Közösségi funkciókkal erősít a Netpincér [update1]

Legutóbb akkor hallatott magáról a Netpincér (mindenki jól főző anyukája), mikor Netvibes-modult fejlesztettek szolgáltatásukhoz. Már önmagában ebből is érződik, hogy a Netpincérnél figyelnek is a webre, nem csak élnek belőle.

Nos, a Netpincér most megint újított. Kicsit megpróbálkoznak közösséggé formálni felhasználóikat. A fejlesztés lényege, hogy a felhasználó megjelölheti, mely ismerősei lássák a rendeléseit és az azokhoz kapcsolódó értékeléseit. Az ötlet ismerős: a kajarendelésben is nyilván a leginkább ismerőseink tapasztalataiban bízunk meg. A főzőkanál kulcs itt tehát a bizalom.

Mert persze lehet, hogy a felhasználók többsége elégedett XY pizzeriával, de azért mi mégis jobban szeretünk hinni közvetlenebb ismerőseink tapasztalataiban, értékítéletében.

Sőt, a geekeknek (akik köztudottan nagy pizzafogyasztók) lefejlesztettek egy feedértesítő rendszert is. A felhasználók megoszthatják egymással saját rendeléstörténetüket, feedben. A módszer, hogy generálnak erre egy feedurl-t, amit aztán megoszthatnak ismerőseikkel. Szóval akár feedben is lehet követni, hogy az ismerősöm éppen hogy értékelt egy adott kajáldát.

Bár a netpincéresek ezzel a lépéssel a közösségépítés, preferencia-alapú szolgáltatás felé léptek el, saját bevallásuk szerint azért nem iWiW-szinű közösségi szolgáltatást kívánnak faragni a kajarendelő szájtból. Csupán elő szerették volna készíteni a rendszert - ahogy az  egyik vezetőjük fogalmazott nekem - arra, hogy "ha majd itthon is api-t nyit valamelyik social network, akkor a rendelési rendszerünk le fogja tudni kezelni az ilyen ismerősi viszonyokat".

Úgy tűnik tehát, hogy ez a cég hisz abban, hogy a Facebook-irány a hazai közösségépítő szájtokat is utoléri egyszer. Dícséretes optimizmus.

(Amúgy ha már ez az online szolgáltatás a téma, nem tudom megállni, hogy ne jegyezzem meg: a Netpincér felülete kaotikus. Nem ártana már redizájnolni az egészet, a bonyolult navigációs útvonalakat kicsit egyszerűsíteni, és például kitenni minden oldalra a kilépés gombot, vagy megjegyeztetni júzerenként a rendelés óta eltelt időt. Esetleg ezeket az adatokat tárolni, és statisztikai oldalon megmutatni a júzernek: kiderülne, melyik étterem késik rendszeresen. Sokkal intuitívabb is lehetne a kaja- és szállításértékelés. Nekem rendszeresen keresgetni kell az oldalon. Ti pl. hány másodperc alatt találtátok meg az új, közösségi kajaértékelés aloldalt? Na ugye.)

