Google Q3: itt a visszatérés

Magyar idő szerint ma este jelentették be a Google harmadik negyedéves eredményeit. Eszerint 4,23 milliárd volt a három hónap bevétele, ami az előző év azonos időszakához képest 57%-os növekedés. Az előző negyedévet 9 százalékkal szárnyalták túl a szeptember 30-ával záródó időszakban.

A Thomson Financial elemzőcég korábban 2,94 milliárdos bevételt jósolt erre a negyedévre. Vagyis a Google messze túlszárnyalta az elemzői várakozásokat. A profit, vagyis a nettó bevétel 1,32 milliárd dollár, ami az összbevétel 31 százaléka. Ami: wow!

Szóval az előző negyedévben tapasztalható gyengélkedés, úgy tűnik, tényleg csak átmeneti volt. És elsősorban a Google kiköltekezése állt mögötte. A kiköltekezés oka egyrészt a nagy bevásárlások (pl. DoubleClick) és a masszív munakerőfelvétel volt. Az elemzők már az elmúlt hónapokban is arra számítottak, hogy a Google kicsit lehűti magát, és visszavesz HR-vonalon. Magyarán: nem vesznek fel minden programozót, akivel csak szembetalálkoznak. És a YouTube- vagy a DoubleClick-akvizícióhoz hasonló nagy kiköltekezésre sem lehet számítani a következő hónapokban. Talán...

A fő aranytojást tojó nyúk is tovább izmosodott:
Google's partner sites generated revenues, through AdSense programs, of $1.45 billion, or 34% of total revenues, in the third quarter of 2007.  This represents a 40% increase over network revenues of $1.04 billion generated in the third quarter of 2006 and an 8% increase over second quarter 2007 revenues of $1.35 billion. (...)
Aggregate paid clicks, which include clicks related to ads served on Google sites and the sites of our AdSense partners, increased approximately 45% over the third quarter of 2006 and approximately 5% over the second quarter of 2007.
A Google hirdetési bevételein várhatóan a jövőben is jelentősen fog dobni, hogy nemrégiben bevezették a piacvezető YouTube-on a videohirdetéseket. Valamint elég agresszíven nyomulnak a mobilplatformra méretezett hirdetési megoldásokkal is. Ha csak ezt a két fejleményt vesszük, megkockáztathatjuk, hogy a következő negyedév is hasonlóan erős lesz. És ez jó hír az egész szektornak (mínusz core riválisok).
Címkék: google üzlet
2007.10.18. 22:09. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A megállíthatatlan google apánk. :D
szurkoljunk.
mikor lesz ertekesebb ceg a google, mint az m$
finance.google.com/finance?q=GOOG
Mkt Cap: 201.24B

finance.google.com/finance?q=MSFT&hl=en
Mkt Cap: 283.65B

az en tippen 6-9 honap
ha beelőzné az érdekes lenne :)
nekem az a tippem, h a redmondiakat nem szabad leírni. annyira adja magát, h a próbálj ki egy fapados on-line office-t, és aztán az extrákkal felszerelt off-line változatot vedd meg, h csuda. sőt, az 'office' helyébe behelyettesíthetitek a 'webos'-t. persze lehet, h az egész webos egy ábránd.

a google portfolió igazából az államra, és nem a piacra van tervezve. ez a itt a bökkenő. a piacon gyakorlatilag senki nem vesz google terméket, csak a kapcsolódó szolgáltatás, a google ads hozza a pénzt, és nyilván több pénzt hoz, mint amennyit visz. ez elsősorban annak tudható be, h az online hirdetési piac gyorsabban növekszik, mint a gazdaság egésze, de ez nem egy örökké tartó folyamat, hosszú távon sohasem a reklám az, ami mindent visz.

ezt tudják ők is, viszont a termékfejlesztéseik finoman szólva sem sikeresek. itt van a legújabb találmányuk a google docs for mobile, barátaim, aki tudja, mondja már meg, h ez a google-nak mire jó, jelentkezzen már az, aki ezért hajlandó lesz ezért a google-nak pénzt fizetni, mert hirdetési felület meg nem lesz túl sok a mobilon. magyarán ha ez a dolog műszakilag jó, akkor a gazdaságilag nem jó. mert elviszi a desktop elől a népeket, az persze lehet, h karosszékben ülve, meg ágyban fekve a palmtopon fogunk doksit írni, de ha valami nem jó, akkor ez nem jó a google-nak. mert az advertisment a legfőbb bevételi forrása. nem véletlen, h egy olyan mobile editort csináltak, amivel nem lehet editálni.

és lehet mondani, h majd jön a gphone, oké, csak ez ugyanúgy elviszi a népet az gép mellől, de nem hiszem, h ezzel a mobil környezetben akkora részesedést tudnának elérni, mint a destop fronton.

ezen a téren jó lehet apple, és jó lehet a sun is, előbbiek azért mert a desktop megoldásaikat átvihetik mobil környezetbe, az ügyfeleik ezért hajlandóak fizetni, utóbbi meg azért, mert a virtuális gép mobil környezetben igen is lehet sikeres.

de google termékek mobil környezetben nem vihetők át üzleti okok miatt, mert a mobil környezetben nincs helye a reklámnak, google virtuális gép meg nincsen, vagy ha van, akkor azt erősen titkolják, szóval itt meg technikai akadályok vannak. azaz borítékolni lehet, h az iphone után a jphone következik és nem, gphone. szeintem a sun-nál már dörzsölik a tenyerüket, h vigyétek csak ki az gdocsot mobil környezetbe, gyertek csak, itt vastag a jég.

