Ez a blog mindig is elkötelezettje volt (és lesz is) az olyan nyílt/közösségi kezdeményezéseknek, mint amit például a Mozilla/Firefox Alapítvány vagy akár a HUP is képvisel. Ha egyszer a netezők egy része úgy dönt, hogy egy oldalon számára túlságosan zavaróak, sőt, kifejezetten bántóak a hirdetések, akkor teljesen magától értetődő, hogy egyszerűen valamilyen adblocker-megoldáshoz fog fordulni. Jobb ez a világ, ahol nem hatalmaskodó mamutcégek/kormányok mondják meg, hogy mit tehetünk a weben és mit nem.
Én is használok adblockert, éppen azért, mert a weben rengeteg olyan oldal van, mely bár érdekes és hasznos tartalmat kínál, ám a hirdetések olyan ormótlanok és bántóan aggresszívek, hogy egyszerűen elviselhetetlenné teszik a tartalomfogyasztást.
Amikor az Index redizájnolásán gondolkodtunk, észleltük azokat a visszajelzéseket, melyek éppen azt sérelmezték, hogy a szájton túlságosan sok zavaró, esetenként kifejezetten szemet bántó hirdetés van.
A megújult Indexen sokkal kevesebb hirdetéssel találkozhat össze az olvasó. Hogy sikerült visszanyesni a korábbi bannerdzsungelt, nagyon komoly küzdelem eredménye. (Ma már csak ennyi hirdetés van first view-ban, címlapon. És ennyi egy átlag cikkoldal first view-jában. Ez töredéke a korábbinak.) Ne felejtsük el, hogy az Index a hirdetésekből él, így érthető, hogy a hirdetési felületek megnyirbálása egyáltalán nem volt egyszerű és egyértelmű lépés. Mégis megtettük. Talán mi vagyunk az egyetlenek a magyar piacon. Miért? Mert azt szerettük volna, hogy az olvasóknak jobb legyen.
És éppen ez volt az a pont, ahol értelmessé vált számomra, hogy az AdBlockerből kivegyem az Index oldalait. A redizájn óta teljesen elviselhető és tolerálható az oldalakon megjelenő hirdetésmennyiség. És még a kreatívok minőségében is érzékelhető némi javulás. Azért írom le ezeket, mert fontos fejlemények tartom, amit a redizájnolással sikerült véghez vinnünk.
Ezek után persze talán még kevésbé érthető, hogy miért küldött ki az Index fenyegető leveleket az adblock-listákat publikáló netezőknek. Én legalább annyira meglepődtem rajta, mint nyilván sokan mások.
Alapvetően az ember lojális a céghez, ahol dolgozik. Főleg ha egy olyan cégről van szó - mint amilyen az Index is -, mely komoly és érdemi erőfeszítéseket képes tenni. Gondolok itt a blogok felkarolására, vagy akár az említett hirdetés-reformra. De említhetnék még ezer példát. És olyan cégről beszélünk, ahol sok, a weben felnőtt, kifejezetten rugalmas és kreatív ember dolgozik együtt.
A kiküldött fenyegető levél finoman szólva is szerencsétlen, elhibázott lépés volt. Az Index azonban - mint azt ti is olvashatjátok -, belátta ezt, és korrigál. Itt talán véget is érhetne ez az ügy, miközben én is tudom, hogy a téma még sokáig ad majd alapot arra, hogy higgadtan és kevésbé higgadtan vitatkozzunk.
Sajnálatos, hogy a fent említett - hirdetési szempontból is - olvasóbarátabb új Indexszel most éppen egy ilyen szerencsétlen, béna ügy kapcsolódik össze. Miközben arról kellene vitatkozni, hogy a kevesebb hirdetési felülettel sikerült-e elérni az optimális kompromisszumot. Vagy van-e még mit javítani.
Kábé ezek jutnak most eszembe. Nyilván nektek még sokkal több minden.
Na akkor induljon végre a thread. Első.
Full disclosure: A Webisztán Index-közeli blog. A Webisztán szerzője az Index munkatársa.
Én is használok adblockert, éppen azért, mert a weben rengeteg olyan oldal van, mely bár érdekes és hasznos tartalmat kínál, ám a hirdetések olyan ormótlanok és bántóan aggresszívek, hogy egyszerűen elviselhetetlenné teszik a tartalomfogyasztást.
Amikor az Index redizájnolásán gondolkodtunk, észleltük azokat a visszajelzéseket, melyek éppen azt sérelmezték, hogy a szájton túlságosan sok zavaró, esetenként kifejezetten szemet bántó hirdetés van.
A megújult Indexen sokkal kevesebb hirdetéssel találkozhat össze az olvasó. Hogy sikerült visszanyesni a korábbi bannerdzsungelt, nagyon komoly küzdelem eredménye. (Ma már csak ennyi hirdetés van first view-ban, címlapon. És ennyi egy átlag cikkoldal first view-jában. Ez töredéke a korábbinak.) Ne felejtsük el, hogy az Index a hirdetésekből él, így érthető, hogy a hirdetési felületek megnyirbálása egyáltalán nem volt egyszerű és egyértelmű lépés. Mégis megtettük. Talán mi vagyunk az egyetlenek a magyar piacon. Miért? Mert azt szerettük volna, hogy az olvasóknak jobb legyen.
És éppen ez volt az a pont, ahol értelmessé vált számomra, hogy az AdBlockerből kivegyem az Index oldalait. A redizájn óta teljesen elviselhető és tolerálható az oldalakon megjelenő hirdetésmennyiség. És még a kreatívok minőségében is érzékelhető némi javulás. Azért írom le ezeket, mert fontos fejlemények tartom, amit a redizájnolással sikerült véghez vinnünk.
Ezek után persze talán még kevésbé érthető, hogy miért küldött ki az Index fenyegető leveleket az adblock-listákat publikáló netezőknek. Én legalább annyira meglepődtem rajta, mint nyilván sokan mások.
Alapvetően az ember lojális a céghez, ahol dolgozik. Főleg ha egy olyan cégről van szó - mint amilyen az Index is -, mely komoly és érdemi erőfeszítéseket képes tenni. Gondolok itt a blogok felkarolására, vagy akár az említett hirdetés-reformra. De említhetnék még ezer példát. És olyan cégről beszélünk, ahol sok, a weben felnőtt, kifejezetten rugalmas és kreatív ember dolgozik együtt.
A kiküldött fenyegető levél finoman szólva is szerencsétlen, elhibázott lépés volt. Az Index azonban - mint azt ti is olvashatjátok -, belátta ezt, és korrigál. Itt talán véget is érhetne ez az ügy, miközben én is tudom, hogy a téma még sokáig ad majd alapot arra, hogy higgadtan és kevésbé higgadtan vitatkozzunk.
