Interjú a Vodafone-tól kirúgott marketingessel

Mint bizonyára már mindannyian tudtok róla, a Vodafone elbocsátotta egyik, frissen felvett online marketingesét. Az ok pedig az volt, hogy a múlt pénteki nagy T-offline idején ki merte írni Twitterre ezt az üzenetet.

A kirúgás híre egyöntetű visszatetszést keltett az Index olvasóinál (közben letiltották a kommenteket) és a twitterezőknél is.  Ezt követően kerestem meg az ügy főszereplőjét, Müller Tamást...

HH: Viszonylag sok szó esett az elmúlt években szakmai berkekben arról, hogy a közösségi média milyen marketing- és pr-potenciállal rendelkezik. Szerinted mennyire kell komolyan venni online marketingben vagy kommunikációban az olyan szolgáltatásokat, mint amilyen a Twitter, az iWiW vagy a Facebook?
MT: Mindenképpen komolyan kell venni, mert az internetezők egy jó részének az adott közösségi szolgáltatások szinte második otthonukként szolgálnak és egy olyan platformot, környezetet adnak az online tevékenységeiknek, ami marketing és kommunikációs szempontból - nagyon átgondolt stratégia mentén - jól kiaknázhatók.  Fontos továbbá figyelembe venni, hogy ezek a szolgáltatások olyan mozgalmakat, véleményformáló közösségeket és trendeket hozhatnak létre, amivel áttételesen egy jóval nagyobb és szélesebb körű közönséget is el lehet érni.

HH: Tapasztalataid szerint mennyire jellemző idehaza, hogy a nagy cégeknek kialakult és működő marketingstratégiájuk van a közösségi szájtokra?
MT: Amennyire látom, kevés helyen létezik ilyen. És ahol esetleg van is stratégia, ott a megvalósítás ütközhet nehézségekbe. A kisebb cégek ezen a területen lényeges helyzeti előnnyel indulnak, mert egy nagyvállalatnál a lassabb és többlépcsős információáramlás és engedélyezés megnehezíti az azonnali reagálást. Ez pedig elengedhetetlenül szükséges ahhoz, hogy valaki sikeres lehessen a közösségi oldalakon.  Több helyen látok próbálkozásokat, de ezek egyelőre a kísérletezés fázisában vannak.

HH: Azt mondod, a kommunikációs stratégia megvalósítása ütközhet nehézségekbe. Ezek a nehézségek hogyan hidalhatók át? Mik itt a legfontosabb szempontok?
MT: Az ideális az, ha egy (vagy több) olyan személy fogja össze a közösségi oldalakon történő aktivitást, aki a cég teljes működésére jól rálát és megvannak azok a belső csatornái, amivel gyorsan tud információt szerezni és továbbítani. Olyan bizalmat kell élveznie, hogy ne legyen szükség több lépcsős engedélyeztetésre. Továbbá jól kell ismernie az egyéb kommunikációs aktivitásokkal, hiszen azért a közösségi médiában való megjelenés csak egy lába a kommunikációnak a sok közül. Fontos, hogy meglegyen az összhang többi csatornával is. Ezekből fakadóan szerintem igazán jól "házon belülről" lehet ezt a területet jól működtetni, teljes egészében ügynökséghez kiszervezni nem jó megoldás.

HH: Térjünk rá egy kicsit az aktuális ügyre. El tudnád mondani pár mondatban, hogy mi is történt pontosan?
MT: A T-Mobile leállásra igyekeztünk gyorsan reagálni, így a hivatalost tájékoztatást ígérő twitter bejegyzésükre válaszoltam egy csipkelődőset. Számítottam rá, hogy a twitteres közösségnek tetszeni fog a hozzászólás és jópáran retweetelni is fogják. Ez így is történt. Mindemellett az OMD PPC managerével Adwords hirdetéseket tettünk ki a hálózati problémára vonatkozó keresőszavakhoz és kifejezésekhez, amiben a Vodafone-t ajánlottuk a hálózati problémát tapasztalóknak. Mindkét dolog bekerült a témával foglalkozó címlapos index cikkbe, így hirtelen nagyon ismertté váltak, ami persze további tweeteket, retweeteket és blogbejegyzéseket hozott magával.  A Vodafone úgy ítélte meg, hogy az adott helyzetben nem voltak etikusak ezek a lépések, és mivel ezeket nem egyeztettem házon belül, így elbocsátottak az állásomból.

HH: Számos hasonló kampányakciót láttam már a weben. Hogy csak az egyik legutóbbit mondjam: a Depo.hu válaszvideója a Vatera verás kampányára, ami szintén egy ad hoc csipkelődős válasz volt. Amúgy meglepődtél az ügy folyományán?
MT: Igen, sokszor kis energiabefektetéssel, de jó időzítéssel lehet nagy eredményeket elérni, ha egy versenytárs karakteres kommunikációjára kapcsolódunk rá vagy olyan történéshez, témához nyúlunk, ami sokakat érint és foglalkoztat. A depo.hu-s válasz szerintem szintén egy hasonló ad-hoc jól kihasznált lehetőség volt.  Ha az ügy folyományán a hirtelen, nagy figyelmet érted, amit az egész kapott, akkor nem lepődtem meg. Adott volt két nagyon ismert brand, egy sokakat érintő probléma és egy kis humoros csatározás. Várható volt, hogy felkapják a dolgot. Ha az elbocsátásomat érted alatta, azon azért kicsit meglepődtem... De azon megint nem, hogy ez ismét visszhangot fog kelteni, amikor publikussá válik.

HH: ...olyannyira, hogy a "vodafone" kulcsszóra keresve már a 11. helyen áll a kirúgásod története. Na de gondolom már te is a jövőn agyalsz. Kaptál már állásajánlatot? Vagy most pihenés következik?
MT: Igen, szerencsére a 15 percem arra jó volt, hogy a szakmában is végigszaladjon a hír. Kaptam 1-2 telefonhívást, amiben munkával kapcsolatos beszélgetésre invitáltak.

Címkék: marketing magyar vodafone fail
2009.12.09. 23:57. írta: hírbehozó
@Pete Gorilla: Lázálmaid megtestesítői vagyunk, twitterezünk, kommentezünk, ponyvaregényt nézünk...

- Mit akar maga tőlem?
- Én magától? Hisz maga álmodik engem.
@Pete Gorilla: Suba úrhoz van szerencsénk?

Miért nem lehet pozitív reklámként felfogni?
@Bukowszky:

Az ilyen összehasonlító reklám teljesen elfogadott az USÁban, az emberek észre sem veszik. Magyarországon tilos. Nem értem, miért kell összehasonlítani. Nem én hoztam a reklámtörvényt.
@Pete Gorilla: minél több forrásból hallanak egy véleményt annál hitelesebb lesz. A hagyományos reklámoknak már nem hisznek. Ma már minden esetben felmerül h mi a trükk, mi az átverés. a vodás példában nem volt semmilyen állítás amit igazságnak v hazugságnak kellene venni, hanem egy humoros reakció a vodától.
A lényeg már az volt, hogy a közösségi média mit kommentált hozzá. Ha van egy téma, v termék akkor hitelesebb a hozzászólok véléménye a tapasztalataikról mint mondjuk termék marketingszövege. (a tipikus sales weblapokon a rólunk mondták of course nem ez a kategória)
@lurko: A Subás poént magad találtad ki, vagy segtettek neked benne?

"Miért nem lehet pozitív reklámként felfogni?"
Mert azt, hogy zasnált e vagy ártott e, azt csak jóval később lehet megállapítani. És hiáma kommunikációs szakember MT, pár órával a T leállása után nem lehet ilyen írni, mert a következményeit nem lehet ennyi idő alatt átgondolni. Lehet egy megérzés, de a munkaadó cégét nem teheti ki a megérzéseinek és ösztönös jópofázásnak.
@Pete Gorilla: bocs a subás - saját magam által kitalált - poénért, ne személyeskedjünk.