a google egy területre be van zárva, a gmail, gtalk, gcalendar és a gadvertising szenzációs, de amint kimozdulnak erről a terepről, a cég egy rakás óvodásból áll. és ez pontosan arra elég, h a google még sokáig a piac meghatározó szereplője legyen, a google kereső bekerül a tudománytörténetbe, de ez a cég soha senkit nem fog legyőzni. a jelmondatuk is ez. ne légy gonosz. és szerintem jól van ez így.
Kicsit gyermeteg a gondolkodásmód, hogy a gphone meg a googledocs mobilváltozata a desktop elől veszi el a népet, meg hogy senki nem fog fizetni a gdocs mobilos verziójáért és ezért ez nem egy piacképes termék. Saját meglátás szerint a googlenek büdös életben nem lesz fizetős terméket. Sosem fog arra gyúrni, hogy összedobjon valamit amiért majd fizetnek az ügyfelek, vagy ha ez meg is történik valamikor (megtörtént már a gearthel), sosem lesz ez úgy megcélozva, hogy fő bevételi forrása legyen a cégnek. Tehát ez a gondolatmenet felejtős. Az hogy a mobilos verzió a desktop elől szívja el a népet, sem állja meg a helyét. A mobilos verzió csak egy csalétek a sok közül, hogy egyre többen és többen döntsenek a google szolgáltatások használata mellett. Miért küld ingyen emlékeztető sms-t a gcalendar? Ugyanezért. És még sorolhatnám. Nagyon is tudják mit csinálnak. Nem egy rakat hülyegyerek gyűlt össze a googlenél, hogy értelmetlenül ossza az észt.
A GMail tárhely-szkriptjét igencsak begyorsították, már 4GB felett jár!
szerintem ez az etetős dolog mondjuk működik az apple-nél, lehet h aki vesz egy iphone-t, vagy egy új ipod-ot, akkor az desktop környezetben a mac felé orientálódik, de szerintem ez nem működik a google-nál.

kapok egy mobil editort, editálás fukció nélkül, és akkor majd ezek után kedvem lesz használni a google megoldásait, nem tudom, szerintem ez nem működik.

egy blogger megteheti azt, h ha lát egy google terméket, akkor ódákat zeng róla, ez az ő mestersége, aki kommentál az meg ezt esetenként továbbgondolja.

nekem az a tippem, h "google for mobile" pont annyira fog működni, h kitapossa az utat a "java for mobile" megoldásoknak.

minden fejlesztő és nem fejlesztő eldöntheti, h merre orientálódik, vakon követi a google-t, vagy azt gondolja, h mobil fronton az apple, a sun, a live, is lehet erős. ebben eltérhetnek a vélemények. és könnyen lehet, h neked lesz igazad, és a google piacvezető lesz mobil környezetben, de elnézve ezt az editálás nélküli editort, nos majd meglátjuk.
Etetés...Igen! Ahhoz, hogy a sok hasonló alkalmazás közül pont a Google termékét válaszd, ahhoz az kell, hogy a Gdocs mobilon is elérhető legyen, hisz ezt tudja a többi is. Nem azért, vagy nem csak azért kell mobilos verzió, meg ingyen sms, hogy aztán a Googlenél ragadj, és a többi alkalmazását is használd. Azért kell, hogy jobbak legyenek a többieknél. A több fícsör több felhasználót, és a felhasználók révén több bevételt generál. Ha ehhez az kell hogy néha mobilról is rámennek az alkalmazásra, és ezzel a google elveszíti az adott felhasználótól származó bevételének egy kis részét, akkor oké. Úgyis több felhasználó csatlakozik ezért a google táborába, mint amennyit veszítenek a dolgon. (Különben nem csinálnák.)
Pairg,
meglátjuk, h a google mennyire lesz sikeres mobil környezetben.

-- mennyit hoz majd mondjuk az advertising, mennyi hirdetés lesz a mobilon.
-- vagy mennyit hoz majd a hardver eladás. mennyit hajlandóak fizetni a népek egy fapados kütyüért.
-- milyen prémiumszolgáltatásaik lesznek, és ebből mennyit tudnak eladni.
-- vagy milyen virtuális gépük lesz, lesz-e egyáltalán, hányan fejlesztenek majd rá.

szerintem nagyjából ezek határozzák meg, h a mobil üzletág mennyire lesz sikeres. és szerintem azt jósolni, h a google mobil környezetben piacvezető lesz, szerintem ez merészség. meglátjuk.
kutacs_: Én csak arra céloztam, hogy a google az alkalmazásait azért teszi elérhetővé mobilon, hogy övé legyen a legjobb, legtöbbet tudó alkalmazás, és ezért őt válasszák a felhasználók. Hogy lesz-e gmobil, meg hasonlók? Majd ha látom a google honlapján, akkor beszélhetünk róla. Addig felesleges találgatni. A felsorolt kérdésekkel mellesleg egyetértek.
Pairg,
szerintem a fejlesztőnek nem teljesen felesleges a találgatás, néha totózni kell, h merre megy a világ, milyen irányba érdemes fejlesztgetni, persze az igaz, h a tutit senki sem tudja megmondani, mindenki csak szeretné. de lesznek azért ilyen meccsek.

apple google
live google
sun google
yahoo google

és még csak azt sem mondom, h ez mind fix 1-es, azaz a google minden fronton veszít, csak azt mondom, h a google idegenben lép pályára.

odahaza desktop környezetben tuti 1-esre venném ezeket, azt mondanám, h építsük a google desktopot, mobil környezetben a helyzet nem ennyire egyértelmű. érted úgy is, nem ragozom ezt tovább.