Sajnálatos, hogy a fent említett - hirdetési szempontból is - olvasóbarátabb új Indexszel most éppen egy ilyen szerencsétlen, béna ügy kapcsolódik össze. Miközben arról kellene vitatkozni, hogy a kevesebb hirdetési felülettel sikerült-e elérni az optimális kompromisszumot. Vagy van-e még mit javítani.
Kábé ezek jutnak most eszembe. Nyilván nektek még sokkal több minden.
Na akkor induljon végre a thread. Első.
Full disclosure: A Webisztán Index-közeli blog. A Webisztán szerzője az Index munkatársa.
Címkék: filozomatika
121 komment
2007.08.23. 17:52. írta:
hírbehozó
Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.08.23. 18:03:17
joco 2007.08.23. 18:03:51
Ez mondjuk nem az index hibája, ilyen a piac, ilyenek a hirdetők, csak nem értem, a kevesebb mitől lett egyből szebb is.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 18:09:05
Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.08.23. 18:13:33
Nem gondolom úgy, hogy az Indexet ezzel hatalmas veszteség érné, mivel egyrészt nincs akkora tömeg, mely valóban blokkolja a reklámokat (mérhető ez? tudja valaki hogy mi a helyzet valójában?), másrészt pedig jellemzően véletlenül kattintok csak a reklámokra, nem igazán nekem szólnak. Nem tudom, hogy ez az érvelés megállja-e a helyét, lehet, hogy ez az eset jó alkalmat kínál arra, hogy elbeszélgessünk erről. Azt látom és díjazom, hogy valóban kevesebb reklám lett.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.23. 18:15:50
(Btw, azt hallottátok, hogy a Netvibes pénzért veszi meg a Google Reader júzeradatait?)
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.23. 18:20:32
joco 2007.08.23. 18:26:00
t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.08.23. 18:27:34
Mondok valamit ami nagyon régóta kérdésem, de senki nrem mert válaszolni rá eddig a magyar médiában.
Azt kérdeztem, hogy monitoprzza-e az adserver, ha valaki blokkolja a reklámokat. tehát megy e visszaping, hogy NEM , a reklám, Nem töltődött be az adott embernél.
Szerintem ilyen nincsen, iletve a médiumok, ezt gondosan NEM hozzák a médiavásárlók tudtára. Ők csak a Page viewwel meg a letöltések számát mutogatják, Szóval az adblockerek nincsnek mopnitorozva, aki ezeket használja, a médium megkapja utánuk is ugyanúgy a pénzt.
A lényeg a léyneg, hogy erre a kérdésemre, még egyik nagy "médiszaki" sem válaszolt, valószínűleg a fentebbi okok miatt :)
Tehát nem okoz kárt az adblocker szerintem, legalábbis Hungarisztánban biztos nem.
Az adblock list megosztásáról:
Nos ez pont olyan mint az Mp3. Ugye a Mátrix hzbnál is ez volt egy pár hete amikor bezsélgettünk, hogy szabad megosztani, meg letölteni is, csak 1 nap után törölni kell. ez a TXT mennyiben különbözik egy Mp3-tól???
Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.08.23. 18:28:40
A felháborodás a mai napig bezárólag az idézőjelben általam "blogger"-nek hívott közönséghez jutott el (hogy ment-e volna tovább, azt ki tudja?), és ezen a csatornán is lett elindítva a bocsánatkérés, a színfalak mögött. Ésdeviszont, ezt a meglátásomat visszavonom, mivel az Index címlapon megjelent a cikk időközben.
Most vettem észre, a cikk elején is ott egy reklám. :) Jelentem megnéztem, nem érdekelt sem az online fapados foglalás, sem az All Inclusive hétvége lehetősége (ez utóbbi nem villog, viszont nem mond el semmit arról, mi vár rám a link mögött).
Miért névtelen a cikk? Illetve ha már übermodernek vagyunk, az is furcsa, hogy ezeket a kérdéseket itt beszélhetjük meg, nem pedig az Indexen.
t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.08.23. 18:30:45
2007.08.23. 18:32:38
aziro 2007.08.23. 18:33:38
Bártházi András · http://barthazi.hu 2007.08.23. 18:35:22
Egyébként inkább a Google veszi majd meg az egész Netvibes-t úgy ahogy van, ha bárki megvesz bármit is. Ha viccelünk, csináljuk jól, ha érted mire gondolok. :)
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.23. 18:38:33
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 18:41:47
A viccelődő elemek nélkül nehéz lenne elképzelni egy indexes közleményt. Remélem, a nekrológomban is lesznek viccek.
A hirdetéseket természetesen nem PI-vel mérik, ez marhaság, már elnézést. A hirdetéskiszolgáló pontosan megmondja, hogy hányszor töltötték le az adott bannert, és ezt a megrendelő is látja, ergó a blokkolt oldalak nem hoznak hirdetési bevételt.
t3Ch · http://hunt3ch.wordpress.com/ 2007.08.23. 18:44:56
Oké, de sajnos én nem értek az Sdblock mechanizmusához. Szóval, az ad server elindítja a letöltést, az adblock megszakítja azt? Látja ezt a server?
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 18:45:18
A címlapra pedig arra érdemes blogbejegyzések kerülnek ki, nem barterezéssel lehet bekerülni.
Az egy egész más topik, hogy miért nem lehet kommentezni az Indexen, ne itt tárgyaljuk meg szerintem.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 18:47:49
Az AdBlock annyit csinál, hogy amikor egy olyan képet/Flasht akar letölteni a böngészi az oldal forrása alapján, ami az AdBlock szerint hirdetés, akkor egyszerűen azt a kérést nem engedi ki a gépről. Tehát az Adserver nem fog tudni róla.
Aadaam 2007.08.23. 18:52:29
Adott esetben egy-egy komment Ajnasz blogjara lehet jo gesztus lenne, tulcifrazni azert nem kell.
Masreszt: szeretnek vegre nem bannernek latszo hirdeteseket az indexen, es en most nem az Apple cikkre gondolok, hanem mondjuk egy Gorogorszagban torteno hir alatt a "kapcsolodo anyagok"-ban egy c-traveles hirdetes, hogy utazzon gorogorszagba - a poen az, _nem_ megkulonboztetve (a szovegezesbol egyertelmuen latszodjek azert, hogy ez reklam).
Hasonloan konyvbemutato alatt bookline, esatobbi, ne oldalt menjen a ruzsvibrator meg az intimszappan kozt (kedvenc velvetplazas hirdeteseim), hanem cikk alatt, mert kapcsolodik.
Meg az is lehet, kattintanek is ra.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 19:03:08
Az okos hirdetések meg egyelőre még science fiction kategória, de ezt ne varrjuk az Index nyakába, ez a hirdetői piac miatt van így.
