Most nincs kedvem megkeresni, de valamikor már volt itt arról szó, hogy miért nem érdemes Twitterről váltani Jaikura, még akkor sem, ha utóbbi fícsörszettje sokkal imponálóbb. (Ja, de megvan. Ez volt az a post.)
A Twitter legújabb kihívója a Pownce. És persze logikus lenne ugyanazokat az érveket leírni most, mint anno a Jaiku esetében, de a helyzet szerintem mégis picit más. Mégha alapvetően nem is.
Szóval anno azzal érveltünk a Twitter mellett, hogy mivel ott elég gyorsan kialakult egy közösség, így - mégha sokkal jobb is - a konkurens szolgáltatás, nagyon kevesen fognak átvándorolni. Igazunk is lett. A Jaiku a nagy Leo Laporte-hiszti után semtudott jelentősen növelni felhasználótáborán. És bár a Twitter is megtorpanni látszik, mégis egy jóval magasabb látogatottsági szinten van, mint a konkurens.
A másik érvünk - ami éppúgy áll a Pownce-ra is, mint a Jaikura -, hogy a Twitter a korai API-nyitással nagyon sok bolygószolgáltatást engedett maga köré. A Twitterre épülő mashupok pedig nem csak a szolgáltatást gazdagítják, de egyben viszik is az igét a net távolabbi szegleteibe.
Ami miatt azonban mégis van félnivalója most a Twitternek, az szerintem a következő.
Mindenekelőtt még egy korábbi érvemet hoznám fel ismét: a júzer nem racionális. a Pownce esetében ez úgy kap ismét értelmet, hogy amiben ez a szolgáltatás szembetűnően sokkal jobb, mint a Twitter, az a dizájn.
Persze már a Twitter esetében sem lehetett okunk panaszra, de a Pownce kifejezetten megkapó, barátságos, szép ruhákat kínál felhasználóinak. És bár ettől még nem kéne népszerűnek lennie, de higgyétek el, ez alapvetően fontos. Hogy ne mondjuk: az egyik legfontosabb.
A másik, amit mindenképpen meg kellett oldania a Pownce-nak, az az, hogy legalább valami érzékelhető, kommunikálható pluszt nyújtson a Twitterhez képest. Igyekeztek nem a szofisztikált fícsörökre helyezni a hangsúlyt. Azt találták ki: legyen fájlmegosztás és mondjuk naptáralkalmazás is a szájtban.
Sőt, a fájlmegosztás akár privát is lehet. És ha mp3-at osztunk meg barátainkkal, azt egyből meg is tudjál hallgatni az alkalmazásban. És ha nem vesszük fel ismerőseink közé valamelyik zenekiadót, akkor mindez egymás közt marad.
Igyekeztek a rendelkezésre-állási problémáktól megmenekülni. Ezért meghívásos a Pownce, és aki nagyobb fájlokat akar küldeni, annak egy évre 20 dollárt kell befizetnie. Nem mintha ez lenne az üzleti modelljük, csakhát nyilván jobban tervezhető a forgalom, ha benne van egy ilyen korlát.
A másik, amit nyerünk az előfizetéssel, hogy így nem jelennek meg a hirdetések. Igen, ezzel a csellel nem mást kommunikálnak, minthogy itt bizonylesznek vannak hirdetések, tessék felkészülni. Utólag egy szolgáltatásnak nagyon nehéz megértetni a júzereivel, hogy most miért fog megjelenni hirdetés az oldalon. De ha eleve így startol, akkor nincs mit számon kérni. Eleve beleteszik a pakliba.
Nehéz megjósolni, hogy a Twitter és a Pownce párharcának mi lesz a vége. Az mindenesetre biztos, hogy a mikorblogolásban még mindig van lehetőség. Lesznek újabb versenyzők. Még nincs lejátszva semmi.
És hogy a címben feltett kérdésre is válaszoljunk: egyelőre kipróbálni érdemes, váltani még korai lenne. Türelem. Majd mondjuk ősszel úgyis elválik, hogy mennyire vagyunk, twitterezők, lusták.
Akik váltani fognak, azok a következőkért:
A Twitter legújabb kihívója a Pownce. És persze logikus lenne ugyanazokat az érveket leírni most, mint anno a Jaiku esetében, de a helyzet szerintem mégis picit más. Mégha alapvetően nem is.
Szóval anno azzal érveltünk a Twitter mellett, hogy mivel ott elég gyorsan kialakult egy közösség, így - mégha sokkal jobb is - a konkurens szolgáltatás, nagyon kevesen fognak átvándorolni. Igazunk is lett. A Jaiku a nagy Leo Laporte-hiszti után semtudott jelentősen növelni felhasználótáborán. És bár a Twitter is megtorpanni látszik, mégis egy jóval magasabb látogatottsági szinten van, mint a konkurens.
