Magyar idő szerint ma este jelentették be a Google harmadik negyedéves eredményeit. Eszerint 4,23 milliárd volt a három hónap bevétele, ami az előző év azonos időszakához képest 57%-os növekedés. Az előző negyedévet 9 százalékkal szárnyalták túl a szeptember 30-ával záródó időszakban.
A Thomson Financial elemzőcég korábban 2,94 milliárdos bevételt jósolt erre a negyedévre. Vagyis a Google messze túlszárnyalta az elemzői várakozásokat. A profit, vagyis a nettó bevétel 1,32 milliárd dollár, ami az összbevétel 31 százaléka. Ami: wow!
Szóval az előző negyedévben tapasztalható gyengélkedés, úgy tűnik, tényleg csak átmeneti volt. És elsősorban a Google kiköltekezése állt mögötte. A kiköltekezés oka egyrészt a nagy bevásárlások (pl. DoubleClick) és a masszív munakerőfelvétel volt. Az elemzők már az elmúlt hónapokban is arra számítottak, hogy a Google kicsit lehűti magát, és visszavesz HR-vonalon. Magyarán: nem vesznek fel minden programozót, akivel csak szembetalálkoznak. És a YouTube- vagy a DoubleClick-akvizícióhoz hasonló nagy kiköltekezésre sem lehet számítani a következő hónapokban. Talán...
A fő aranytojást tojó nyúk is tovább izmosodott:
A Thomson Financial elemzőcég korábban 2,94 milliárdos bevételt jósolt erre a negyedévre. Vagyis a Google messze túlszárnyalta az elemzői várakozásokat. A profit, vagyis a nettó bevétel 1,32 milliárd dollár, ami az összbevétel 31 százaléka. Ami: wow!
Szóval az előző negyedévben tapasztalható gyengélkedés, úgy tűnik, tényleg csak átmeneti volt. És elsősorban a Google kiköltekezése állt mögötte. A kiköltekezés oka egyrészt a nagy bevásárlások (pl. DoubleClick) és a masszív munakerőfelvétel volt. Az elemzők már az elmúlt hónapokban is arra számítottak, hogy a Google kicsit lehűti magát, és visszavesz HR-vonalon. Magyarán: nem vesznek fel minden programozót, akivel csak szembetalálkoznak. És a YouTube- vagy a DoubleClick-akvizícióhoz hasonló nagy kiköltekezésre sem lehet számítani a következő hónapokban. Talán...
A fő aranytojást tojó nyúk is tovább izmosodott:
Google's partner sites generated revenues, through AdSense programs, of $1.45 billion, or 34% of total revenues, in the third quarter of 2007. This represents a 40% increase over network revenues of $1.04 billion generated in the third quarter of 2006 and an 8% increase over second quarter 2007 revenues of $1.35 billion. (...)A Google hirdetési bevételein várhatóan a jövőben is jelentősen fog dobni, hogy nemrégiben bevezették a piacvezető YouTube-on a videohirdetéseket. Valamint elég agresszíven nyomulnak a mobilplatformra méretezett hirdetési megoldásokkal is. Ha csak ezt a két fejleményt vesszük, megkockáztathatjuk, hogy a következő negyedév is hasonlóan erős lesz. És ez jó hír az egész szektornak (mínusz core riválisok).
Aggregate paid clicks, which include clicks related to ads served on Google sites and the sites of our AdSense partners, increased approximately 45% over the third quarter of 2006 and approximately 5% over the second quarter of 2007.
Címkék: google üzlet
12 komment
2007.10.18. 22:09. írta:
hírbehozó
Oscee 2007.10.18. 23:10:11
BCS · http://www.megaoldal.hu/ 2007.10.19. 10:27:57
Anr 2007.10.20. 08:58:14
mikor lesz ertekesebb ceg a google, mint az m$
finance.google.com/finance?q=GOOG
Mkt Cap: 201.24B
finance.google.com/finance?q=MSFT&hl=en
Mkt Cap: 283.65B
az en tippen 6-9 honap
moyirto 2007.10.20. 11:03:11
kutacs_ (törölt) 2007.10.20. 12:00:24
a google portfolió igazából az államra, és nem a piacra van tervezve. ez a itt a bökkenő. a piacon gyakorlatilag senki nem vesz google terméket, csak a kapcsolódó szolgáltatás, a google ads hozza a pénzt, és nyilván több pénzt hoz, mint amennyit visz. ez elsősorban annak tudható be, h az online hirdetési piac gyorsabban növekszik, mint a gazdaság egésze, de ez nem egy örökké tartó folyamat, hosszú távon sohasem a reklám az, ami mindent visz.
ezt tudják ők is, viszont a termékfejlesztéseik finoman szólva sem sikeresek. itt van a legújabb találmányuk a google docs for mobile, barátaim, aki tudja, mondja már meg, h ez a google-nak mire jó, jelentkezzen már az, aki ezért hajlandó lesz ezért a google-nak pénzt fizetni, mert hirdetési felület meg nem lesz túl sok a mobilon. magyarán ha ez a dolog műszakilag jó, akkor a gazdaságilag nem jó. mert elviszi a desktop elől a népeket, az persze lehet, h karosszékben ülve, meg ágyban fekve a palmtopon fogunk doksit írni, de ha valami nem jó, akkor ez nem jó a google-nak. mert az advertisment a legfőbb bevételi forrása. nem véletlen, h egy olyan mobile editort csináltak, amivel nem lehet editálni.