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.08.23. 19:13:42
Azér' hál'istennek a Google igyekszik efelé a science-fiction felé menni. :)
Netrunner:
Nem tudom, indexnél hogy van, de azért a 21. században már illik nem letöltés alapon számlázni, hanem átkattintás alapon. Ergo, ha az AdBlocker blokkolja a reklámot, az nem okoz kárt a hirdetőnek, hiszen neki amúgy is csak az átkattintások után kell fizetnie.
sztahanov:
"de esetleg fel lehet ajánlani nekik, hogy ha legközelebb ők akarnak küldeni, akkor az Index ügyvédje megfogalmazza nekik :D"
LOL. Ha majd egyszer nagy nyilvánosság előtt akarok bohócot csinálni magamból, feltétlen elkérem az index ügyvédjének az elérhetőségét. :D
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.23. 19:14:20
De van itt megegy bibi: azert veletlenul meg soha egy ugyved sem dolgozott. A vallalati jogasz azert semmikepp nem az a kreativ ontevekeny munkakor, ahol csak ugy gondol egyet valaki, aztan kikuld egy fenyegeto levelet. Tehat itt egy (nehany) donteshozo hozott egy rossz dontest, aztan beprobalkozott az egyik legvisszataszitobb modszerrel. Nekik pl. kifejezetten illett volna nevvel vallalni a bocsanatkerest.
Azert azt se felejtsuk el, hogy az ilyen perrel valo fenyegetesek nagy resze arrol szol, hogy majd az egyszeri maganjuzer jol beszarik, mert meg sose jart birosagon, es mert nem is igazan futna neki ugyvedre. A vallalat meg ugyis pont eltart nehanyat.
Raadasul a magat vaganynak mutato index eleg ostoba is volt. Ez is mindegy. Par napja en is lattam, hogy megvaltozott az adserverek neve (sher.* -> rehs.*), mentek ezek is a listaba. Mert az a helyzet, hogy az index adblocker nelkul hosszu ideje olvashatatlan. Meg sehol nem volt mozilla, meg adblocker, amikor mar muszaj volt valahogy eltuntetni a villogo hirdeteseket (megfelelore meretezett bongeszoablakbol kigorgetve). Es lehet hulyulni az animgifekkel, de az a helyzet, hogy pont a flashsel terjedt el igazan a sok villogo szarsag.
A reklamszakemberek elegedetlenek voltak a click rate-tel, hat gondoltak, hogy azert nem nezi az a hulye juzer a hirdetest, mert nem latja. Nem azert, mert nem erdekli. Jott az eroszakossag, de a weben szerencsere nem mukodik (es sosem fog, barmit talal ki a tuloldal, innen mindig meg lehet majd butykolni). Erdemes lenne megnezni egy hivatalos adblock listat, hogy abban milyen hirdetes forrasok szerepelnek. Az a gyanum, hogy a nagyreszuk flashes animalodo szarsagokat nyom le a gepre, es csak kis reszuk szoveges hirdetes.
Ebben az egesz 'haboruban' persze az a szep, hogy az egyszer kiblokkolt szervereket mar akkor sem fogja senki visszaengedni, ha normalis reklamok jonnek rola. Mert hat ki latna mar azt?
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.08.23. 19:15:42
Pl. lehetne, hogy kapnak fejenként 500.000 reklámmegjelenést az Index főoldalán. :D:D
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.23. 19:26:57
A web egy olyan erdekes dolog, hogy ti lenyomtok nehany adatfile-t, mi meg megnezzuk oket. _Valahogy_. Itt nem az van, hogy ti lekuldtok egy elore kinyomtatott ujsagot, mi meg (galad modon) atszabjuk. Vannak programok, amik megjelenitik a tartalmat. _Valahogy_. Az elterjedtem grafikus bongeszok _hasonloan_ (biztos van elteres az IE/FF/Opera kozott). Ha nincs telepitve nalam a flash plugin, akkor bizony nem latszanak a hirdetesek sem. Sot, a mobilomrol meg ugy szoktam nezegetni, hogy meg a kepletoltes is ki van kapcsolva.
De a legnagyobb buncselekmeny nyilvan szoveges bongeszovel nezni az oldalt ( lynx.browser.org/ ). Arrol van szo, hogy ti szeretnetek, ha mi nezegetnenk a reklamokat (pontosabban csak azt, ha letoltenenk oket...!), de a jelenlegi technologia ezt egyaltalan nem garantalja. Szerencsere. Az csak a TVben meg a radioban megy.
Asszem 2007.08.23. 19:30:05
Mindenesetre szerintem korrekt az Index hozzáállása, és az is jó jel, hogy képesek korrigálni a hibázást.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 19:33:29
Átkattintás vs. letöltés: az is eredmény, hogy ma már nem tisztán letöltésalapúak a hirdetések itthon, hanem 'második paraméterként' nézik az átkattintást is. De a számlázás mindig letöltés alapú, ha jól tudom. Javítson ki valaki.
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.23. 19:35:17
Na ja, a guglinak konnyu, mert van mibol valogatnia - ott a temerdek 'apro' hirdetes, ti meg ugye nehany tiz nagy ceg kampanyat nyomjatok. Mert az tobb penzt jelent(ett, eddig?).
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 19:38:20
Ami a bannerek aggresszivitását illeti, éppen fordítva van, mint ahogy tudod, általában a szemét, aggresszív és félrevezető reklámok azok, amikre a júzerek jobban kattintanak. Nem a hirdetők találják ki sajnos, hogy ilyenek legyenek, hanem egyszerűen erre reagálnak jobban a júzerek. Mint pl. a keymedia nevű borzalom. Erről egyébként ld. Nielsen tanulságos ehetijét: www.useit.com/alertbox/banner-blindness.html
Az, hogy az Index mennyire olvashatatlan, szintén lerágott csont, éppen egy hónapja lettek brutálisan visszavágva a reklámok.
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.08.23. 19:41:04
"Arrol van szo, hogy ti szeretnetek, ha mi nezegetnenk a reklamokat (pontosabban csak azt, ha letoltenenk oket...!), "
Szerintem ezt tökre feleslegesen címzed így, kétlem, hogy sztahanov és/vagy hh fejéből pattant volna ki ez a marhaság. Ők max. közölni tudják a saját meglátásaikat a döntéshozókkal, akik aztán vagy hallgatnak rájuk, vagy nem.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 19:42:13
Az okos hirdetés nem technikai, hanem üzleti kérdés. Ha a hirdető nem akar olyat, akkor hiába van technika.
don B · http://zsadon.hu 2007.08.23. 19:49:04
2007.08.23. 20:03:20
Tisztában vagyok azzal, hogy a redesign során visszavágtatok a bannerekből, dehát a megszokás... A régi Index-szel volt, hogy minden érintés nélkül 50%-ra ment a notebookom processzorhasználata, amit a gép éktelen sivítással jelzett (a ventillátor a 2,8 GHz-es asztali P4 processzoron) és most ugyan direkt kimértem, hogy nincs nagy difi adblock ON és OFF közt, de ez már marad...