A másik érvünk - ami éppúgy áll a Pownce-ra is, mint a Jaikura -, hogy a Twitter a korai API-nyitással nagyon sok bolygószolgáltatást engedett maga köré. A Twitterre épülő mashupok pedig nem csak a szolgáltatást gazdagítják, de egyben viszik is az igét a net távolabbi szegleteibe.
Ami miatt azonban mégis van félnivalója most a Twitternek, az szerintem a következő.
Mindenekelőtt még egy korábbi érvemet hoznám fel ismét: a júzer nem racionális. a Pownce esetében ez úgy kap ismét értelmet, hogy amiben ez a szolgáltatás szembetűnően sokkal jobb, mint a Twitter, az a dizájn.
Persze már a Twitter esetében sem lehetett okunk panaszra, de a Pownce kifejezetten megkapó, barátságos, szép ruhákat kínál felhasználóinak. És bár ettől még nem kéne népszerűnek lennie, de higgyétek el, ez alapvetően fontos. Hogy ne mondjuk: az egyik legfontosabb.
Designers are the sherpas of culture, the guides to community, the empathizers of the odd and foreign. (CEOs Must Be Designers, Not Just Hire Them, Bruce Nussbaum)A Pownce-nak számos hátrányt le kellett dolgoznia. Egyrészt valahogy át kellett ütnie az ingerküszöböt. Erre jelentett megoldást, hogy a szájt alapítói közt van Kevin Rose, vagyis Mr. Digg, akire mindenki odafigyel a techvilágban. Vagyis kiváló reklámhordozó. A hype borítékolható volt.
A másik, amit mindenképpen meg kellett oldania a Pownce-nak, az az, hogy legalább valami érzékelhető, kommunikálható pluszt nyújtson a Twitterhez képest. Igyekeztek nem a szofisztikált fícsörökre helyezni a hangsúlyt. Azt találták ki: legyen fájlmegosztás és mondjuk naptáralkalmazás is a szájtban.
Sőt, a fájlmegosztás akár privát is lehet. És ha mp3-at osztunk meg barátainkkal, azt egyből meg is tudjál hallgatni az alkalmazásban. És ha nem vesszük fel ismerőseink közé valamelyik zenekiadót, akkor mindez egymás közt marad.
Igyekeztek a rendelkezésre-állási problémáktól megmenekülni. Ezért meghívásos a Pownce, és aki nagyobb fájlokat akar küldeni, annak egy évre 20 dollárt kell befizetnie. Nem mintha ez lenne az üzleti modelljük, csakhát nyilván jobban tervezhető a forgalom, ha benne van egy ilyen korlát.
A másik, amit nyerünk az előfizetéssel, hogy így nem jelennek meg a hirdetések. Igen, ezzel a csellel nem mást kommunikálnak, minthogy itt bizony
Nehéz megjósolni, hogy a Twitter és a Pownce párharcának mi lesz a vége. Az mindenesetre biztos, hogy a mikorblogolásban még mindig van lehetőség. Lesznek újabb versenyzők. Még nincs lejátszva semmi.
És hogy a címben feltett kérdésre is válaszoljunk: egyelőre kipróbálni érdemes, váltani még korai lenne. Türelem. Majd mondjuk ősszel úgyis elválik, hogy mennyire vagyunk, twitterezők, lusták.
Akik váltani fognak, azok a következőkért:
- szép dizájn
- csoportosítható ismerősök
- fájlküldés (pl. mp3, doksik)
- privát funkció (csak bizonyos emberekkel megosztani fájlokat, üzeneteket)
Címkék: twitter pownce
25 komment
2007.07.04. 20:24. írta:
hírbehozó
Kobaljov 2007.07.04. 20:50:59
www.pcmag.com/article2/0,1895,2145408,00.asp
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.07.04. 20:55:34
Kobaljov 2007.07.04. 21:20:32
zso 2007.07.04. 21:39:02
kobak · http://kobak.org 2007.07.04. 21:57:48
joskafiser 2007.07.04. 22:09:42
Nagyjából tökéletesen mindegy, hogy egy szolgáltatás milyen. Szuperjó, kicsit jó, unalmas, vagy rossz. Ha mögötte áll a média
akkor pillanatok alatt felhasználók százezreihez vagy millióihoz ér el. Onnét pedig nem nagy kunszt bizniszt és sikert kovácsolni belőle. Sajnos ide is elért már, hogy a média és az ott dolgozó barátok az isten.