és lehet mondani, h majd jön a gphone, oké, csak ez ugyanúgy elviszi a népet az gép mellől, de nem hiszem, h ezzel a mobil környezetben akkora részesedést tudnának elérni, mint a destop fronton.
ezen a téren jó lehet apple, és jó lehet a sun is, előbbiek azért mert a desktop megoldásaikat átvihetik mobil környezetbe, az ügyfeleik ezért hajlandóak fizetni, utóbbi meg azért, mert a virtuális gép mobil környezetben igen is lehet sikeres.
de google termékek mobil környezetben nem vihetők át üzleti okok miatt, mert a mobil környezetben nincs helye a reklámnak, google virtuális gép meg nincsen, vagy ha van, akkor azt erősen titkolják, szóval itt meg technikai akadályok vannak. azaz borítékolni lehet, h az iphone után a jphone következik és nem, gphone. szeintem a sun-nál már dörzsölik a tenyerüket, h vigyétek csak ki az gdocsot mobil környezetbe, gyertek csak, itt vastag a jég.
a google egy területre be van zárva, a gmail, gtalk, gcalendar és a gadvertising szenzációs, de amint kimozdulnak erről a terepről, a cég egy rakás óvodásból áll. és ez pontosan arra elég, h a google még sokáig a piac meghatározó szereplője legyen, a google kereső bekerül a tudománytörténetbe, de ez a cég soha senkit nem fog legyőzni. a jelmondatuk is ez. ne légy gonosz. és szerintem jól van ez így.
izomagy 2007.10.21. 12:58:28
morpet 2007.10.21. 14:11:02
kutacs_ (törölt) 2007.10.21. 22:41:28
kapok egy mobil editort, editálás fukció nélkül, és akkor majd ezek után kedvem lesz használni a google megoldásait, nem tudom, szerintem ez nem működik.
egy blogger megteheti azt, h ha lát egy google terméket, akkor ódákat zeng róla, ez az ő mestersége, aki kommentál az meg ezt esetenként továbbgondolja.
nekem az a tippem, h "google for mobile" pont annyira fog működni, h kitapossa az utat a "java for mobile" megoldásoknak.
minden fejlesztő és nem fejlesztő eldöntheti, h merre orientálódik, vakon követi a google-t, vagy azt gondolja, h mobil fronton az apple, a sun, a live, is lehet erős. ebben eltérhetnek a vélemények. és könnyen lehet, h neked lesz igazad, és a google piacvezető lesz mobil környezetben, de elnézve ezt az editálás nélküli editort, nos majd meglátjuk.
Pairg · http://pairg.hu 2007.10.22. 02:23:42
kutacs_ (törölt) 2007.10.22. 03:20:05
meglátjuk, h a google mennyire lesz sikeres mobil környezetben.
-- mennyit hoz majd mondjuk az advertising, mennyi hirdetés lesz a mobilon.
-- vagy mennyit hoz majd a hardver eladás. mennyit hajlandóak fizetni a népek egy fapados kütyüért.
-- milyen prémiumszolgáltatásaik lesznek, és ebből mennyit tudnak eladni.
-- vagy milyen virtuális gépük lesz, lesz-e egyáltalán, hányan fejlesztenek majd rá.
szerintem nagyjából ezek határozzák meg, h a mobil üzletág mennyire lesz sikeres. és szerintem azt jósolni, h a google mobil környezetben piacvezető lesz, szerintem ez merészség. meglátjuk.
Pairg · http://pairg.hu 2007.10.22. 13:03:55
kutacs_ (törölt) 2007.10.22. 18:49:10
szerintem a fejlesztőnek nem teljesen felesleges a találgatás, néha totózni kell, h merre megy a világ, milyen irányba érdemes fejlesztgetni, persze az igaz, h a tutit senki sem tudja megmondani, mindenki csak szeretné. de lesznek azért ilyen meccsek.
apple google
live google
sun google
yahoo google
és még csak azt sem mondom, h ez mind fix 1-es, azaz a google minden fronton veszít, csak azt mondom, h a google idegenben lép pályára.
odahaza desktop környezetben tuti 1-esre venném ezeket, azt mondanám, h építsük a google desktopot, mobil környezetben a helyzet nem ennyire egyértelmű. érted úgy is, nem ragozom ezt tovább.