Egyébként meg inkább kéne a T-Online-nak levelet írni, hogy az iWiw kapcsán mindenkivel kitosznak, mert ha valami bannertemető, akkor az az. Namármost ha az ember az iwiw miatt feltesz egy AdBlockot, akkor már mindent blokkolni fog.
Mondjuk arra is kíváncsi lennék, hogy ugyan már mennyien használnak FF-ot és abból mennyinek van AdBlockja. Igaza volt valakinek, aki azt írta, hogy most legalább sikerült egy igen széles réteg figyelmét felhívni arra, hogy ad(sic!) 1, van Firefox, ad 2, lehet blokkolni a hirdetéseket.
joskafiser 2007.08.23. 20:03:33
Bibi ott van, hogy te is Gergő meg az indexmeakulpa is 300x kiemeli, hogy "szarvashiba". Mintha véletlenül állította volna össze egy szoftverautomata a szöveget, aztán valami vírus szétküldte a levelet az adott gép addressbookjában található címekre. Gondolom ez történt...
Kíváncsi lettem volna, hogy mi van akkor , ha nem háborodik fel a fél világ. "Véletlenül" pereltek?
salamoon 2007.08.23. 20:20:35
ha már a méreteknél tartunk. adblockot sokan azért használnak mert nagy a proci igénye a flash hirdetéseknek. namost az új indexes hirdetési méretek mérete növekedett. értem ezt pixelben. tehát a hirdetőknek több lehetőségük van mint eddig.
tehát ez inkább olyan webisztános megmondom, mert részese vagyok: "megnyirbálása egyáltalán nem volt egyszerű és egyértelmű lépés"
lesz még itt "bannerdzsungel".
persze van pozítivum a hirdetői szempontból: szöveges/PR hirdetések pl. a címlapon. dehát ezt meg éppen a hirdetők szorgalmazzák, nagyobb az átkattintás.
tehát index pénzből él és én nem azt látom, hogy a nemzetközi tendenciák felé haladnak. maga jogi levél csak azóta problémás mert bocsánatot kért az index, merthogy egyébként érthető.
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.23. 20:29:44
joskafiser 2007.08.23. 20:34:30
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.23. 20:40:02
Az allitasom csupan annyi volt, hogy az agresszivitas ellenallast szul (ahogy ezt nyilvan ti is eszrevettetek a statokbol, kulonben nem ugrottatok volna ilyen kemenyen). Mert klasz az, hogy nagyobb valoszinuseggel fog atkattintani a juzer, de ettol meg zavarhatja az olvasasban, mivel elvonja a figyelmet. Sot. Ugye. Hat mi a feneert kattintana at? Csak hat ha olvasni akar az a juzer elsosorban (es hat ezert egyik website uzemelteto sem hibaztatja), akkor igenis ki fogja lodozni a villogo reklamokat.
Orulok neki, hogy visszavagtatok a reklamokat, en ugye ebbol nem sokat latok, mert evek ota kenytelen vagyok adblockolni (mondjuk a szep statikus repjegyfoglalas maradt, mint sokaknal gondolom).
Merras: ezt nem is ertem. A 'ti' alatt az indexet ertettem abban a felmondatban is (hh meg tobbes szam elso szemelyben irogatott roluk). Nincs azzal semmi baj, hogy ok azt szeretnek, ha mi lentoltenenk a reklamokat (mert ugye csak azt merik, tehat egy baratsagos adblockolo szepen lehuzna a tartalmat, de a kepernyo helyett a /dev/null-ba nyomna). A hirdeto meg azt, ha ott villogna a kepernyon. Nem latom, hogy mi volt itt a baj. Nem allitottam, hogy ok a felelosek azert a nevetseges fenyegetozesert. Azt viszont irtam egy kicsit odebb, hogy legalabb oket megkerdezhette volna a jogtudor (aki nyilvan jo jogasz, mielott meg valaki ezugyben leoltana). Vagy a fonoke. Teamwork.
donB: biztos igazad van, te ertesz az ujsagirashoz, en csak olvasom neha. Bar a jegyzet azert a vegere pont eleg viccelodos lett ahhoz, hogy nehez legyen komolyan venni. Talan ha marad a komolyabb hangvetel (mondjuk annyira, mint az elso negy bekezdesben), akkor en sem keresem, hogy ki irta.
2007.08.23. 20:59:10
a user1.0 nagytöbbség örül hogy van netje, meg tetszik neki a villogó szőkekapitány, rákattint, mindenki örül. a szolgáltatás elérte célját. van a másik fele (kisebb), aki meg letiltja, és kész(és ezellen fellépnek így- vagy úgy). szerintem ez a téma már nagyon túl van tárgyalva, rengeteg helyen megtörtént...
azt is mondhatnám, hogy 10 féle ember van, aki ismeri a kettes számrendszert, és aki nem. :)
kutacs_ (törölt) 2007.08.23. 21:04:10
usere válogatja. a targetálás éppen arról szól, h igény szerint reklámozunk. a probléma ott kezdődik h a lapokban a különféle tartalmak összekeverednek, azokban célzott hirdetések elhelyezése nem lehetséges. az index is ebbe az irányba halad. egy oldalon akarja megjeleníteni, mondjuk h "Határozottan visszaszólt Kubának a külügy" és h "Mikor dugják meg Dér Henit?"
nem akarom ezt hosszan ragozni. a lap strukturálatlansága okozza itt a problémát és nem az olvasók.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.23. 21:19:16
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.23. 21:21:32
Atleta: látom, kezdesz megbarátkozni a "szerkesztőségi cikk" fogalmával. Általában a szerk. cikknél szerzőként az újság nevét, nevének rövidítését szokták feltüntetni, néha semmit, de a MaNcs pl. "a szerk." megjelölést használ. És azt tudtad-e, hogy az "(x)" aláírás nem Xavért rövidít, hanem a PR-cikk jele? (Megjegyzem: elég undorító, ha csak a végén jelzik, hogy tkp. reklámot olvastál, az még a jobbik eset, ha a betűtípus eltérő a normál cikkben használttól.)
kutacs_ (törölt) 2007.08.23. 21:28:52
"Index"
"2007. 08. 23., 19:47"
ez is a szerkesztőségi cikk?
treasonable · http://www.bloggolnam.blogspot.com/ 2007.08.23. 21:54:16
csak hogy releváns is legyek egy kicsit: a bocsánatkérés szerintem is korrekt volt, engem a viccelődünk-hátha-az-elveszi-a-dolog-élét sem bántott, az él attól még megmaradt.
végül pedig: nem féltem én az Indexet (sem); bár nem könnyű a dolguk, amikor zombik mellett/helyett tudatos felhasználókkal kell megetetniük a reklámokat, azért még nem hiszem, hogy jövő ilyenkorra meghal az oldal. uff.
xongo 2007.08.23. 21:54:58
Ennyire fostok az indextől? Vagy ez pusztán a láncoskutya-effektus?
