Felállt a YouTube-ellenes tábor

A News Corp (vagyis ugye a MySpace) és az NBC közös videómegosztó szájtot indít hamarosan. (És akkor mi lesz a MySpace Vids-szel?) A cél nem kevesebb, mint hogy lemossák a Föld színéről a (Google tulajdonban lévő) YouTube-ot. A pletykák szerint az új egységfrontba tagozódik majd valamilyen szinten a Yahoo, a Microsoft, de még az AOL (figyelem, 5 százaléka a Google-é!) is.

A próbálkozás láthatóan az utolsó nagy elkeseredett lépés, hogy gátat szabjanak a Google-YouTube impozáns nyomulásának. Ha minden igaz, a Google idén már az amerikai online hirdetési bevételek harmadát fogja megkaparintani.

A nóta a régi. Fél éve hergeli a médiacégeket a News Corp a Google ellen. Úgy tűnik, hogy a félelem mostanra lett akkora, hogy hajlandóak is felsorakozni a MySpace mögé olyan nagy cégek, mint az NBC. Mit nyernek ezzel? Hát hogy beleszólásuk és ráhatásuk legyen a videómegosztóba kikerülő saját tartalmaiknak. Ugyanezzel próbálkozik a Viacom is, csak egy kicsit szentimentálisabban.

A helyzetet bonyolítja, hogy a MySpace korábban megállapodást kötött a Google-lal. Ha megnézzük a myspace-es oldalakat, a Google keresőjét találjuk a jobb felső sarokban. Ennyire elbonyolódott a világ 2 év alatt.
Címkék: google videómegosztók myspace
2007.03.22. 12:38. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Azért fáj mindegyik cégnek a Youtube sikere, mert nem keresnek vele, nem ők keresnek vele.
Ez így volt, van és lesz is a multik között örökké, amíg a végén csak egy legnagyobb marad. A YouTube-ot eddig se tudták lemosni, pedig van pár sokkal jobb videómegosztó portál.
Bármekkora erőket is mozgósítanak, ha nem tesznek hozzá valami gyökeresen újat, mondjuk legális népszerű tartalmat, esélyük sincs. A hálózati hatás nem engedi.
"A hálózati hatás nem engedi. "

a pareto-törvényre gondolsz?
Nem. Az információs javak közötti hálózati hatásra. Ha egy információs jószág hálózati hatás értéke 1, tehát minden egyes hozzáadott tartalom értéke, mint pl iwiw, vagy telefonvonal, csak a hozzáadott tartalom számától függ, akkor vezető "hálózat" helyzete stabil.

Matematikailag a modellek szerint a piac 2/3 akkor is a vezető hálózaté, ha korlátlan számú versenytárs lép a piacra.
De ez csak információs javakra, a fenti kritériummal igaz.

Egyébként ez az összes fájlmegosztóra, social networkre,egyáltalán minden user added tartalomra igaz nagyjából.

A bloggomon majd kifejtem az egészet.
(Nem vagyok biztos benne, hogy értem. De érdekel.) Most azt állítod, hogy véletlenszerű kapcsolódás mellett a vezető hálózat esélyei tartalomfüggetlenség esetén nagyobbak, mert könnyebb hozzájuk eljutni. A legöregebb van a legnagyobb előnyben, mert a belépő új pontok véletlenszerű választása miatt ez rendelkezik a legtöbb kapcsolattal. Erre gondolsz?

Bodó Péter 2007.03.23. 14:37:22

Azért az is számít, hogy a külön rendszerek nem százszázalékban kompatibilisek, mert akkor mindegy lenne hova lép be az új felhasználó, a legjobbat választaná.

De ha "olcsóbb hálózaton belül telefonálni" akkor nyilván nem a kétszemélyes hálózatba éri meg bekapcsolódni, hanem oda, ahol a legtöbben vannak. Szal az amit trev mond, de egyáltalán nem véletlenszerű az "új belépő pontok választása".

Ha mondjuk ugyanazon az áron hívhat minden telefon, minden telefont, akkor már mindegy hol vannak a legtöbben, nyer a legolcsóbb és a legjobb minőségű.

Tehát ha mondjuk egy videókereső szolgáltatás az összes megosztó tag-jai között keres és egyenlő eséllyel ad ki találatokat a kisebb és nagyobb megosztók között ez is mindegy lenne, illetve nem, mert valamilyen módon figyelembe kéne vennie a szortírozásnál értékelési szempontokat (pl. videó-digg), ahol már megint előnyben vannak a népszerűbb szolgáltatások. Hacsak... nem lehet megoldani az értékelések súlyozását

Lényeg, hogy a you tube-nek ez rohadtul nem érdeke, ezért kicsi esélye van, hogy mondjuk a you tube-on egy keresés minden megosztóról súlyozottan értékelt közös találati listát adjon ki.

de a kis szolgáltatóknak az. Így pl. az indafone-nak is, hogy lehessen skype-usert hívni ingyér...
Bodó Péter :): Örülök, hogy találkoztunk!

Igen, a kombatibilitás, nyitott-zárt rendszerek kérdését nem kezdtem el feszegetni, de így pontos.

Gyakorlatban az a kérdés: a youtubeot használod e inkább vagy a videat, IWIW-et, vagy MyVipet stb, ha megválaszolod magadnak miért, az nagyjából ugyanaz amit írtam, csak érthetően. :)
Még annyit hozzá tennék, hogy ilyen alkalmazásoknál főként a közösség számít. Ebből adódóan lehet, hogy azért választja valaki az egyiket, mert a környezete is ezt használja, vagy mert itt találkozott a legtöbb felhasználóval, a legnagyobb aktivitással (->a közösség ereje).
Pairg

Ha összevonva nézed, a személyes mozgatórugók(ismeretségi kör hatása), eltűnnek.(nem mindíg ilyen egyszerű, de általában igaz.)
"Azért az is számít, hogy a külön rendszerek nem százszázalékban kompatibilisek, mert akkor mindegy lenne hova lép be az új felhasználó, a legjobbat választaná."

A belépő pontok kapcsolódása valóban nem véletlenszerű. A véletlenszerű választások esetén a "legjobb" asszociatív kapcsolatban állna a legnagyobbal (az ember fejében), ami növeli a vonzerőt. Tehát függetlenül a minőségtől, a népszerűség csak valamely hatalmas csomóponton keresztül érvényesülhet?
(az érvelésed második fele nekem nagyjából kínai, de ne is törődj vele... :-DDD)
De a Google-nek lehetne érdeke, mi lenne ha pásztázná a teljes webtartományt videókért, és súlyozná is a YouTube-ot közben. Hogy jusson is, maradjon is. :)
Nekem megfelelne az biztos.
Azt hiszem erről lehetne egy kis közvéleménykutatást tartani: Ti mi alapján választanátok a videómegosztók közül?