is fogja őket tiltani, ebből nem lehet etikai kérdést csinálni. A tévében se üljük végig meredten bámulva, csak hogy szegény kereskedelmi adó nehogy tönkremenjen.
5. Mivel ez a "köz" számára készült oldal és a látogatottságból él, az is világos, hogy a minőségét sok hozzá nem értő is értékeli folyamatosan. Ez teljesen normális jelenség, aki bármilyen médiában dolgozik, számít rá. Ha ettől zokogógörcsöt kap, akkor nem alkalmas ilyen munkára, ha pedig azt mondja, hogy a kritikát en block leszarja, akkor se.
Helyiértékén kell kezelni a dolgot, a fikázás felejtős, a konkrét, javító szándékú javaslatokat, véleményeket át kell gondolni, és ha esetleg van benne valami, megcsinálni.
Uff.
alga 2007.07.25. 23:10:43
+1 (persze kis finomításokkal, pl padding a fehér részeknek meg menü háttér)

hírbehozó:
a látogatottság max 1 hónap múlva lesz értékelhető. most még az újdonság erejével hat.
jómagam is többet lapozgattam a váltás óta, mint átlag egy héten, de nem a cikkek olvasása miatt. hétvégére elmúlik ez a fajta érdeklődés.
sztem csak apróságok hibádzanak. az összeset felsoroltuk már.

a cím linkek már megint (vagy még mindig?) a rovat kezdőoldalára mutatnak és nem a cikkre.

Bártházi András :
gracemonkey script paharser van ie7-hez is.
a reklám eltüntetősdit be kéne fejezni vagy kevésbé nyíltan reklámozni, mert előbb fogják megnehezíteni a reklám eltüntetést, mint bármilyen egyéb kritikát figyelembe venni.
miért kellene befejezni? ha az olvasók jobb designt csinálnak, mint a profik, akkor csinálják. legfeljebb kiderül, hogy psychenova jobb designer, mint etele. és akkor mi van. persze lehet, hogy etele is jó designer, csak különféle kompromisszumokat kellett kötnie, és most emiatt tört ki az anyázás.
Nme rossz ötlet ez a nemhivatalos szavazás:) De sz.tem a T.szerk.-et ugysem érdekli. Amúgy meg kiváncsi vok az eredményre. Hajrá :)
azért olvashatod ingyen az indexet, mert a reklámbevételből fedezik a költségeket.
egyszerűen paraszt dolog kiírtani a -normális**- reklámokat és így élősködni a másikon.

ha egy marketinges fülébe jut, h senki sem nézi a reklámait, akkor nem fognak fizetni érte. amit egyre nehezebben kikerülhető megoldások fognak követni.

a warez ugyanez. azért vannak egyre idegesítőbb másolásvédelmek, mert az emberek egy része úgy gondolja, h nem kell mások munkáját megfizetni.

**egy marketinges számára mind1, h az égbekiáltóan rossz/idegesítő vagy a jó/szórakoztató reklám miatt beszélnek a termékről. sajnos előbbit jóval könnyebb elérni.
ha egy banner az olvasás rovására megy akkor szívbaj nélkül kiiktatom. de alapból nem szűrök minden oldalt.
FTeR,
egyet is értek veled, meg nem is. ez a torrent vita másik köntösben. csak itt nem audio-vizuális, hanem szöveges tartalomról van szó.
Sok ember azért nem azért nem vesz meg egy-egy szoftver, mert nem akar fizetni más munkájáért, hanem mondjuk azért, mert havonta egyszer használja, és a magyar átlagfizetéshez képest elbaszottan drága. Ettől persze a tény tény marad, csak éppen nem árt azt is megnézni, mi van a hátterében.
A lemezkiadók is sírnak, hogy nem veszik a CD-t a másolás miatt, tessék olcsóbban adni, hogy alig érje meg másolni, és majd veszik.
A szoftver dettó. Inkább ha lehet használok freewaret, amire aztán küldök donation-t, vagy egy shareware-t, de nem mindenre lehet. A szoftverárak meg nem a magyar pénztárcához vannak méretezve.
De ez már nagyon off.
A kereskedelmi adók is ingyenesen működnek, oszt mégse kötöznek oda a székhez a reklám alatt, meg a távirányító se ráz meg, ha olyankor elkapcsolsz.
Oldják meg.
Én például adott témákban célzott marketing-hírleveleket elfogadok, és olvasni is szoktam. De ne tolják a pofámba nyakra-főre egy weboldalon kéretlenül.
Lúzer Manuel:
az a véleményem, hogy az emberek többsége nem használ adblockert, így én sem és ez jól is van így

lehet hogy hülyének tartasz, de én ha bemegyek a McDöncibe brunyálni, veszek egy kávét, mert ha elvárom hogy tiszta legyen a klotyó, és be is engedjenek, viszont támogatom őket egy vásárlással

kétségtelen tény, hogy kevesen osztják ezt a véleményt, nálunk inkább az a menő, hogy bemész ingyen, összehugyozod a wc-t, kijössz ordítva hogy koszos a wc és beírsz a panaszkönyvbe és akkor kárpótlásul adnak egy ingyen hamburgert

szerintem ez az ország ezért tart itt ahol, nem amiatt hogy nem mernek szólni az emberek

itt mindenki csak jól járni akar a másik kárára és leszarják, hogy a cső végén valakinek ki kell fizetni a számlát

sőt továbbra is tartom, hogy a jó reklám egy jó szolgáltatás, mert pl a google AdSense érdekli az olvasókat (a swissmade.hu oldalon 8,5 % az átkattintási rátánk, a fizetesem.com oldalon meg 2,5 % körül, de folyamatosan nő)