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.23. 22:05:55
Na mindegy, ha az egesz bekezdest sikerult elolvasnotok (lektor urral egyetemben), akkor biztos nem siklott el a szemetek afelett a teny felett, hogy nekem konkretan az idetlenkedessel volt problemam. Komoly (de indexes) felutes, aztan a vegen elidetlenkejuk, meg sajnaltatjuk magunkat, hogy ez megelhetesi fenyegetozes volt. Internettos idok ota vagyok az olvasotok, es nem hiszem, hogy kene annyira ismernem a belugyeiteket, hogy tudjam, hogy 'szilylaci irta' (->hh). Meg konkret esetben ugye nem is kell (nem is szabad), hogy ez szamitson, hiszen szerkesztosegi velemeny. Igaz-e. Na mindegy, ennyit nem er az egesz. Kossetek rovidebb porazra a jogaszt, ha mar magasabb beosztasu felelos nincs a kozelben.
sztahanov: a Nielsen cikkben egy szo nincs arrol, hogy a villogo reklamok lennenek a sikeresek. Epp arrol van szo, hogy ha valami reklamnak nez ki, akkor _oda sem nez_ a user. Az atveros reklamok a sikeresek (amig pl. dialogus ablaknak latszanak, vagy beleolvadnak a szovegkornyezetbe). De ez meg aztan vegkepp tokmindegy.
don B · http://zsadon.hu 2007.08.23. 22:10:53
xongó, te nagyon, nagyon (na, hagyjuk)
don B · http://zsadon.hu 2007.08.23. 22:21:22
feketefityma (törölt) 2007.08.23. 22:27:47
"...a user1.0 nagytöbbség örül hogy van netje, meg tetszik neki a villogó szőkekapitány, rákattint, mindenki örül."
Ezen hangosan felkuncogtam. Erre ment ki a játék. Most már abba lehet hagyni.
2007.08.23. 22:31:09
feketefityma (törölt) 2007.08.23. 22:32:34
feketefityma (törölt) 2007.08.23. 22:33:58
joskafiser 2007.08.23. 22:38:12
don B · http://zsadon.hu 2007.08.23. 22:45:42
feketefityma (törölt) 2007.08.23. 22:50:00
Az hogy kiakasztanak az ostobák, természetes. Logikus amit írsz de ne várd el a logikát az átlagolvasóktól. Sajnos.
kutacs_ (törölt) 2007.08.23. 22:53:50
feketefityma (törölt) 2007.08.23. 22:56:52
don B · http://zsadon.hu 2007.08.23. 23:06:51
DuDe 2007.08.23. 23:08:29
feketefityma (törölt) 2007.08.23. 23:15:51
Remélem a szervered magához tér hamar. :)
És - köszönöm! ;)
don B · http://zsadon.hu 2007.08.23. 23:18:02
xongo 2007.08.23. 23:35:28
Longhand · http://longhand.hu 2007.08.23. 23:49:09
őszintén mondom erre gondoltam miután megláttam az új designt.
Számomra nincs semmi gond az új designnal, de ez volt a legszembetűnőbb változás. (megpróbálkozik a hirdetések hatékonyabb beillesztésével)
És úgy látszik a hirdetők továbbra is elégedetlenek.
Vannak módok amivel ez kikerülhető lenne , de lehet hogy az Index nem nagyon hisz benne, hogy a SEO és a SEM egy külön téma a designon túl.
wh_old (törölt) 2007.08.24. 00:00:27
Mondjuk a Web 1.0 júzereknek átlagban 128/256 MB memóriájuk van -> felnéznek Indexre: "lassú, befagy, stb, én ide nem jövök inkább."
Marketing, bár erről nem az Index tehet.
Lali_ 2007.08.24. 00:36:47
2.Ha kevésbé idegesítő reklámokat akarnak, akkor ágyazzák be rendesen az oldal keretébe, fejlécébe, de ízlésesen+úgy, hogy ha az ember letiltja, akkor csúnya lesz a dizájn (pl sárgás kép, mellette sárga háttér, a kép alatt fehér háttér, így ha letiltjuk a képet akkor egy kis csúnya fehér lyuk lenne, ami helyett még a reklám is jobb, ha sima kép)
Tessék magam ellen beszéle és adtam nekük egy tippet, mert maguktól egy picit bénácskák :)
De ha nem mindig a sher-es és a rehs-es reklámokat tolnák, akkor is nehezítenék a letiltást.
Pl A legjobb hirdetési megoldás az az amikor az oldal forráskódjába szépen beleírja valaki a reklámokat, de semmi scriptezéssel, mert az lazán eltüntethető....Akár pár képet is belehet a szöveget tenni, azt meg csak nem tiltja le az ember eggyesével :)
Persze ennek az a hátránya, hogy szinte lehetettlen adminisztrálni és ha az x katt, vagy megjelenítés letellik, akkor kézzel kéne kiszedni?? De sztem ez is megoldható. Szóval van még mit fejlődniűk a reklámozó oldalaknak, mert eléggé könnyen letiltható reklámokkal jönnek. A lényeg, hogy ne legyen(legalábbis láthaatóan) rendszer a reklámokban...Pl a banner képeknek az ad mappában vannak....
(Azt már meg sem merem említeni, hogy ha a user nem tölti le a reklámokat, akkor ne hozza be az oldalt, mert legyilkolnának a többiek, de sztem nem is igazán megoldható :) )
Na tessék adtam egy csomó tippet....De most már vége a gyereknapnak :)
3. Tényleg korrekt a bocsánatkérés.
Lali_ 2007.08.24. 00:38:09
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.24. 00:44:07
Az evszazados hagyomanyokkal szep dolog dobalozni, csak tudod eleg keves dologban latom en ezt nalatok manifesztalodni (bar ennek a szonak sem pontosan ismerem a jelenteset, de ugy erzesre jo lesz ide). Javits ki, de nincsenek-e olyan hagyomanyok is, hogy helyesen irogatnak abba a sajtotermekbe? Nem kel ehhez korrektor (valoban, nem lektor), az eluteseket egy occso helyesirasellenorzo is kijavitgatja. Az ertelmetlen felmondatokon meg sokat segitene az igenyesseg. Aztan nem szokas-e az adott idegennyelvet ertovel fordittatni a cikkeket? Meg nem regi, de szokas-e a forrasokat megjelolni (nem mindig sikerul)? Meg nem szokas-e az adott szakterulet cikkeit legalabb atolvastatni egy hozzaertovel (lasd a tech rovat merhetetlen szinvonalat)? Na csak azert kerdezem, mert en valahogy keveset erzekelek ezeknek a konvencioknak a betartasabol, ezert aztan konnyen lehet, hogy egy viccelodos viarszori cikk vegen felmerul bennem, hogy ki is irhatta. Persze nincs igazam, mert neked van igazad. De tenyleg, komolyan.