Máskülönben hogy is lehetne, hogy egy meghívásos twitterklón 1-2 nap alatt alexa 800 legyen? Sehogy. Közben meg sokszor jó oldalak vegetálnak sajtó híján.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.07.04. 22:13:25
joskafiser 2007.07.04. 22:41:39
Itt pl. utaltam volna arra, hogy mivan ha a Pownce-t amerikai "senki" 20 éves gyerekek gyártják a garázsban ? (tökéletesen ugyanilyenre). És mi van ha mondjuk ugyanezen 20 éves gyerekek magyarok? Mondjuk Pécsiek. Mindannyian tudjuk a választ.
Sajnos a világ úgy működik, hogy a média megszólít milliókat. Azok meg azt csinálják amit a média mond nekik. Rövid távon (fél év -1 év) az ilyen oldalak mindenképp nyereségesek (mint mondtam, függetlenül a szolgáltatás jóságától). Ha a tulajdonos ki tudja használni, akkor pedig hosszú távon is (továbbértékesítés, újabb hypeval újabb userek stb.)
Szóval képzeld el, hogy a Pownce-t 20 éves pécsi srácok csinálják páran otthon ugyanilyenre. A kutya sem írna róla sajnos.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.07.04. 22:44:40
zso 2007.07.04. 23:22:51
Nagyon szépen köszönöm!
kobak · http://kobak.org 2007.07.05. 09:57:03
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.07.05. 10:25:50
merras@sfportal.hu
:)
joskafiser: a 20 éves pécsi srácokat szerintem sem akadályozza meg senki abban, hogy hasonló szolgáltatást fejlesszenek. Legalábbis próbálkozzanak vele. Mondjuk multilanguage formában, koncentrálva az európai nyelvekre az angolon túl. Az amcsi fejlesztésekkel pl. az a gond, hogy arrafelé tök természetesnek veszik, hogy mindenki ért angolul, holott ez rohadtul nincs így. Ez pl. egy előnyt jelenthet az európai fejlesztőknek.
Maro · http://bytepawn.com 2007.07.05. 11:07:33
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.07.05. 11:10:09
Maro · http://bytepawn.com 2007.07.05. 11:16:57
"Statistically, if you want to avoid failure, it would seem like the most important thing is to quit your day job. Most founders of failed startups don't quit their day jobs, and most founders of successful ones do. If startup failure were a disease, the CDC would be issuing bulletins warning people to avoid day jobs."
salvation 2007.07.05. 11:44:25
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.07.05. 15:19:08
Össze tudjuk hozni a bebaszás alternatívájaként a szokásos counter strike meccset is, vagy le tudunk menni valami dungeonbe gyakni a WoWban. És természetesen tudjuk mindannyian finanszírozni a WoW előfizetést, meg a legfaszább 3D gyorsítókártyával ellátott számítógépet.
Ezekre vazze van energia és pénz mindenütt, minden egyetemen és kollégiumban. Aztán jönnek a sírások, hogy nincs olyan környezete a magyar huszonéveseknek, hogy meg tudják váltani a világot. Tök felesleges ide Stanford-jellegű infrastruktúra, ha a sávszélességet nem a Google jövőbeli kihívója fogja elzabálni, hanem a WoW.
Maro · http://bytepawn.com 2007.07.05. 17:57:09
Egyebkent hh-ra reagalva, nincs ebben semmi pesszimizmus.
joskafiser 2007.07.05. 18:17:37
Ha neked van médiaszeled akkor mindegy mit csinálsz, felkapnak, nyomják beléd a pénzt (esetleg átvitt értelemben is). Ha nincs médiaszeled vagy van "de nem amerikai vagy, hanem egzotikus országbeli" akkor már nagyságrenddel érdektelenebb a történet.
Mondom, mi lett volna a pownceból ha néhány nem amcsi kisember csinlálja? Semmi. Esetleg lenézés, hogy mégegy klón. Aztán vegetál alexa 30-40k körül.
Én ugyanezt láttam a videómegosztók kapcsán. Sőt tovább megyek, ugyanezt látom social network tájékán (gyakorlatilag minden témakör tájékán) itthon. Iwiw a császár csak azért mert sokan vannak rajt. Többi említve sincs soha. Pl. HH is minden rezdülésükről ír, pedig egy vérgagyi rendszer (technikailag és feature tekintetében) ha a többihez hasonlítjuk.