Az tény, hogy jóval később lehet meghatározni a reklám pozitív/negatív hatását, de ezzel az elbocsátással vagy még jobban negatívba billentették a mérleget vagy a pozitívból csináltak negatívat.

Ennél még az egyszerű kussolás is jobb lett volna.

Az tény, hogy most 'mindenki' a vodafone-ról beszél, de ez nem volt tudatos.
@Pete Gorilla: Amúgy hol volt itt összehasonlítás?
Ez a történet is pontosan ugyanarról szól szerintem, mint az összes többi ebben az országban: az emberek dilettáns, inkompetens barmok és fogalmuk sincs valójában a szakmájukról, a szakmai tudás, tehetség, kreativitás kb. a legutolsó szempont, ami alapján poziciókba helyezik a törtetőket. Ez egyformán igaz a köz- és a versenyszférára, különösen az efféle felszínes, sekélyes, emberi értékekről nem szóló, csak a haszon körül forgó szakmákra..

kifiguráztam egyszer ezt itt, szerintem nem minden tanulság nélküli: bukowszky.blog.hu/2009/09/02/csak_oszinten_3
@Pete Gorilla:

Caligne-nál a pont, Gorilla.
Egyébként meg hol összehasonlító reklám a BMW-AUDI? Egyik beszól, másik visszaszól. Ez nem összehasonlító reklám. Khm... reklámszakembrókám...

(Csórikám, rémálom lehet neked ez az fórum: neked megvan a véleményed a reklámról, mint keratinizgató, a barom, pofátlan fogyasztó meg összezavar a tényekkel.:o)
@Pete Gorilla: azt lehetne írni pl. h leállt a hálózat, dolgozunk rajta, amint helyreáll írunk itt a twitteren és addig is átmeneti megoldásként javasoljuk ezt + azt (kommunikáljatok skype-pal)
részletek és okok később.
nem kell marketingszerű közlemény stb...
az a lényeg h az előfizetők érezzék h törödik velük a tmobile nem pedig az h vmi ömlengős magyarázatot írjanak meg másnapra h ne sérüljön annyira az imázs...amikor leállt a hálózat már nincs miről beszélni. de ha érzik a leállás közben a törődést az emberek akkor még jól jöhettek volna ki a helyzetből
@caligne:

Látod ez a lényege az ilyeneknek. Elképzelnek egy antiembertípust, egy sztereotípiát, mint ami jelen esetben neked én vagyok, és azzal búsztolod az önérzetedet, hogy a puszta léteddel milyen sok rémálmot okozol az olyanoknak, mint én vagyok, és ezzel valami nagyon magasztos küldetést teljesítesz. Nyilván elképzeled magadban, ahogy nekem ezeket a sorokat olvasván elered az orrom vérre mert arcomba kaptam a pimasz igazságot, habzik a szám a megaláztatástól, és vérben forog a szemem az érvtelenség miatt érzett tehetetlen dühömben, mert az igazság rámdőlt, és nem bírom a szörnyű súlyt.
Az közben nem merül fel benned, hogy fennáll annak a lehetősége, hogy az életem első 10 ezer problémja között nem vagy benne, és nagyon jókat mosolygok azokon, akiknek ilyenekből táplálkozik az önérzete, valamint amikor becsukom ezt a blogot, egy életre el foglak felejteni. A nickedet sem tudom, mert már felcsúszott a válaszablakban.
@Pete Gorilla:

Na, ez tipikus példája volt az ideológiának amiről beszéltem, tulajdonképpen ti meg vagytok győződve róla, hogy a reklám miatt működik a világ. Ezért 20 éves lányokkal reklámozzátok a ránctalanítókat, a bifidusz esszenzisz minden bajra jó, Figók meg Bekemek ásványvíz és illatszer szakértők. Már meg ne haragudj, de az egy komplett barom, aki ezeknek bedől, és Figo miattkezd el Szentkutyafasza ásványvizet vásárolni... Sajnos rohadt nagy mázlitok van, hogy dugig van az ország droidokkal. Igazából nem tudom mire gondolsz, mikor a társadalmat azonosítod a marketinggel, meg leszólod az "igényes zenét" vagy a kultuszfilmeket. Gondolom az a legnagyobb problémád, hogy vannak akik körberöhögik a hülyeségeteket, és nem 105%-os a droidszint. Egyébként az a rossz hírem van számodra, hogy egyáltalán nem tudok olyan esetről, amikor bármit is a reklám hatására vettem volna meg. Sajna a szektavezetős, termékbemutatós, politikusígérgetős szövegeiteket sokan beveszik, és még azt sem tudom mondani, hogy lesz ez még így sem, mert a droidutánpótlás nagyobb, mint valaha. Minden esetre kibaszottul nem érdekel engem sem -és ahogy látom pl. itt is, másokat sem-, hogy ki hogyan, mit kavar a médiában, nem a dzsuva hülyeségek miatt választ terméket, hanem a saját elképzelése és igényei szerint. Azoknak meg teljesen feleslegesen makogsz itt hülyeségeket, gyakorlatilag elborzadva látják, hogy mennyire egyszerű a vonalvezetésed.
@Pete Gorilla: Nem tilos, amennyiben bizonyítani tudják azt, amit leírtak! Ld.: Tesco-Spar kampány!
Ide lehet mér sorolni, bár csak egy csöppnyi jóindulattal a "Mo. kedvenc sültkrumlija" feliratot is, ami hivatkozik egy felmérésre. Azért jóindulattal, mert nem nevez meg semmi konkurenst, ellenben a Tesco-Spar összehasonlítás elég egyértelmű! Biztos látta már mindenki a bizonyos újság hátulján.
@Pete Gorilla: Ironia nem a golyostollak foldje! Egyebkent meg en (es szerintem legtobben itt) biztos voltam benne, hogy villamgyorsan elfelejted, mindazt, amit itt olvastal. Semmit nem tanul, semmit nem felejt.
@szanalmas: Azért tegyük hozzá, hogy a marketing nem csupán a reklámokról szól! Gondolom van mobilod Neked is, tehát választottál. Nyilván tudtál róla, hogy léteznek szolgáltatók és úgy indultál neki a dolognak. Honnan is tudtad? Jah...hogy a marketingesek keze is benne van...tehát igenis hatással van Rád és mindenkire a marketingesek áldásod? tevékenysége!
Mindenki igyekszik biztosra menni, és mivel a főnöknek valójában nem sok fogalma van szakmáról, nem fog kockázatos döntést hozni a huszonéves friss, kreatív marketinges alkalmazott kedvéért, mert még a végén őt teszik lapátra a külföldi felettesei. Nem fogja kockáztatni a milliós fizetését és a tuti buliját, miért is tenné, csak hogy néhány munkaidőben blogokban kommentelő munkanélküli azt mondja rá, hogy fasza csávó? hehh.. vastagon leszarja, megértem én.. Csakhogy, barátaim, ez még nem felelősség, ez szánalmas gyávaság.

Nézzétek el nekem, amikor mosolygok ezeken a nagy embereken, amikor másokat kissé lesajnálóan a felelősségről beszélnek.. de én orvosok és pilóták között szocializálódtam, és némiképp más elképzeléseim vannak a felelősségről.
@caligne:
Nem azt írtam, hogy tilos az összehasonlító reklám, hanem hogy az "ilyen". A Tesco esetében is jogi bonyodalom lett belőle, még akkor is, ha a tesconak adtak igazat.

@kutyaütő:
Az összehasonlító reklám egy elég tág fogalom, még akkor is, ha van jogi meghatározása. Én értem, hogy itt beszólogatnak egymásnak, de valaki elkezdte. Annak nincs kultúrája, hogy a konkurenciát beleszövöm a saját reklámomba. Amerikában a BMW válaszolt rá egy reklámmal, itt meg a beperelné. Nem feltétlenül azért, mert állítot egy hazugságot, hanem azért, mert belekeverte őket. Igaz, hogy idehaza is egyre inkább erre tendál a reklámkultúra, de az egymásnak való beszólogatásig van még vagy 10 év, mert rendes jogi szabályozás sincs rá, illetve megtámadható.