én bizonyos reklámokat kifejezetten szeretek, bár ez inkább külföldiekre vonatkozik mert itthon ritka a jó reklám
Az tény hogy a reklámbevételekből élnek meg az ilyen weboldalak. Csak az nem teccik, hogy kicsit visszakanyarodjak a topichoz, hogy a jelenlegi indexen látványosabbak! (nem is kicsit) a reklámok mint maga az oldal. Amúgy meg , így ránézésre ez a designer, biztos sokkal jobb ütősebb oldalt is tudott volna csinálni.Nem hiszem el,hogy egy igazi designer-t ne érdekelt volna a látvány és csak a betühalom elrendezésre törekedett volna. Lehet, hogy ott állt mögötte egy szürke öltönyös fickó fehér ingen és mondogatta neki hogy csak a logonál használjon 8bites colort a többinél jó lesz a monocrom is :)

Laci 2007.07.26. 10:34:02
Szavazás:
poll-r.hu/poll/1001253

Nemtom, hogy műkszik ez a szavazó rendszer, de remélem 1 Ip-től nem lehet 2x szavazni, mert ha véletlenül mégis akkor értelmetlen a dolog.

A reklámokra talán az lenne a legjobb megoldás ha elkezdenének igényes nézőket vonzó reklámokat csinálni.Nem csak azt nézni,hogy téveszthetnék meg mégjobban az embert, meg mennyire tudják mégkisebb betűkkel kiírni a *-os részeket.Már így is van 1-2 ilyen reklám elvétve, amik megfogják az embert, sokan a betétdalaikat keresik meg ilyenek. Ha tényleg ütős reklámokat készítenének, lehet hogy nem akarnák az emberek blockolni.Az meg, hogy ne az ember pofájába másszon bele, egyértelmű hogy egyből a bezár gombot keresi mindenki...
-- na, de most nem az idegesítően rossz reklámokkal van a baj. imho "a 2M pixeles lapból csináljunk egy 4M pixeles lapot" koncepcióval van a legtöbb probléma. a lap "áttekinthetetlen", "olvashatatlan", "összefolyik az egész", és így tovább. a többségnek ez az első benyomása. meg hogy balra van a lap igazítva, meg hogy azért az egész valahogy mégis kulturált. most az igazítást hagyjuk, mert nyilván középre kell az oldalt igazítani.

-- azt jósolom, hogy átmeneti forgalomnövekedés után érezhető forgalomcsökkenés fog bekövetkezni. szeritem már középtávon sem lesz tartható, hogy az összes rovatoldal kinnmarad a főoldalon. szerintem már most is érezhető az olvasói aktivitás csökkenése. nem kattintgatnak a népek annyit akkor, ha minden ott van a címlapon. fogadni merek hogy az újratervezett cikkolalon reklámokra is valamennyivel kevesebben kattintanak bele. a látogatottság ettől persze lehet magas.

-- ha jól értem alga hozzászólása is erről szólt. 1M pixeles lapokból kellene összerakni az indexet. egyszerűen 4 részre kellene vágni a főoldalt. és ezeket a lapokat összefűzni. valahogy így:

nyitás a szerkesztőségi oldallal (index.hu). és akkor azon megjelenhetnek linkek az olvasói oldalra (blog.hu). az olvasói oldalon lehetnek a bulvárhivatkozások. a bulvároldalra tenni (velvet.hu) az átlagfelhasználó számára is fontos tech hivatkozásokat. és egy összevont tech oldalon (????.hu) pedig lehetne ajánlani a szerkesztőség vezető híreit. és ezzel bezárul a kör (valójában négyszög). persze aki nem akar direktben bulvárhíreket olvasni, az mondjuk kezdhet a szerkesztőségi, vagy a tech oldalon, de könnyen lehet, hogy így is eljut a bulvár oldalra, és akkor bulvár címoldalra is eljut, pláne, hogy ott ajánlják a legújabb tech híreket. egy mókuskerékbe kerül az olvasó, amibe bárhol be lehet szállni, és persze bármikor ki is lehet szállni.