Ketto: na azt se latom, hogy hol irtam, hogy a jogasz lett volna a hunyo. Sot. Mindegy.
Negy.... hat ezt meg vegleg nem kene mar. Hadd dontsem el en, hogy szamomra idetlen-e ez a viccelodos bagatelizalos lezarasa a magyarazkodasnak. Persze lehet, hogy az idetlen szo jelenteset sem ismerem, es ez egy egzaktul merheto abszolut kategoria. Ebben az esetben feltetlenul igazad van.
Minel jobban nyomjatok, annal nevetsegesebb ez az egesz. Harmadszor elolvasva a magyarazkodast pl. mar az is feltunik, hogy sehol nincs szo arrol sem, hogy az egesz fenyegetes total abszurd es dilettans volt. Sot... meg ti (a felelos donteshozo termesztesen) vagytok a jo fejek, hogy nem pereltek. Pedig vicces lenne.
Igazabol a blogbeli reakcioitok elegge siralmasak. Total atmentetek tamadoba, hulye szavak jelentesen vitatkoztok, hogy legalabb valamiben igazatok legyen. Nem lehet siman annyit mondani, hogy elkurtuk, aztan nem mosdatni a szerecsent? Meg az is belefer, hogy sajtougyi felvilagositast tartsatok - ha mar ennyire fontos - de ez a leugato stilus, meg a kapaszkodas a minimal igazatokba nagyon nem jon be. Nekem.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 00:51:24
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 00:54:06
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 00:57:47
kutacs_ (törölt) 2007.08.24. 01:04:19
mondjuk az "Oxigén wellness központ" hirdetés szomszédságában ezek a tartalmak vannak:
"Kutyadivat New Yorkban"
"Időjárás"
"Neten a Szökés 3. évada"
"Kalapáccsal verik szét a Margit hidat"
"Gyurcsány éttermet nyitott Prágában",
utóbbi nyilván valami vicc.
a hírek és hirdetések nincsenek összhangban.
ez okozza a reklámok blokkolását. a lap strukturálatlansága. hiszen ha a hirdetés releváns tartalommal együtt jelenik meg, akkor az olvasó a hírre és a hirdetésre egyszerre kiváncsi. de ha a hirdetés csak véletlenül odakerült, akkor azt irreleváns tartalomnak fogja minősíti, és csak véletlen fogja elolvasni. szerintem.
mrgorgeous 2007.08.24. 01:05:25
"hogy a hirdetési felületek megnyirbálása egyáltalán nem volt egyszerű és egyértelmű lépés. Mégis megtettük. Talán mi vagyunk az egyetlenek a magyar piacon. "
Az hogy most már a nyitón három+1 hirdetés van, az a megtisztítás?Nyílván a 20 helyett négy az megtisztítás, de azért még nem tartotok a yahoo-nál vagy az msn-nél, de még csak a startlapnál sem.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 01:08:11
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 01:23:49
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 01:30:01
kutacs_ (törölt) 2007.08.24. 01:33:14
sokan kritizálják a tartalmat (elbulvárosodás) és a formát (rossz a dizájn), a lapszerkezetre valakinek oda kellene odafigyelni, meg arra rovatok mögött legyenek valódi szerkesztőségek.
kívülről úgy tűnik, h tech rovat mögött nincsen szerkesztőség, de szerkesztőség sincsen.
a "Tech" menüben például hír h "Ehízást okozhat egy náthavírus". ezt a hírt az életmód rovatba kellett volna tenni, és mellérakni a "finess központ" hirdetést. ez ilyen egyszerű.
kutacs_ (törölt) 2007.08.24. 01:34:06
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 01:35:06
Szindbad 2007.08.24. 07:49:40
aff 2007.08.24. 09:11:28
klarky · http://kreport.blog.hu/ 2007.08.24. 09:33:01
joskafiser 2007.08.24. 10:20:42
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.24. 10:31:05
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.24. 10:33:46
joskafiser 2007.08.24. 10:35:13
340.000 pixel a cikk, 550.000 pixel a reklám.
href.hu/x/3d21
az eredeti cikk:
index.hu/politika/bulvar/maffia5237/
A régi rendszerről fog sincs. Ez itt nem összehasonlítás, csupán a mostani helyzetben egy oldalról szóló tényközlés.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.24. 10:36:21
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.24. 10:43:09
Oszd fel mondjuk 32x32 (vagy masmekkora) pixeles nagypixelekre az oldalat, minden nagypixelhez rendelj egy ertekessegi szorzot (pl. oldal teteje kozepen: 25 pont, jobb oldal "keprol kilogo" 5 pont, ugyanez alul: 1 pont), es annyi pontot adj a cikknek meg a reklamnak, ahany pontnyi 32x32-es nagypixelt lefed.
Ugye, így már kicsit jobb a tartalom hangsúlya?
dr.minorka 2007.08.24. 10:51:27
1. A vállalat némely részlege/embere egyszerűen nem ismeri azt közeget, amelyben a cég dolgozik. Ha ismerné, akkor bele sem kezdetek volna ebbe a dologba.
2. A konkrét témától függetlenül, ha egy ügy kapcsán az Index neve merül fel akkor egyre többen szövik bele a hozzászólásukba, hogy "én már nem olvasom az Indexet". Nem azt mondom, hogy igazuk van, azt sem, hogy nem. Pusztán a tényt szeretném rögzíteni.
Nekem ebből a kettőből úgy tűnik, hogy vezetési problémák vannak.
Longhand · http://longhand.hu 2007.08.24. 10:52:08
Nem ismerem az index admin felületet, de nem lenne nagy munka beiktatni egy opciót a felületen, hogy a szerző kulcsszavakat ad a cikkhez az automatizált rendszer meg ez alapjan biggyeszti oda az egyes hirdetéseket.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 10:56:12
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 11:03:00
sztahanov · http://szevasztok.blog.hu 2007.08.24. 11:05:46
Az talán érthető, hogy kifele nem fogjuk egyik vagy másik munkatársunkat konkrétan kipellengérezni azért, mert hülyeséget csinált, ez belügy. Kifele az Indexnek mint cégnek kell vállalnia a felelősséget, nem emberekre mutogatnia.
joskafiser 2007.08.24. 11:09:00
Én csupán annyit csináltam, hogy megszámoltam hány pixel a hirdetés és hány pixel a cikk egy darab adott oldalon. Ott a screenshot. Ennyi.
Ezen az oldalon 330k vs 550k az eredmény a hirdetés javára.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 11:12:45
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.24. 11:15:36
viszont a címlap valamivel bonyolultabb: több cikk, területek felosztása (melyik pozíción lévő cikk mely bannerhelyre hasson ki) stb.
és akkor ez még csak a technikai része, ott van a sales, akinek ezt el kell adnia, plusz a hirdető, akinek meg kell vásárolnia, ha érted, mire gondolok
dr.minorka 2007.08.24. 11:21:42
"Dr. Minorka, az egy egyszerű szófordulat, hogy nem olvassák az Indexet, mit olvasnak akkor, origót? LOL."