"Csórikám, rémálom lehet neked ez az fórum: "
:)
@sztivo:

Az nem marketing, hogy gyártanak mobiltelefont gondolom. Az sem, hogy pl. a szolgáltatónknál -akit a lehetséges összes közül azért választottuk, mert a legjobban jártunk vele anyagilag- milyen van mondjuk 56 Ft-ért, mert annyiba került, és ahhoz képest a mobil úgy lett kiválasztva, hogy ár-érték arányban szerintem a legjobb.
Szóval, ha ebben találtál marketinget, szólj légyszi. :)
@szanalmas:
"Ezért 20 éves lányokkal reklámozzátok a ránctalanítókat, a bifidusz esszenzisz minden bajra jó, Figók meg Bekemek ásványvíz és illatszer szakértők."

Ez nem igaz. Én mindíg átlagembereket keresek a reklámfilmekhez, akivel a célcsoport azonosulni tud. Ma pld kifejezetten elvárás már, hogy kerüljük az idealizált karaktereket. Vannak termékek, amiket nemzetközi szinten reklámoz egy híresség szerződéssel, ott nem lehet mit csinálni, adaptálni kell. De a magyar készítésű reklámokban egyre kevesebb az ilyen.

"hogy egyáltalán nem tudok olyan esetről, amikor bármit is a reklám hatására vettem volna meg. "

persze, hogy tem tudsz, mert jó volt a reklám, és úgy motivált, hogy fel sem fogtad.

Egyébként hidd el, a felismerhetetlenségig teszek arra, hogy te mi alapján vásárolsz. Az én életemre semmilyen hatással nincsen.
@Pete Gorilla: Igazad van, valóban átsiklottam az ilyen szó fölött!

Ettől függetlenül tény az, hogy bármennyire is nem tetszik bizonyos köröknek a dolog, bizony hozzánk is begyűrűzik lassan. Azt is el kell fogadnia a szakmának, hogy bizony egyre inkább előtérbe kerülnek majd a twitteres, blogos, stb. akciók. Nem mondom azt, hogy MT megelőzte a korát, mert nem fedné a valóságot, de olyat tett, amire eddig nem volt példa. Az pedig, hogy ezzel nem tudott mit kezdeni az őt alkalmazó cég...háááát...ezt csak sajnálni tudom, mert tényleg valaminek a kezdete lehetett volna...
@szanalmas: Van. Mar a csomagok kialakitasaban is benne van a marketing keze, nem is beszelve az 56 Ft-s telefonrol. Teljesen nem szakithatod el magad a marketingtol, ugyis atszivarog valamennyi. A masik veglet, meg az elhivatott marketing guru, aki azt hiszi, hogy marketing nelkul a nap se kel fel.
@szanalmas: az árazás is marketing, a 4p-ből az egyik a pricing :)
és az marketing h milyen telefont gyártanak lsd iphone...
@szanalmas: Bizony van benne! Tudtál a szolgáltatókról. Tudtál arról is, hogy többféle telefon létezik, illetve arról is tudomást szereztél, hogy bizony többféle díjcsomag létezik, a telefonok közül pedig az egyik ennyibe kerül, a másik pedig annyiba. Ott voltak a jobb marketingesek, ahova szerződtél! Az a lényeg, hogy elhiszed, hogy jobban jártál velük, mint a másikkal még akkor is, ha ez nem feltétlenül van így! Most nagyon leegyszerűsítettem a dolgot, úgyhogy kérlek ne ebbe köss bele. Hely és idő hiányában nem írom most le az egész folyamatot, aminek a részese voltál, míg mobiltelefonhoz jutottál!
@sztivo:

Figyelj ide. Én majdnem 9 évig éltem kanadában, és egy kezemen meg tudom számolni, hogy hány olyan esetről hallottam, ahol az egyik ember feljelentette a másikat. Januárban jöttem haza, és azóta a közvetlen lakókörnyezetemben volt vagy 15 feljelentés, ahol az emberek egymást jelentették fel. Kutyaugatás miatt, szemetes kuka ajtóba húzása miatt, vizszerelés alatt a víz túl sokáig való elzárása miatt, őszi levelek két nappal később való összesöprése miatt. A cégek is így csinálják. Ilyen társadalomban nem lehet egészséges módon olyan beszólogató vagy összehasonlító reklámokat csinálni, mint máshol. Frappáns megoldások helyett bírósági ügyek lesznek, indulatos viták, fejek hullanak. Alkalmatlan rá jelen pillanatban a társadalom.
@Pete Gorilla:
te ilyen cipőt a cipőboltból tipusú kreatív igazgató vagy?
@Pete Gorilla: az már tényleg beteges szerintem, ahogy fennhangon hangoztatod itt, hogy te milyen nagy ember vagy és mennyire nincs rád hatással senki véleménye.. ami persze ostobaság, marketingpszichológián első héten tanítják, hogy az emberre minden befogadott információ hatással van, nem? :) különben is, az általam ismert összes fontos, értelmes munkát végző, valóban nagy ember, aki tényleg megengedheti magának azt a luxust, hogy leszarjon mindent egy bizonyos szint alatt, egészen bizonyosan nem tölt el órákat egy blog kommentelgetésével egy munkanapon :)

szánalmas, amikor az ember önmagát azzal próbálja fontosabbnak beállítani, hogy kijelenti, hogy mennyire nincs az ő fellegekben járó életére semmilyen hatással a vitapartnere.. ez egy közepesen súlyos önértékelési zavar, melyről a legtöbb érintett egy bizonyos életkor felett leszokik..
@murunga:

nem. Én a "Vedd meg ezt a terméket" típusú kreatívigazgató vagyok.
@Bukowszky:
"hogy te milyen nagy ember vagy és mennyire nincs rád hatással senki véleménye.. "

Én ezt egy szóval nem mondtam, sőt még hasonlót sem mondtam. Hogy megmosolygom azt, hogy szerinte ő az én rémálmom, azért kicsit mást jelent.

" egészen bizonyosan nem tölt el órákat egy blog kommentelgetésével egy munkanapon :)"
Ez ma egy nyugis nap.

"ontosabbnak beállítani, hogy kijelenti, hogy mennyire nincs az ő fellegekben járó életére semmilyen hatással a vitapartnere.. "
Ez sem egészen így van. Tudod, mint a BMW vs Audi reklám. Az egyik elkezdi (nem én), én meg válaszolok rá. Nem szeretném abban a tudatban hagyni lefeküdni ma este, hogy azt gondolja, hogy ő az én rémálmom. Hazug reklám lenne.
@murunga:
Azt majd az aranypenge díjra.
@Borenbukk:

Ne vicceljetek már srácok, ha azért választok szolgáltatót, mert Rózsa Sanyival reklámozza, hogy milyen olcsó és akciós, akkor oké, bevettem a marketinget. De ha az én igényeimnek megfelelőt keresek az ajánlatok alapján, akkor ne találjátok már ki, hogy marketing, marketing, marketing.
Faszt. Már bevettétek a nagy kamu dumát, hogy minden marketing meg reklám. Nektek annyi.
Az a marketing, ha olyan terméket veszel meg, amire nincs is szükséged, vagy azért veszed meg, mert agyadba égett a magenta gomb. Ha választasz az igényeid szerint abban csak a kínálatot látod, és nem a kamut.
Ki a lófaszt érdekli, hogy valami Müller nevű kabátlopási ügybe keveredett? Most gondoljátok, hogy másik mobilszolgáltatót választok pl.?
Na, az a droid, aki ilyesmik miatt választ terméket. A piaci versenyt azért ne magyarázzátok már marketing tevékenységnek, az, hogy egymással versenyeznek az árakban, az főleg nekik életben maradási kérdés. Bazze, ha bemegyek egy vasüzletbe, olyan ásót veszek (amilyen egyáltalán van), amiről megállapítom, hogy szerintem jól kézreáll meg erős, és nem olyat, amin valami idióta sztárocska képe van ragasztva és ráírták, hogy 2x jobb mint a többi...
@sztivo:

Sőt, tudtam, hogy a mobiltelefonnal lehet mobiltelefonálni. Azért nagy dolgok ezek, hogy vannak szolgáltatások és termékek a világon manapság. Hű.
@Pete Gorilla: ez egy érdekes paradoxon. 8 éves kf-i tapasztalat alapján kolbászkerítéses ügyfél/ügynökség kapcsolat odakinn, míg maon az idetelepített kf-i multis marketing-górék cseszték el a dolgot. hogy is van ez? tizenéve nem voltak még ilyen progresszívek a nyugati céges guruk? :DDD
@Pete Gorilla: Ez is igaz, ellenben ezeknek a pereknek a nagy része baromságokon alapul. Ezen nyilván átestek "kanadában" is. Itthon is lemegy néhány hasonló és vége. Ha pedig a cégeket nézzük, akkor ők a számukra vélhetően könnyebb utat választják, ha perre mennek ilyen esetben.
Most kapok csak észbe, hogy mennyire eltávolodtunk az eredeti témától! Mindenesetre örülök, hogy olyan emberekkel is lehet itt "beszélgetni", akik nem kizárólag fröcsögnek, hanem érveik is vannak! Mondom ezt úgy, hogy nem tudtál meggyőzni, de szerintem nem is ez volt a célod!
@Pete Gorilla: Az elmúlt pár órában 1000%-kal több időt fordítottál rám, akire már nem is emlékszel, mint én rád valaha. Nem fontos, csak érdekes. Na megyek ganézni, te meg ne dobáld a látogatókat.
@Pete Gorilla: (A többihez meg nem tudok mit szólni, mert csak a majom úrnak tetszik ilyen ökörségeket képzelni.)
@szanalmas: Bármennyire is szeretnél provokálni, nem jó úton jársz! Fel lehet fogni a dolgokat ilyen baromi egyszerűen is, ahogy Te is teszed. Most mondjam azt, hogy pont a Hozzád hasonlók a marketingesek álmai? Meg vannak győződve róla, hogy mennyire kizárnak minden tényezőt az életükből és csak aszerint választanak árut, szolgáltatást, ahogy az ő érdekük diktálja! Nem látják át, de nem is akarják átlátni azt, hogy mennyire, de mennyire manipulálhatók.
@murunga:

"hogy is van ez?"

Ez úgy van, hogy kint sem kolbász kerítés, ott is szélmalomharc, de más jellegű.
Nem, nem a külföldi multis marketing górék cseszték el, hanem az a sajátos szituáció, hogy a reklámszakma egyik percről a másikra született meg, a benne dolgozók nem értettek hozzá, pár hete, hónapja csinálták, ellenben az ügyfél tapasztalt volt. Ez meghatározott egy sajátos viszonyt. A nyugati társadalmakban viszont a reklámügynökségi kultúra együtt fejlődött ki az ügyféloldali marketingkultúrával évtizedek alatt.

"tizenéve nem voltak még ilyen progresszívek a nyugati céges guruk?"

Akkor másfajta emberek voltak itt a rendszerváltás után bekerült, vagy privatizéció során idekerült ügyféloldali multik részéről. A magyarországi tevékenység beindításához nagy megfejtőket raktak ide, akik lemonsták az ügynökségek account lányait, akik az angol nyelven kívűl semmit nem tudtak. Azóta is ez a viszony.
@sztivo:
a feljelentgetősdi a kádár rendszer alatti mesterségesen gerjesztett bizalmatlanság, az "oszd meg és uralkodj" eredménye. Kanadában azért ilyen nem volt. Az az ország borszaztó fiatal ehhez.
@szanalmas: Amire Te gondolsz barátom az a marketingkommunikáció. Ilyen a reklám, a szórólap, de a mobilszolgáltató színe és logója is.
De ez csak egy kis terület, az ár, az értékesítés helye, maga a termék, ezek mind marketing döntések.
Vegyük például az ásódat. Azt mondod azt veszed le, amelyik jobb, kézre áll stb. Mi van ha két ugyanilyet is találsz? Akkor mi alapján döntesz? Amelyik olcsóbb? Amelyikkel Bill Gates is a kertjét túrja? Vagy amelyikhez adnak még ajándékba egy rotációs kapát?
Na, mind1 is.
Béke.
@Pete Gorilla: Mesélj mééég! Léccilécci! Hogyan befolyásolják a rendszerváltás előtti reklámszakma képviselői a twitter-korszak eszközeinek felhasználását? Minden vezető szerepben lévő Béla bácsinak el kéne magyarázni, hogy hogy is működik ez az ördöngős internet? :)
Ez olyan muris!
@szanalmas: nem vagy tisztában a marketing fogalmával. a reklámról beszélsz folyamatosan, ami a marketing egy része.
A termékfejlesztés, h pl. az ásó kézreálló legyen, vagy inkább divatos formájára legyen ráírva h ez a legjobb a világon...ez a marketing ugyanolyan része mint az, h kitalálja a cég h mennyiért fogja adni, kiknek akarja eladni és hogyan fogja reklámozni.
Minden tervezett folyamat, az egy más kérdés h jol vagy rosszul.
@sztivo:

Szeretne a túró téged provokálni, csak bemagyarázod már te is a maszlagot magadnak.
Van 3 szolgáltató, az egyik 9Ft, a másik 11Ft, a harmadik 15Ft/perc díjat mond 1 év hűséggel minden irányú beszélgetésre. Ez kurvára elemi matek és nem marketing, főleg annak fényében, hogy díjcsökkentésről nem hallani soha hűségidőn belül. Most mit akarsz megmagyarázni? Ha megmondom a 11Ft-osnak, hogy a másik 9-et ajánlott emez lemegy 7-re. Jobb a marketingem mi?
Ne fetisizáljatok már ész nélkül mindent. Elemi matek és logika.
Vagy szerinted a 15Ft a nyerő?
Nyilván a szolgáltatás mindenhol hasonló színvonalú. Blablabla.
@Pete Gorilla: de erre azt mondom, hogy a hőskorban a 90-es években lehet hogy a dörzsölt, kiművelt expat multis marketingemberek ráerőltették a koncepciójukat a hazai rügyöző ügynökségekre, de ezzel nem kéne még mindig takarózni. és pont az ügynökségi kreatívok feladata lenne egy kis pezsgést vinni ebbe a hazai poshadt állóvízbe, nem gondolod? persze a megalkuvás biztosan kényelmesebb és jövedelmezőbb :DD

'Itt azért szimpatizálnak az "áldozattal", mert itt bloggerek, kommentelők, twitteresek vannak, akik eleve hasonló gondolkodásúak, szeretnek odamandogatni névtelenűl a neten, kollegát, cinkostársat látnak benne, és MT elbocsájtásával mandínerből őket is sértették. Ez nem egy objektív közeg itt, nem egy reprezentatív minta.'

de ez a mt egysoros nem is országos napilapban vagy tévében jelent meg, hanem egy közösségi felületen, amit az ottani -nem reprezentatív - célcsoport nagyon jól dekódolt. ezt kellett volna a nagyvállalatnak szépen okosan helyi szinten lekezelnie és nem belecsúszni egy ilyen 'shit hit the fan' szituba. de hát ez már olyan spec terület, amit nagyokos régi bútordarabok nem értenek, hanem erőböl probléma-kezelnek...na ennyi
@caligne:
Eddig tartott a ganézás? vagy megérte abbahagyni miattam?