-- ez a struktúra tehát több szempontból jó. (1) egyrészt a címoldalak könnyen áttekinthetőek. (2) másrészt egy körfolyamatban tartja az olvasót, ami az olvasói aktivitását növeli. (3) harmadrészt lehetővé teszi új rovatok kialakítását is (a négyszög esetleg átmehet ötszögbe, hatszögbe, az visszamehet ötszögbe, négyszögbe) különösebb átszervezés nélkül. (4) negyedrészt ezeken az oldalakon könnyebb célzott hirdetéseket elhelyezni. és az 1M pixeles oldalakon is elférnének a hirdetések. lásd psychenova munkáját.

-- a szerkesztőség ha okos, és szerintem okos, akkor azt csinálja, hogy amíg növekszik a látogatottság, addig hagyja a régi oldalt, de közben nem tiltja, épp ellenkezőleg engedni, hogy az olvasók átszabják az oldalakat. és ezeket az új megoldásokat szavaztatja meg, mikor a népek kezdenek elpártolni a hivatalos designtól. persze egy ilyen szavazás után is lesznek elégedetlenek, a többség mindenesetre örülne.

amúgy tessék megnézni GYB magas átkattintási rátával rendelkező swissmade.hu oldalát, a tartalom ott is kb. 1M pixel.
a tartalom és a forma sem valami hűde nagy, mégis magas az átkattintási ráta.
Laci 2007.07.26. 10:34:02
Szavazás:
poll-r.hu/poll/1001253
fölösleges szavazgatni, értelme nincs, itt úgyis csak az "underground" látja. ki kellene tennni a főoldalra, ahol mariska néni is látja !!! de persze nem fogják, szóval kedves index-közeliek ne pazaroljatok a lebaszásomra szót...
be lehet tenni a linket a designváltásról szóló blogokba
Szavazás: nem értem, h került bele a válaszok közé a "király". miért nem: "fúj", "szar", "gusztustalan" a három válaszlehetőség? sokkal meggyőzőbb lehetne a végeredmény.
Gyuszi bácsi, ne keverj már ide hülyeségeket. Nem a Mcdonaldsról van szó, amúgy meg én nem szoktam összehugyozni a wc-t, és panaszkönyvet se kérek, ha más megtette és nincs takarítva. És egyébként se a Mekibe járok hugyozni...

Pontosan ugyanez a helyzet, mint a tévéműsorokkal, ott se kötelező a reklámot megnézni, ott elkapcsolok, vagy lehalkítom, vagy kimegyek addig, ezt itt nem tehetem meg, hát blokkolom.

Még ha statikus képek lennének, akkor csak-csak lehetne hagyni, de rohadtul idegesít, ha az oldalon összevissza animálódnak mindenféle agymosó hülyeségek.

Ha nem él meg enélkül az index, hát találjon ki mást vagy haljon meg, majd nézek más portált.
Ha annyira nagyon jó lenne (mint ahogy most nem az), én inkább fizetnék előfizetési díjat érte, minthogy reklámokat nyomjan le a torkomon.
aki van annyira okos, h azt gondolja, dizájnolni közfelkiáltással lehet, az olvassa el az előző index dizájn készítőjének postját és írjon ki népszavazást arról, hogy "mi a szép?"
plastik.hu/2007/07/23/szar-az-uj-index-dizajn/
Ja, csak még valamit: évekig reklámgrafikában nyomtam az ipart, van némi áttekintésem róla, kellőképpen meg is undorodtam az egész ocsmány átveréstől, amit marketingnek meg reklámnak neveznek errefelé...
Én is indítottam egy szavazást, íme:
poll-r.hu/poll/1001254

Az eredményeket mindenképpen figyelembe vesszük. Hiszen mégiscsak a nép ítél.
"Az eredményeket mindenképpen figyelembe vesszük. Hiszen mégiscsak a nép ítél."

Dehogy veszitek, majd ha olyan eredmény jön ki ami nektek nemtetszik, akkor "Hekker volt, csalás, nem a látogatottságot tükrözi"
hh,
engedj már meg ennyi személyeset. ha akarasz úgy is moderálsz. te régen okosakat szóltál, most csacsiságokat beszélsz. miért ne lehetne szavazni arról, hogy milyen az új design?

amúgy meg borítékolni lehet az eredményt. a szavazók fele mondja majd, hogy kkirály, a másik fele, hogy sszar.

de az ilyen megosztó eredményeknél nem árt elgondolkodni, hogy valami mégsem kerek. nyilván nem arról van szó, hogy szar az egész, hanem arról, hogy valami nagyon nincsen eltalálva.
"Igazad van. Szavazzunk a dizájnról:
poll-r.hu/poll/1001255"

Muhahaha, te nem csak okos vagy hanem humoros is. (most ezt miért kellett??:-O)
Na, hát köszöntük a figyelmet. Ezennel lezárom a kommentelést. Mindenkinek további kellemes fórumozást. Az észrevételeket kösznjük, máris vannak olyanok, amiket én például hajlamos vagyok megfogadni. A releváns felvetések sokat segítenek. A továbbiakban emailben írjátok meg, ha ötletetek, észrevételetek van a dizájnnal kapcsolatban. A többieknek pedig kellemes szavazást.