Ezt a mondatodat tanítani lehetne.
joskafiser 2007.08.24. 11:23:54
Ezen nincs mit magyarázni és nincs mibe belekötni rajta (sem nekem mint olvasónak, sem neked mint szerkesztőnek).
Usability, súlyozás egyebek az már más téma.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 11:25:20
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.24. 11:25:31
és akkor a bannervaksággal még nem is számoltunk (ti. hogy a bannert felismered már a tudatos layer alatt kettővel, és minden gondolkodás nélkül átugrod)
egyébként meg harcoljunk a bannerek ellen hosszú és sok kommentek írásával, lám, itt már pl. egy sincs
dawe 2007.08.24. 11:30:18
"Az animált hirdetéseket természetesen blokkoltam, de azokat amúgy is tiltani kell, mert néhány reklámokkal telepakolt portál simán leköti egy gyengébb Core Duo processzor teljesítményének a felét."
index.hu/tech/mobil/widpa0809/
A kollégát nem akarjátok kirúgni, megnyúzni, felnégyelni, savfürdőbe lökni, beperelni? :)
joskafiser 2007.08.24. 11:31:47
>> Ez egy adott oldalra vonatkozó számadat. Konkrétum, tény.
Oke ern0, neked van igazad, belátom.
kornyezo (törölt) 2007.08.24. 11:35:11
muhaha és a tudatalatti fantasztikus hatalmával sem... lol
kutacs_ (törölt) 2007.08.24. 11:35:28
taggelni kellene és akkor nincsen gálya. ha az index közeli cégek részéről nincs erre igény, akkor meg nyilván nem kell.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 11:36:59
A régi index címlapon az animált hirdetések aránya 22% volt, ha a szövegeseket is idevesszük: 27%.
Az új, redizájnolt index címlapon az animáltak aránya: 12%. Az összes hirdetés: 17%.
Drout 2007.08.24. 11:37:50
Csak 1 reflexio":
"Az AdBlock annyit csinál, hogy amikor egy olyan képet/Flasht akar letölteni a böngészi az oldal forrása alapján, ami az AdBlock szerint hirdetés, akkor egyszerűen azt a kérést nem engedi ki a gépről. Tehát az Adserver nem fog tudni róla."
De ha véletlen összepárosítjuk, hogy egy index lapletöltéshez megtörtént-e az advert letöltése is, máris kibújik a szög a zsákból. A sher.index.hu esetében máris tud róla az adserver. Egyéb (külső) szerver esetében nem is merek ilyen feltételezni...
joskafiser 2007.08.24. 11:43:43
Tehát ebben elsőként a hirdető, aztán meg az ügynökség a ludas. A portál kb. "szenvedő" alany.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.24. 11:49:11
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.24. 12:16:43
Mukodik ez ugy is, hogy elobb megcsinaljuk, aztan ha latja az eredmenyt a juzer, akkor majd szeretni fogja. Annak ellenere, hogy elozetesen azt mondta, hogy nem fizetne tobbet a targetalt hirdetesek darabjaert akkor sem, ha osszessegeben olcsobbert kijonne neki a kampany. Tudom, hogy ilyen ervekre egy manager sem ad 10MFt-ot.
Aztan ott van a verseny is, ami magatol meghozhatja az attorest - hiszen eleg, ha csak egy manager megis elhiszi a dolgot, es mer kockaztatni. Barmelyik konkurrens cegnel. Akkor mar, ha plusz bevetele nem is, de versenyelonye szarmazik belole annak, aki implementalta (mert azert a kulfoldi peldak azt mutatjak, hogy fog ez tetszeni a hirdetonek), es akkor a tobbiek is kenytelenek lesznek.
Es arrol se feledkezzunk el, hogy nem feltetlenul csak a hirdeto a felhasznaloja egy ilyen celzott hirdetesi rendszernek, hanem az olvaso (a szolgaltatas felhasznaloja) is az. Es lehet, hogy kevesbe fogja blokkolni a celzott reklamokat, az meg mindenkinek jo.
tüske · http://ketertelmu.blog.hu 2007.08.24. 12:20:30
Azt már nem tudom, hogy mérni ezt mennyire lehet, de _valamilyen_ statisztika nyilván van/lesz erre. És ha a blokkolók elérik a kritikus tömeget, akkor át kell állni szöveges, célzott, stb. hirdetésekre, talán fölfogja majd ezt a hirdető is. Az nem opció, hogy nem hirdet, meg elmegy, mert az Index olvasótábora eléggé értékes, no para.
Szóval, mi a probléma?
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 12:23:09
Firefox ad-blocker extension causes angst
Web site owner equates blocking ads with stealing, redirects all
Firefox users to protest site that lists grievances against Adblock
Plus plug-in
www.infoworld.com/article/07/08/23/Firefox-ad-blocker-extension-causes-angst_1.html
kutacs_ (törölt) 2007.08.24. 12:25:05
biztos hallottál már olyanról cégek fiktív módon növelik az árbevételüket, és az irreálisan magas hirdetési árakat költségként elszámolják, így mossák tisztára a koszos pénzeket.
félreértés ne essék nem az indexről állítom ezt, hanam azt mondom, h az indexen is olvashattál ehhez hasonló feltételezéseket, mondjuk tóta w tollából, ezek lopnak címszó alatt.
Merras · http://miyazakijun.hu 2007.08.24. 12:51:36
joskafiser 2007.08.24. 13:01:28
Ha nem fogod fel, hogy te másról beszélsz mint én, hát ne fogd fel. Kit érdekel.
Tgr 2007.08.24. 13:50:22
don B, miért ne lehetne egyszerre az index is geci, meg a jogász is fasz? Két külön dolog, hogy egy vezető olyan módszerekkel próbált meg kezelni egy problémát, amiket magára valamit is adó internetes orgánum nagy ívben kerül, meg hogy mekkora baromságokat írt a jogász a levélbe. Utóbbiról pl. itt:
caracallablog.blog.hu/2007/08/22/index_hu_cry_adblock_and_let_slip_the_do
de nem kell hozzáértőnek lenni ahhoz, hogy az arcához kapjon az ember, ha látja, hogy az index b. képviselője szerint egy url-eket tartalmazó szövegfájl az index számítástechnikai rendszerébe való jogosulatlan behatolást valósított meg.
Tgr 2007.08.24. 13:53:04
kutacs_ (törölt) 2007.08.24. 14:14:48
atleta.hu · http://www.atleta.hu 2007.08.24. 14:23:24
Egyszeruen az a helyzet, hogy volt egy megoldas, ami eddig jol mukodott, most szep lassan erezhetove valik a kornyezet megvaltozasa, es ehhez alkalmazkodni kell. Lopok en ha nem nezem meg a hirdeteseket az ujsagban? Es ha direkt kivagdosom oket? (Az most mindegy, hogy nemelyik ujsagert fizetni kell, mert nyilvan azok is beleszamoljak a hirdetest a beveteleikbe - nekem azert olcsobb.) Es ha kivagatom oket valakivel?