A rendszerváltás előtt nem volt Magyarországon mai értelemben vett reklámszakma.
@Pete Gorilla: Ja, ja, támaszkodok a vazsvella nyelén. Gitártörő légitársaság esete megvan?
@Pete Gorilla: Ez rendben, de ugyebár eredetileg multikról beszéltünk, amik elvileg "átitatják" a vezetőiket a máshonnan hozott mentalitással. Ezt a mentalitást a későbbiekben el is várják a vezetőktől. (elméletről beszélünk, mert sok multinál elég fals és vadhajtásokkal teli mentalitással is találkozunk) Tehát céges szinten ez a feljelentősdi sokkal alacsonyabb arányban jelentkezik, mint a magánéletben. Az pedig már csak egy sajátos dolog, hogy itthon sokkal jobb módszereik is vannak a multiknak, mintsem feljelentgessenek! (gondolok itt például a Győrben több helyen megépített, de csak egy helyen üzemelő áruházra)
@Pete Gorilla:

"Mai értelemben vett reklámszakma" 20 Kanadádában sem volt...

Sőt, 2007-es értelemben sem volt 2009-es reklámszakma. :o)))

Egyébként a rendszerváltás előtti Magyarországon volt például egy Sas Pista...
bocs,

"Mai értelemben vett reklámszakma" 20 ÉVE...
Emberek! 2 hét múlva senki nem fog emlékezni hőstamásra mert jön a jézuska, úgyhogy ütni a vasat amíg meleg!!!
@kutyaütő: Azért ennyire ne egyszerűsítsük le a dolgot! A rendszerváltás előtt hányféle nagyjából ugyanolyan tulajdonságokkal rendelkező termékből választhattál??? És most? Ha vagy annyi idős(nem sértegetni akarlak), akkor biztosan emlékszel még olyanra, hogy bementél egy bútorboltba és a kiválasztott ágyat még le kellett gyártani és nem vihetted el! Ha nem tetszett az eladó nézése, akkor nem tudtál 10 perc séta után máshol bútort venni. Stb... Az akkori reklámtevékenység inkább a szórakoztatást szolgálta. Nem volt igazi versenyhelyzet, tehát fölösleges volt a marketingbe túl sokat beruházni.
@szanalmas: Szerinted miért pont 11 Ft az a 11 Ft? Vagy 9, vagy lehet bármennyi... Mert az egyiknek az a célcsoport, akik menőzni akarnak, hogy baromi drágán telefonálnak, a másiknak meg az, aki matekozik! (sarkítottam, kihagytam a plusz szolgáltatásokat stb...) Egyébként pedig ne aggódj, szándékomban sem áll kizökkenteni az általad ésszerűnek tartott hozzáállásodból! Nem akarlak én meggyőzni semmiről, úgyhogy szerintem teljesen fölöslegesen túráztatod magad.
@Kolbert István:

Igen, a reklámozásról volt szó főleg, mert itt néhányan nagyon megmagyarázták, hogy Müller úr miatt megbukott volna a Vodkafon. Bahhahaha. Nem én kevertem bele a marketinget a dologba, hanem azok, akik szerint a magyar mobilpiac erőfölénye azon dőlhet el, hogy melyikük néz ki szebben a képernyőn vagy a médiában. Közben meg a Trémobil rendi-bendi módon ad 10 percet mindenkinek (lol), a Vodkafon meg megszünteti a kedvenc számot. Marketing nesztek.
Most ésakkor mivan? Minden szart el lehet adni egyszer. Ehhez kell a marketing. Divatos ásó, meg árkitalálás? Azért odafigyelhetnél, hogy mit írsz te is. :P
egy összehasonlító önreklám a kongó királyától:

Én a "Vedd meg ezt a terméket" típusú kreatívigazgató vagyok.

vs.

Egyébként hidd el, a felismerhetetlenségig teszek arra, hogy te mi alapján vásárolsz.

nabassz, akkor most melyik sally-nek higgyek???
/@szanalmas:
Tudod mi ebben a marketing?
Az, hogy a szolgáltatás csak 0.1 ft/perc-et érne, de mivel a három szolgáltató egy olyan marketingstratégiát folytat, hogy néha az egyik, máskor a másik adja 9/10/11 ft-ért a percet, ennek következtében te elhiszed, hogy jól jártál a 9 ft-os percdíjas előfizetéseddel.
@sztivo:

"Mert az egyiknek az a célcsoport, akik menőzni akarnak, hogy baromi drágán telefonálnak, a másiknak meg az, aki matekozik"

Édes barátom, erről beszéltem én is, a droidok miatt van marketingvilág.
@kutyaütő: hát ez az, a technika fejlődésével kevesen bírják tartani a szakmai ritmust. sok a 'tolószékes', tweed-pokrócba csavart igazgató az ügynökségeknél is...
@murunga: Tweet-pokrócba :)
@szanalmas: Senki nem állította, hogy emiatt bukott volna meg bármelyik cég...senki nem mondott olyat, állna, vagy bukna bárkinek is az erőfölénye. Az utolsó mondatodat most idézhetném, de nem szeretnék személyeskedni!
@murunga:

kösz, h érted. :o)
@szanalmas: Akiknek az olyan matekozók, mint Te is a tagja vagy! Üdv a klubban!
@sztivo:

Akkor keressed meg léccike azt a posztot, ahol Gorilla úr már 200 fős Vodkás leépítésről vízionált. Köszke!
@kutyaütő:

""Mai értelemben vett reklámszakma" 20 Kanadádában sem volt..."

nem a trendekre és reklámkultúrára értettem, mert azok természetesen változnak, hanem a reklámügynökségek és ügyfelek által meghatározott reklámtevékenység lényegére. Ott az 50-es 60-as évek óta ez megy, míg nálunk állami tulajdonú cégeket (sohasem konkurenseket) reklámozott egy szintén állami kézben lévő szervezet, a MAHÍR, az állami reklámcég, az egyetlen reklámcég, cenzúra keretein belűl.
@szanalmas: Abban hol a piaci részesedés és a cég összeomlása???
Egyébként ha figyelmesen olvasod a kommentjeimet, akkor láthatod, hogy baromira nem értek egyet "gorilla úrral" rengeteg helyen!
@caligne:
Persze. Sőt volt is taylor gitárom, de az nem tört össze.
Osszessegeben lehet, hogy a Voda megkimelte magat az esetleges perektol, de a jelek szerint megis jelentosen esett a megitelesuk. Ennel szarabbul nehez lett volna rendezni es kommunikalni az elbocsatast.

Lehet persze hinni, hogy jol atgondolt lepes volt, negativ hirveres, stb, de inkabb csak beszari ostobasag. Lasd meg:
hu.wikipedia.org/wiki/Hanlon_borotv%C3%A1ja

Amugy meg felesleges tulmisztifikalni a marketing szerepet, mindig is resze es alakitoja volt a gazdasagnak es kulturanak, van, aki ezt atlatja es tudatosabb fogyaszto lesz, van aki nem, es marad droid.

Marketing szakember meg szerintem ne probaljon itt bizonygatni semmit, hiteltelen, befolyasolasra es hitegetesre epul az egesz szakma. Nem dolne epp ossze a vilag, ha a tereles helyett ertekteremtesbe olnek a cegek a penzuket, akkor is vennenk telefont...

Egymas oltogatasara inkabb csak ennyit reflektalnek: xkcd.com/386/
Ez magyarország. Immáron kisbetűvel.
Szánalmas és szomorú.
@Forrester: "ha a tereles helyett ertekteremtesbe olnek a cegek a penzuket, akkor is vennenk telefont..."

De mennyivel kevesebbet? Ráadásul ha a szakmát nézed, akkor nem kizárólag a telefonokra terjed ki... De(amivel nem kezdünk mondatot) befejeztem, megyek haza!
@sztivo:

De-vel nem kezdünk mondatot?
Dehogynem! :o)
basszuskulcs. amikor marketingről (piacosításról) beszéltek vegyétek már figyelembe magát piacot is. itt van HÁROM szolgáltató. nem HARMINC, vagy HÁROMSZÁZ, hanem HÁROM.