[update1] Na, közben befutott az infó, hogy a Netpincér új dizájnja már úton van, és ha minden ideálisan alakul, akkor januárban megújulnak.
Címkék: magyar social network
2007.11.10. 10:05. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szeretjük a jó ötleteket, mi is gyakran rendelünk kaját a neten. Bár nekünk az a legfontosabb, hogy hamar megérkezzen. Így elég idegesek lennék, ha a kolléga gyors megrendelés helyett elemzéseket, visszajelzéseket, recepteket olvasgatna :)
De mondjuk munkaidőn kívül, szabadidejében miért is ne...
A Netpincér felhasználóinak többségében az a legfontosabb, hogy gyorsan és könnyen rendelhessenek. Ez az alapfunkció, értékelni, visszajelezni az egyén szempontjából nem kifejezetten hasznos időtöltés. Ami viszont a rendelést illeti, abban szerintem a Netpincér felülete nagyon is felhasználóbarát, lényegretörő, gyors és könnyen kezelhető.
Ettől függetlenül a Netpincér újításai mindig is nagyon izgalmasak és ígéretesek voltak, a mostani is az. Külföldi projektjeikben egyébként arra is van példa, hogy MLM-szerű módon részesedik a felhasználó az általa ajánlott felhasználók későbbi rendeléseiből. Ez összekötve a közösségépítési modullal még izgalmasabb lehet.
Én anno kérdeztem őket, miért nem lehet Paypallal fizetni, akkor Magyarországon még nem lehetett, most már bevezethetnék a Paypalt, nem kellene a bankkártyával kínlódni, ettől függetlenül lehet, hogy kipróbálom a bankkártyát.
Egyetértek morpettel, fontos, hogy ne legyen intruzív az új szolgáltás, mert általában amikor munka van, éhes vagyok stb., akkor ezek a dolgok nem érdekelnek, ugyanakkor a jelenlegi felület, ha nem is túl szép, de funkcionalitás szempontjából kifejezetten jó, nem érzek rajta semmi kaotikusat.
Nem értem a cikkben a kilépés gombra vonatkozó kritikát. Minden oldalról vissza lehet jutni a főoldalra vagy a címválasztáshoz, de szinte mindenhova el lehet jutni egy-két kattintással. Hova szeretne kilépni a cikk írója? Lehet egy beépített Alt+F4-et szeretne.

A PayPal-hoz csak annyit, hogy bankkártyával sem a Netpincérnek fizetsz, hanem közvetlenül az étteremnek. Ha az éttermek elfogadják a PayPalt akkor lehet ezt is bevezetni, de hát amíg a bankkártya elfogadás is probléma sok belvárosi étteremnek, addig mire várunk.
Rávezető kérdés: vajon egy étteremnek (minden egyes kis kócerájnak) egyszerűbb egy-egy Paypal-accountot nyitnia (azt se tudják, mi az), vagy a Netpincérnek egyet, és onnan utalgatni a pénzt az éttermek számlájára (0,5-1% jutalékért, pl)?

Sokkal bonyolultabb egy-öt-tíz fős cégekkel egy-öt-tízféle pénzügyi szolgáltatást bevezettetni (nem webkettes cégekről beszélünk, ugye), mint egy profinak felkészülni mindenféle pénzek fogadására, és azt utalgatni mindenfelé. Mert bakszámlája viszont cégnek van, az kötelező.
Csak gyorsan helyre szeretnék tenni pár dolgot:
- bankkártyás fizetés jutalék ma Mo-n a banknak 1,5-3% körül mozog. Nálunk nincs nagy forgalom ilyen fizetési móddal, így kitalálható, hogy a felső szám felé tendál a bankköltség
- paypal ezzel szemben értéktől függően 6-8%
- a bankkártyást sem szeretik az éttermek, mert drága, így a paypalt meg sem mertük nekik említeni.
- a pénz nem az éttermekhez megy, ha az oldalon vásárolsz, hanem hozzánk, így láttuk bizotsítottnak a reklamációk vevőközpontú kezelését.
Ez a 6-8% nagyon gyanús.
Én anno fizettem magamnak, kvázi utaltam, és 1% alatt volt. Ehhez képest a saját honlapjukra tévedőknek az éttermek séróból adnak 10%-ot. Én ezt a Paypal-témát még egyszer körbejárnám, leellenőrizném.

Ha hozzátok megy a pénz, akkor mért nem lehet minden étteremnél ezt bevezetni?
Bárhogy nézzük az alap díj miatt (0.3 USD ami persze a forintos fizetésnél forint) elviszi a százalékot felfele.
www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_display-business-pricing-outside&nav=2.0.6

Másrészt sajnos azért nem lehet bevezetni a nem készpénzes fizetést egy tolvonással, mert az áru, s így a pénz sem a mienk, azaz szerződni kell a tevékenységre. S ha az étterem ezt nem írja alá, akkor nem irja alá. . .