Ez egy esetleges megoldas, mint az utcara kitett oriasplakat. Csak annal senki nem tudja merni, hogy hanyan nezik meg, itt meg egesz egyszeru eszrevenni. (Hanyszor hivtak le az adott oldalakat vs hanyszor jottek le a hirdetesek.)
Raadasul az az ostoba fajanko azt sem tudja, hogy termeszetesen nem lehet kitiltani a FF felhasznalokat, hiszen semmibol nem all atirni a user agent stringet. Raadasul ilyen extension is van. Tessek megerteni vegre - amig nem kontrolalja a tartalom szolgaltato a megjelenito eszkozt (tehat amig nincs TCPA) addig azt csinalunk az adatokkal, amit akarunk. Onnantol kezdve, hogy elhagyta a szervereket, a tartalom szolgaltatojanak nincs hatalma felettuk. Barmit talal ki a szolgaltato oldal, azt innen meg lehet trukkozni. Es minel inkabb kemenykedik, annal jobban meg lesz trukkozve es at lesz verve.
Mert ha nagyon akarjak, akkor eszre lehet am venni, hogy nem jon le az a nyamvadt hirdetes, csak kicsit tobb a melo vele, mint jelenleg. Elmondom hogy... Az elso megoldas az, hogy a szerver a felhasznalo session-jebe berakja, hogy az adott juzer hany hirdetest toltott le. Mondjuk beszeljunk az indexrol. Lehuzza az elso oldalt aznap (mondjuk a fooldalt). Azon van 3 hirdetes. Nezne a masodikat, de az adblocker miatt nem jott le a 3 hirdetes (csak mondjuk 1, vagy 0). A szerver erre jol belenget, es kozli, hogy tessen kikapcsolni az adblockert. Ez ugye plusz munka es plusz terheles a szerverekre, de egy ido utan ugy nezhet ki, hogy megeri meglepni.
Mit lep erre a juzer (kozosseg)? Atirjuk az adblockert ugy, hogy huzza le a hirdeteseket a hatterben, de ne jelenitse meg oket. Ezt mar viszonylag nehez ellenorizni, de mondjuk a flashes hirdetesek visszaszolhatnak, hogy helo, elindultam (ez is belekerul a juzer sessionjebe.)
Mi erre a valasz? Szepen elinditjuk a flashes reklamokat, csak epp nem jelennek majd meg a kepernyon (es errol fogalmuk sem lesz). Az utolso valaszlepes erre az lehet, hogy elvarjuk, hogy a felhasznalo kattintson bele egy megadott helyre a flash reklamba (akarhova nem jo, mert azt megint csak megoldjuk szoftverbol). Es akkor mar agyon is csaptuk a hasznalhatosagot.
A masodik es tovabbi lepesek megtetele raadasul sokkal gyorsabb lesz, mint az elso, hogy egyaltalan elkezdtunk adblockolni, tehat nincs 7-8 ev turelmi ido. Hiszen csak 1-2 programozonak kell valamennyit (nem tul sokat) valtoztatni 1-2 szoftveren, amik mar _telepitve vannak_, elterjedtek. A frissites meg jon automatikusan.
Vagy tenyleg megint elkezdenek dolgozni es gondolkodni a bizniszmenek, hogy akkor hogy is lehetne bevetelt csinalni. De en azert arra szamitok, hogy marad a fejjel a falnak kemenykedes, nyomas a torvenyhozasra, TCPA tologatasa elore, stb. :( (Abban viszont nem hiszek, hogy hosszutavon ez sikeres lesz :) )
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.24. 14:30:22
most, hogy mindent kitárgyaltunk, megkérdem, mit szólnátok, ha a felhasználók kommentblokkert raknának fel?
ElChe · http://bigblue.reblog.hu/ 2007.08.24. 14:30:52
Impresszum
Erdős Ákos / C-Travel.hu
Ziegler Gábor / Index.hu
Lehoczki Zoltán / Wdr.hu
A C-travelen pedig:
Partnerek:
Confotel - tulajdonos
Index.hu - tulajdonos
A Bookline-t ne is említsem.
Teljesen felesleges itt okoskodni a hirdetők jobb kiszolgálásáról, amikor cégcsoporton belüli pénzmozgásokról van szó. Az viszont inkább lehetséges, hogy mint egy cégcsoport, az index.hu ügyvédje közeli kapcsolatban van a reklámban érdekelt és szörnyen haragos Bookline és C-travel ügyvédjével, tehát a hirdető hibájáért a hirdetés közlője kér elnézést? Bonyolult dolgok ezek...
Cseber Lajos 2007.08.24. 14:43:49
Ismerek pár olyan cégvezetőt, akik az indexen is hirdetnek. Ők általában egyáltalán nem értenek az internethez, nem is kell, mert nem ez a dolguk, csupán a cégük forgalmát akarják növelni. Eddig fogalmuk sem volt arról, hogy a hirdetéseiket blokkolni lehet, de miután az index jogásza kiküldte ezt a levelet és ez jó nagy publicitást kapott, hirtelen rádöbbennek arra, hogy lehet, hogy a semmiért fizetnek. Mert honnan tudnák, hogy a látogatók hány százaléka használ adblockert? 10%? 80%? Ki tudja?
Azt nehezen értik meg, hogy ha nem jelenik meg a hirdetésük, akkor az adview sem emelkedik (ha egyáltalán így van), sokkal inkább azt gondolják, hogy az oldal letöltődött, tehát azt ki kell fizetni, de a hirdetésük mégsem volt látható, tehát a semmiért fizettek.
Mondhatnánk azt is, hogy ez nem is sokat számít, mert ha egy cég elkölt X forinot az indexen hirdetésre és X+1-et kap vissza, akkor mindegy is, hogy hányan látták a hirdetésüket. Csakhogy ez nem igaz. Egy, az indexen hirdető cég nem csak az indexen hirdet, hanem nagyon sok más helyen is, a vásárlói feedback pedig általában annyi, hogy "az interneten olvastam". Tehát nem tudja beazonosítani, hogy melyik hirdetése talált célba, a hivatalos adview statisztikákat pedig eleve fenntartással fogadják. Most leginkább annyi jutott csak el hozzájuk, hogy az indexen megjelenő reklámokat blokkolni lehet.
Hát ezért (is) volt ez egy öngyilkos akció.
ern0 · http://linkbroker.hu/ 2007.08.24. 14:49:05
Köszönjük értékes hozzászólását.
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2007.08.24. 14:51:31
(Az értékes hozzászólásokat pedig megfogadtuk, megfontoltuk. Köszi.) A továbbiakban emailben...