és akkor nyilván ezeknek mindegyiknek az érdeke az, hogy akármilyen kaki van, ne fikázzák egymást, mert az később visszaüthet, vagy ha a vodafone hálózata áll le egy időre, vagy mondjuk amikor a piacra belép majd egy új szolgáltató. ha a fikakultúra erős, akkor sokan fogkák azt fogja szeretni, mert ő még nem bénázott. (vö. jobbik).

szóval mindhárom szereplő a status quo fenntartásában érdekelt. nekik az a jó, hogy ilyen kevés szereplős a piac. és ehhez igazodik a marketing.

és akkor ez a müller tamás ezt nem értette meg. nyilván nem magyarázták el ezt neki, hogy mi miért van, hanem csak elé tettek egy valami etikai kódexet, hogy ezt olvasd el. és akkor ő ezt felrúgta. és kirúgták. kívánom, hogy találjon minél hamarabb munkehelyet.
így profitálhat az ügyből a legnagyobbat, és így lehet hazánkban is népszerűbb a twitter...
twitter.com/altenergia
@newenergy: Türülcsiripet akartál mondani :)
Ez a majomember mennyire ráér. Reggeltől itt tolja. LOL
A Voda kommunikációs vezetőjét kellett volna kirúgni, nem ezt a srácot! A (volt) főnökével szemben ő értette a munkáját. Ekkora lúzerséget, jesszusom! A failblogon nyeréseséllyel indulhatna a cég ezzel a húzásával.
@Accordion: Hülyeség, hogy nem gondolta át. Nagyon is jól átgondolta, nem zsigerből cselekedett.
A fricska ebben a történetben ugyanis nem a leállásnak szólt, hanem egészen másnak. És ezt egy marketingesnek, reklámszakembernek villámgyorsan át kellett volna látnia, de ez sem neked, sem gorillának nem sikerült. Nagyszerűen példázzátok a mai magyar reklámszakma állapotát.

A fricska, a csörögjetek ránk ugyanis csak érintőlegesen szólt a leállásról, arról, hogy a T nem tud odacsörögni.
A sokkal hagsúlyosabb üzenet magának az eredeti tweetnek szólt, ami ugyebár így hangzott:

tmobilehungary A hálózati problémával kapcsolatban lesz hivatalos tájékoztatás. Türelmeteket kérjük!

Kiemelném számodra a lényeget ebből a tweetből, amire a csörögjetek ránk reagált:

LESZ HIVATALOS TÁJÉKOZTATÁS

Mindez a T saját, HIVATALOS twitter-csatornáján.
A fricska arra hívta fel a figyelmet, hogy a T mennyire esetlenül, ötlettelenül, magának a kommunikációs csatornának a lényegét nem értve használja azt.
Ennek szólt a reakció:
Ha a twitteren nem vagytok képesen normálisan kommunikálni, ha nem tudjátok helyén kezelni a web2.0 eszközeit, akkor menjetek vissza az internet előtti korba, csörögjetek ránk.

Zseniális volt a reakció és akinek füle van rá, aki már megértette az új kommunikációs csatornák értelmét, az értette az üzenetet is. (Mondom ezt úgy, hogy jómagam nem használom a twittert, de ismerem és értem, csak éppen számomra felesleges).
Ha a T azt nyomta volna a twitterre, hogy "hálózati problémák miatt a szolgáltatás nem elérhető, de gőzerővel dolgozunk a hiba javításán, hogy mihamarább használni tudjátok újra a szolgáltatásunkat", esetleg megnevez benne konkrét okot "Frissítés során felmerült szoftverprobléma miatt szolgáltatásunk akadozik, a hiba javításán dolgozunk, hamarosan újra használható lesz a rendszer", akkor a T arra használta volna a twittert, amire való, ráadásul nem is született volna meg a voda választweetje.

Az inkriminált tweet miatt, ha már mindenképpen fejnek kellett hullania, akkor a T-nél kellett volna annak, aki felelős a twitter-kommunikációért. Az volt ugyanis a teljesen felesleges és elhibázott tweet, nem pedig a Voda fricskája.

Megjegyzem, aki reklámszakemberként arról beszél, hogy nem fricskázunk, az kb. a seggében tartja a fejét, ugyanis közismert pl. a "Hello, I'm a PC and I'm a Mac" sorozat, avagy a Nintendo Wii hirdetése:
www.youtube.com/watch?v=MvkMp0JuyPQ&feature=PlayList&p=61E7954A2A69865B&playnext=1&playnext_from=PL&index=21
@Pete Gorilla: Te tényleg komolyan gondolod, hogy azonos súlyú egy kb. 10 órán át tartó rendszerleállás azzal, hogy lezuhan egy repülőgép?
Az egyik hiba, valószínűleg mulasztásból fakadó hiba, a másik súlyos tragédia.
Van az embernek egészséges arányérzéke, kéretik használni.
Szerintem nem volt vicces dolog.
Önmagában, magán akcióként jó poén, de hivatalos kommunikációnak ocsmány dolog.
@Pete Gorilla: Az egy dolog, hogy Freud most csapkodhatja a hasát a nevetéstől, ennyire freudi elírást rég látott ugyanis:
" mert egy igazgatóról van szó, aki kreatív,"

Szééép az a kimaradt nem szócska.
De azért azt halkan jegyzem csak meg, hogy vannak általános helyesírási szabályok, amelyeket még a "kreatívigazgatók" sem hághatnak át.
De gazdaságiigazgatók, műszakiigazgatók és pénzügyiigazgatók sem...
@Pete Gorilla: Nálunk 20 éves lenne a reklámkultúra? Anyám borogass.
1989-ben kezdődött volna a reklám Mo.-n?
'89-re már rég túl voltunk pl. a még ma is ismert és emlegetett MÜSZI-reklámon.
'89-re már rég túl voltunk a Skála-kópén, a bontottcsirkén, hogy csak a legnagyobb klasszikusokat idézzem.
Reklámszakember, na persze...
@Pete Gorilla: Tényleg, igazad van, pár órával a leállás után nem lehet ilyet írni.
Gondolom, az adekvát reakció az lett volna, ha fél év múlva, a nyári roaming-kampány kezdetén reagál.
Nyilván az újságok különkiadása is csak afféle melléfogás, amit egy jó szakember elítél, hiszen nem lehet ennyire gyorsan reagálni.
Komolyan, kóros, amit te itt előadsz.
@szanalmas: Ott tévedsz, hogy túl egyszerű a matekod és droidnak gondolod, aki esetleg több változóval számol.
Mert lehet, hogy az egyik helyen 9Ft a percdíj, a másik helyen viszont 15, de amellé esetleg kapsz 50 ingyen sms-t, meg lebeszélheted a teljes havidíjat is és akkor összességében már olcsóbb lesz a hó végén befizetendő összeg, mint a 9Ft-os percdíj esetén.
Ez pedig már erősen marketingfeladat, mármint a szolgáltatás kitalálása, a megfelelő beárazása és a végén a kommunikálása, hogy még az is rájöjjön, jobban jár a 15Ft-os percdíjjal, aki alapesetben rávágná, hogy a 9Ft-os percdíjjal jár jól.
Alapvetően azért a marketing nem arról szól, hogy minél hamarabb minél több embert vágjunk át, hanem arról, hogy piacra kerülhessen a termék (tudod, piac angolul market).
mi a szarért nem fogadjátok el, hogy valaki azt mondja, hogy SZERINTE a srác tévedett. hogy SZERINTE a vodafone-nak nem kellett volna kommentálnia az esetet. se a twitteren, se az adwords-ön.

azon lehet vitatkozni, hogy megérte-e kirúgni a srácot, vagy sem. szerintem nyilvánvalóan nem érte meg, mert az ügyfelek többsége nem háborodott fel, hogy a geci vodafone, mit szarozik, hanem azt mondta, ez a geci trékom, már megint, és akkor ehhez kellett volna igazodnia a vodafone felső vezetésének.

szóval valószínűleg elég lett volna elmagyarázni a srácnak, hogy figyu ezen a piacon van összesen három cég, oszt kurvára nem akarja itt senki se a másikat lejáratni, mert akkor könnyedén beléphet a piacra egy negyedik. és mi van ha holnap a vodafone áll le. meg satöbbi. szóval egy fejtágítón elég lett volna ezeket elmondani. nem kellett volna kírúgni, de kitüntetni sem kellett volna.

szerintem ebből az esetből is az a tanulság, hogy ezen az új szuper kommunikációs közegen csak a fika kultúra terjed (én is itt fikázom a fikázókat ugyebár, szóval én sem vagyok különb), de ez egy ilyen közeg.
@[nev]:
Már megint nem értem: kit járattak le egy jópofa reklámmal?
Ha a gondolatmenetedet követjük, akkor ezzel az erővel ne is reklámozzák magukat a mobilcégek. Minek? Elmegyünk egy irodába, kihúzunk a kalapból a szolgáltató nevét, és vele kötünk szerződést.