Szóval a kulcsszó a média. Barátok, kapcsolatok. Nem a szabadidőben elkészített jó dolgok és az optimizmus. És valóban, ebben semmi pesszimizmus nincs. Ezek tények.
kutacs_ (törölt) 2007.07.05. 19:12:10
nyilván az sem lenne jó, ha a média megjelenés állami monopólium lenne, de az sem jó ha piaci monopólium. mindkét esetben nagyon erősek a torzító hatások.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.07.06. 14:51:01
Az hogy mi jo, meg mi nem jo, az eleg szubjektiv. Mire pazarolnad szivesen az idod ma? Ha trendy, akkor lehet akar egy twitter baromsag is, tetszeni fog. Mint a counter strike. Az erdekes persze az, hogy nem meglepo modon az ertekiteletet nagyban befolyasolja a tobbi felhasznalo ertekitelete, es a media visszhang. Amig nem irtak sokat a wiwrol, addig a szuleink generacioja le sem szarta, pedig szerintem mindegyik hallott rola a kisfiatol :). Tehat a media tamogatottsag szerintem itt jatszik be. Igenis torzitja egy kicsit a 'jo-nem jo' ertekiteletet.
Es hogy meg egyet csavarjak a dolgon - azt hogy 'jo-e' egy szolgaltatas eleg gyakran nem lehet elso ranezesre eldonteni. Foleg, ha a trivialis eseteket mar lelovoldoztuk (wiw, twitter). Ahhoz, hogy kiprobalja (vagy akar csak vegiggondolja, merlegelje) az adott szolgaltatast az ember idore es energiara van szukseg, azt meg nem szivesen aldozza ra senki, ha nem muszaj. Es ugye itt jon be nagyon erosen a media meg a hype-olas, mert valami alapjan megis csak el kell donteni, hogy melyik szolgaltatas megertesere/kiprobalasara aldozunk idot. (A webisztan olvasoi nyilvan tobb idot aldoznak, kisebb hype is eleg, de ide nyilvan nem az atlag webes felhasznalo jar.) Lehet nagyon jo az az uj otlet, ha egy kicsit bonyolultabb, es nem lehet ket szoban elmondani a havernak vagy egyszeruen csak nem latszik elso ranezesre, hogy az aztan nagyon-nagyon jo lesz a havernak, akkor nem fog vele foglalkozni.
(Az sem veletlen, hogy a gmail-t miert a google csinalta meg, es miert nem egy kisebb ceg. Masok is csinalhattak volna hasonloan jol kezelheto UI-t az evek alatt, csak hat egy ilyen jol lefedett piacon eleg nehez egy ilyen nem tul nagy hir erteku szolgaltatassal pukkantani. Mert ugye a gmail-ben elsosorban nem azt szeretitek, hogy 3G a tarterulet, hanem azt, hogy jo a UI.)
gattodire · http://infoeco.blog.hu 2007.07.06. 15:39:33
Az egyik legfontosabb (szerintem) ezek közül a kockázati tőke nagyon alacsony mértéke és a profi webes menedzsment hiánya (lehet hogy lenne, csak nincs alkalom).
És persze a startupok kritikus tömege. A kockázati tőke több száz lehetőség közül szereti kiválogatni a saját néhány tucatját, amiből jó esteben egy befut.
Szóval attól tartok nem néhány, nagyon sok jó ötlet kellene itthon.
Azok, akik szerint a neten is csak gigászok rúghatnak labdába, gondolják át,
az elmúlt 10 évet. Persze, hogy kicsiként nehezebb, de még mindíg itt van a legnagyobb sansz nulláról komoly céget csinálni.
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.07.06. 16:46:50
bocs hogy itt, de a blogodon nem találtam egy e-mailt amire írni lehetne
A múltkor ezt írtad az aboutok kapcsán: "Ha tudnád, h még mennyi fontos és érdekes dologról nem írok... Például azért mert nincs elég időm, meg néha kedvem se."
Most meg ezt: "Én például írnék róla. Csakhogy a pécsi srácok nem csinálnak semmi ilyesmit. Ez a nagy helyzet. Önbizalom és tenniakarás, meg optimizmus nélkül persze kár belefogni ilyen fejlesztésekbe."
Most melyik az igaz? Szívesen küldök neked is egy sajtóanyagot a FIZETESEM.COM oldalról, már a 10.100-on is túlmentünk időközben és már 49 ország van bent (a legújabb Líbia). Hátha egyszer úgy kelsz föl hogy van kedved írni róla (:
ha mondasz egy e-mailt, átküldeném ha gondolod
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.07.06. 19:07:35
GYUSZI BACSI · http://www.fizetesem.com 2007.07.06. 20:29:01