A multik ne bratyizzanak, hanem versenyezzenek egymással! És igenis fricskázzák meg a másikat, ha az hibázott!

Egyébként hátborzongatóan rossz pl. a Vodának a TV-ben futó unalmas reklámja a Boldog szülinapot+Boldog karácsonyt című, hetek óta nekem fel se tűnt, kit reklámoznak, csak a mostani balhé kommentjeinek olvasása közben írta le valaki, hogy ez Voda reklám. Na, én inkább azt a marketingest rúgnám ki, aki ezt kitalálta, engedélyezte.... :-(
@fogyókúra:
mondok egy példát. egy vendégségben valaki tesz egy finom utalást arra, hogy a nagyi süket. ezt fel lehet úgy fogni, hogy a mamit bántani mekkora taplóság, de lehet azt is gondolni, hogy ez inkább jópofa törődés, vagy aggódás, hogy a néni alig hall. környezetfüggő az, hogy mi történik.

lehet, hogy a család el kezd sztorizni, hogy mennyi félreértés adódott ebből, és a nagyi is veszi a lapot. örül, hogy foglalkoznak vele. ez a "liberális" felfogás. lehet, hogy mindenki szó nélkül tovább szürcsöli a húslevest, nem foglalkoznak az egésszel. ez a "pragmatikus" hozzáállás. de az is lehet, hogy kiraknak mint macskát szarni. gondolhatsz, amit akarsz, de nem mondhatsz a másikra semmilyen sértőt, vagy bántót. ez a "konzervatív". környezetfüggő, hogy mi történik.
@efhábé:
Hiába fáj, a kreatívigazgatót egy szóban kell írni.

mediapedia.hu/kreativigazgato

"Nálunk 20 éves lenne a reklámkultúra? Anyám borogass."

Nem, nem a reklámkultúra 20 éves, hanem az ügyfél/ügynökség alapú reklámkultúra. Ez nem egyenlő azzal, hogy 20 éves a magyar reklám. De persze ehhez kell némi szövegértelmezési képesség.

"Tényleg, igazad van, pár órával a leállás után nem lehet ilyet írni."

Egy alkalmazott vagy középvezető pár órával a leállás után, a cég üzletpolitikáját figyelembevéve, és a feletteseivel való (ebben a tekintetben) egyeztetés nélkül nem írhat ilyet. Itt nem az ő tulajdonában lévő cégről van szó, hanem olyanról, amiben olyan emberek pénze van, akiket ő nem kérdezett meg. Itt a pont.
A mai világban amikor a gyors reagáláson sokszor üzletek (pénz) dőlnek el, kiváló húzás volt ez a szöveg.
Az ilyen magas labdát már bocs, de aki nem csapja le az nem is marketinges.
A srác kirúgásával a Vodafone pont azt a célcsoportot fogja elveszíteni, akik abban hittek eddig h. ez egy fiatalos és modern felfogású vállalat. Kiderült h. irtózatosan merev felső vezetés van a cégben. A múlt heti kimaradás nem jött jól a T-mobilenak, DE a web2nek hála a Vodafone kiváló hasznot húzott ebből (gyors reagálás,jól eltalált mondat) egészen a srác kirúgásának kikommunikálásáig!
"Ekkora baromságot cég még nem csinált" mint a Vodafone.
@[nev]:
Jó a hasonlat, mindössze az maradt ki belőle, hogy ha a meghívott vendégek fiatalosak, jópofák, vagányak, a helyszín egy trendi bulizóhely és a néni ezidáig azt próbálta elhitetni magáról, hogy liberális, fiatalos "jófej", akkor egy vicces beszólásra hirtelen konzervatívan reagálni nem éppen azt bizonyítja, amit eddig sok energiabefektetéssel el akart hitetni magáról.
És ne lepődjön meg a néni, ha legközelebb nem áll szóba vele az eddig áhított közönsége, sőt, a trendi bulizóhelyről is kinézik.

Így már stimm???
@Pete Gorilla:
Ezt a fickót azért vették fel, hogy a gyors reagálású marketing csatornákon kommunikáljon az ügyfelekkel, (potenciális ügyfelekkel).
Nyilván mindenki tisztában van azzal, hogy ilyen pozíciót nem lehet úgy ellátni, hogy folyamatosan, minden nyilvánosságra hozott szó előtt elrohan a feljebbvalójához jóváhagyásért. Gondolom, kapott jogkört ahhoz, hogy online kommunikáljon.

Ha ilyen konkurenciánál fellépő problémánál nem volt a Vodának komplett kommunikációs stratégiája, és ezért rögtönzött a srác, akkor ez ismét csak a marketing vezető felelősségére utal...
@fogyókúra:

A hadserekben is az a dolga a parancsnokoknak, hogy hirtelen, elszigetelt helyzetben is döntsenek, és parancsot adjanak, cselekedjenek. Viszont ha rosszul dönt, le fogják váltani, főleg akkor, ha a döntése nem a stratégiai cél elérését szolgálja. Ha az a hadicél, hogy légierővel megsemmisítsék az infrastruktúrát, akkor egy ezredes nem indíthat szuronyosrohamot. (még akkor sem, ha azért ezredes, hogy döntsön. Szuronyos roham előtt rádión beszélni kell a főhadiszállással)
Nyilván azért vették fel, hogy gyorsan reagáljon, de ennek a reakciónak összhangban kell lennie a cég üzletpolitikájával, a tulajdonosi, felsővezetési kör konkurenciához való viszonyával, és azokkal az alapelvekkel, amik ezt a viszonyt meghatározzák. A gyors reagálásnak is egy szabályrendszer, elvrendszer mentén kell történnie.

"Ha ilyen konkurenciánál fellépő problémánál nem volt a Vodának komplett kommunikációs stratégiája, és ezért rögtönzött a srác, akkor ez ismét csak a marketing vezető felelősségére utal... "

Honnan tudod, hogy nem volt? Lehet, hogy az volt, hogy "nem mondunk semmit". Sőt még az is lehet, hogy ez egy jó stratégia, és sokat gondolkodtak, mire ide jutottak. A pannon sem szólt be, pedig ott is biztos van marketing vezetőség. Lehet, hogy úgy érezték, hogy "van elég baja a vodafone-nak, nem biztos, hogy ilyen esetekben be kell szólni, mert ha később mi állunk le véletlenül, akkor ezt 300 szorosára fújva dobják ránk vissza, és abba beledögölhetünk. Mert az a műszaki hiba, ami ott történik, itt is megtörténhet". Ezt nem szabad kihagyni a számításból.
@fogyókúra:
nincs itt akkora vita, amekkorának az látszik. csak a következtetésekben van ellentmondás.

-- az egyik állítás az, hogy a vodafone-nak a BESZÓLÁS hosszú távon több kárt okozhat, mint amennyi hasznot hoz. (ergo a kirúgás jogos.)
-- a másik meg az, hogy a vodafone-nak a KIRÚGÁS hosszú távon több kárt okozhat, mint amennyi hasznot hoz. (ergo a kirúgás nem jogos.)

ha én lennék beck györgy (vodafone ceo) mint ahogy nem vagyok az, akkor a sráccal leültem volna ebédelni, és elmondtam volna neki, hogy öcsi nem kommentálhatod a konkurenciát, bármilyen jófej dolognak tűnik. ők sem teszik ezt. van egy hallgatólagos megállapodás ez ügyben. és szürcsöltem volna tovább a levest.

ha én lennék a mattheisen krisztián (telekom ceo), mint ahogy nem vagyok az, akkor a marketingesekkel leültem volna ebédelni, és elmondtam volna nekik, hogy dec. 30-ra kellene egy 30-as előszilveszteri parti 30 perc ingyen beszélgetéssel az előfizetőknek kárpótlásul. szervezzétek meg. és szürcsöltem volna tovább a levest.

---

most ehelyett a vodafone kirúgta a gyereket. remélhetően hamar kap új állást. a telekom meg nem szervezett 30-as előszilveszteri partit dec 30-ra.

sag schon.

szerintem igazán az offline marketing a hatékony, és nem az online. sokkal több értelme van csinálni mondjuk egy roadshow-t, mint milliárdokat elkölteni virtuális bannerekre.
@Pete Gorilla: Fájni nem fáj, ellenben elárulom neked, hogy egybeírva csak szűk szakmai helyeken fordul elő, ellenben pl. a sajtóban, ahol képzett korrektorok dolgoznak, külön írják.
Tudom én, hogy nagyon kreatív kilogikázni, hogy a kreatív igazgató magyarul azt jelenti, hogy az igazgató kreatív, ellenben egybeírva meg azt, hogy a kreatívok vezetője, csak éppen a magyar nyelv szabályai ennek ellentmondanak. A műszaki igazgató sem egy mechanikus droid ugyebár.

" De persze ehhez kell némi szövegértelmezési képesség."

Aham, olvasd már vissza az eredeti mondatodat. Mellesleg a Müszi mégis hogyan készült? Volt egy ügyfél, meg egy "ügynökség", aki megcsinálta a reklámot.
De ha jól sejtem, a Skála-kópét sem a Skála eladói rajzolták meg.

"Itt a pont."

Eddig nem tudtam, hogy bármihez részvénygyűlést kellene tartani, érdekes, nálunk is születnek döntések, amelyekhez nem hívjuk össze sem a tulajdonosokat, de még az igazgatótanácsot sem, sőt, a helyi szervezet vezetője sem szól bele.
Vannak feladatkörök és ahhoz kapcsolódó felelősségek. Ha a srác felelt az online kommunikációért és nem volt minden megnyilvánulására egyeztetési kötelezettsége, akkor hülyeség, amit beszélsz.
Ráadásul a kirúgás oka sem az egyeztetés hiánya volt, hanem az etikai előírások be nem tartása.
@Pete Gorilla:
két dologról vitáztok. az egyik, hogy a gyerek hibázott-e. szerintem igen. (de védhető az is, hogy nem.) a másik, hogy érdemes volt-e kirúgni. szerintem nem. (de védhető az is, hogy igen.)
@efhábé:
Nagyapámnak volt egy jó mondása:
"Vitatkozni csak arra alkalmas emberrel lehet"
@efhábé:
"Ráadásul a kirúgás oka sem az egyeztetés hiánya volt, hanem az etikai előírások be nem tartása."

Erről ennyit. (Egyeztetnie kellett volna arról, hogy marketingcélok érdekében felrúghatja ez az etikai előírásokat). Mivel létezik olyan, hogy "etikai előÍRÁS", azt neki el kellett volna OLVASNI. Nem sikerült.
@[nev]:

Ez mind igaz, csak a bloggerek és a hasonszőrűek - annak ellenére, hogy a társadalmi intelligencia legmagasabb fokára pozícionálják magukat - borzasztó egyszerűen goldolkodnak (tisztelet a kivételnek). Úgy kezeik a világot, mint egy sakkjátszam. Van fekete mező és fehér mező, és van fekete játékos és fehér játékos (azért picit árnyaltabb gondolkodást feltételeznék).
Tehát:
- aki elítéli a kirúgást, azt okos, az jó fej, az mindenhez ért, annak van humora, az haladó, az a jövő embere.
- Aki egyetért a kirúgással, az savanyú, az maradi, az nem ért semmihez, az korlátolt, az a szakmájához is analfabéte, legyen reklámos, vagy dízeladagolószerelő.

Az a baj, hogy a magukat entellektüelnek képzelő, felnövekvő generáció iszonyat korlátolt gondolkodásra képes csak.

Pld engem kérdőre vonnak a százmilliós károkat okozó technikai probléma (emberek nem tudnak segítséget hívni pld halálos balesetet szenvedőkhoz, munkájuk értelmetlen, üzletektől esnek el stb) lényegét összehasonlítom pld egy súlyos tömegszerencsétlenséggel. felháborodottan oktatnak, ki, hogy hogy vonhatom ezt egy kalap alá. Ugyanakkor ők meg nyugodtan egy kalap alá vonják egyes céges alapvetések követését, vagy a felettessel való egyeztetést azzal, hogy részvényesek gyűlését kellene összehívni egy mondat miatt. Nem tudom érezhető e az egyszerű, sztereotíp gondolkodás. Nincsenek tisztában azzal, hogy egy egy odamondásnak hosszútávon milyen következményei lehetnek, mert csak az számít, hogy jót lehet röhögni egy pimasz odamondáson, aminek a lényege az, hogy irígyek arra, hogy ők kevesek ahhoz, hogy bárkinek is odamondjanak, ez meg megtette. Az már teljesen irreleváns, hogy ennek milyen üzleti következményei lehetnek, milyen etikai alapvetéseket sértett meg az illető, vagy a cég hierarchiájában elkövetett e függelemsértést.

És persze ilyenkor nem marad más hátra, mint esetleges kihagyott szavbakba vagy elgépelésbe való belekötés, de ez számomra mindig nagy elismerés, mert ha helyesírásba, elgépelésbe kötnek bele, akkor az azt jelenti, hogy a mondanivalón nem tudtak fogást találni.
@Pete Gorilla: Ez egy rendkívül releváns érv volt a vitában. Nagyjából annyit sikerült mondanod, hogy nem maradtak érveid. Szóval szevasz.
@Pete Gorilla: Kedves gorilla, korlátolt és sztereotip az, aki érvként hozza fel példának okáért a cég tulajdonosait, majd közli, hogy sztereotip gondolkodás a részvényesekre hivatkozni egyeztetés kapcsán.
Ne tetszett volna emlegetni őket.

Mondod a mantrádat, el vagy telve a saját szakmai tökéletességeddel és fogalmad sincs róla, hogy te is gondolhatsz rosszul dolgokat.
Az meg, hogy ejtesz egy szép kerek freudi elszólást, amin én röhögök, nem érvhiányt jelent, pusztán beszúrtam, mint érdekességet, ami tökéletesen mutatja szakmai nárcizmusodat.
Laikusként is látszik, hogy fordítva ülsz a lovon, de amíg ez a megbízóidnak jó, hát hajrá.

És megjegyzem, szó sincs itt sakktábláról, vitáról van szó, ahol érveket ütköztetünk és nem emlékszem, hogy akár csak egyszer is minősítettelek volna téged, akár maradinak, akár savanyúnak, bárminek.
Nem tudtad releváns érvekkel alátámasztani a mondanivalódat, az érveidet sokan szedték itt szét. Lehet persze veszteni elegánsan is, meg úgy is, ahogy te teszed, kvázi lehülyézve a vitapartnert, meg odamondva neki, hogy nem alkalmas a vitára.
Ha az érvek nem hatnak, nem feltétlenül a befogadóval van a gond, ugyebár...
nos, koszonjuk szepen ezt a rendkivul erdekfeszito elmult 100 hozzaszolast. azonban ez mar egyaltalan nem a post temajahoz tartozik. a kommentelest ezennel bezarjuk. joejt.