Legutóbb akkor hallatott magáról a Netpincér (mindenki jól főző anyukája), mikor Netvibes-modult fejlesztettek szolgáltatásukhoz. Már önmagában ebből is érződik, hogy a Netpincérnél figyelnek is a webre, nem csak élnek belőle.
Nos, a Netpincér most megint újított. Kicsit megpróbálkoznak közösséggé formálni felhasználóikat. A fejlesztés lényege, hogy a felhasználó megjelölheti, mely ismerősei lássák a rendeléseit és az azokhoz kapcsolódó értékeléseit. Az ötlet ismerős: a kajarendelésben is nyilván a leginkább ismerőseink tapasztalataiban bízunk meg. Afőzőkanál kulcs itt tehát a bizalom.
Mert persze lehet, hogy a felhasználók többsége elégedett XY pizzeriával, de azért mi mégis jobban szeretünk hinni közvetlenebb ismerőseink tapasztalataiban, értékítéletében.
Sőt, a geekeknek (akik köztudottan nagy pizzafogyasztók) lefejlesztettek egy feedértesítő rendszert is. A felhasználók megoszthatják egymással saját rendeléstörténetüket, feedben. A módszer, hogy generálnak erre egy feedurl-t, amit aztán megoszthatnak ismerőseikkel. Szóval akár feedben is lehet követni, hogy az ismerősöm éppen hogy értékelt egy adott kajáldát.
Bár a netpincéresek ezzel a lépéssel a közösségépítés, preferencia-alapú szolgáltatás felé léptek el, saját bevallásuk szerint azért nem iWiW-szinű közösségi szolgáltatást kívánnak faragni a kajarendelő szájtból. Csupán elő szerették volna készíteni a rendszert - ahogy az egyik vezetőjük fogalmazott nekem - arra, hogy "ha majd itthon is api-t nyit valamelyik social network, akkor a rendelési rendszerünk le fogja tudni kezelni az ilyen ismerősi viszonyokat".
Úgy tűnik tehát, hogy ez a cég hisz abban, hogy a Facebook-irány a hazai közösségépítő szájtokat is utoléri egyszer. Dícséretes optimizmus.
(Amúgy ha már ez az online szolgáltatás a téma, nem tudom megállni, hogy ne jegyezzem meg: a Netpincér felülete kaotikus. Nem ártana már redizájnolni az egészet, a bonyolult navigációs útvonalakat kicsit egyszerűsíteni, és például kitenni minden oldalra a kilépés gombot, vagy megjegyeztetni júzerenként a rendelés óta eltelt időt. Esetleg ezeket az adatokat tárolni, és statisztikai oldalon megmutatni a júzernek: kiderülne, melyik étterem késik rendszeresen. Sokkal intuitívabb is lehetne a kaja- és szállításértékelés. Nekem rendszeresen keresgetni kell az oldalon. Ti pl. hány másodperc alatt találtátok meg az új, közösségi kajaértékelés aloldalt? Na ugye.)
[update1] Na, közben befutott az infó, hogy a Netpincér új dizájnja már úton van, és ha minden ideálisan alakul, akkor januárban megújulnak.
Nos, a Netpincér most megint újított. Kicsit megpróbálkoznak közösséggé formálni felhasználóikat. A fejlesztés lényege, hogy a felhasználó megjelölheti, mely ismerősei lássák a rendeléseit és az azokhoz kapcsolódó értékeléseit. Az ötlet ismerős: a kajarendelésben is nyilván a leginkább ismerőseink tapasztalataiban bízunk meg. A
Mert persze lehet, hogy a felhasználók többsége elégedett XY pizzeriával, de azért mi mégis jobban szeretünk hinni közvetlenebb ismerőseink tapasztalataiban, értékítéletében.
Sőt, a geekeknek (akik köztudottan nagy pizzafogyasztók) lefejlesztettek egy feedértesítő rendszert is. A felhasználók megoszthatják egymással saját rendeléstörténetüket, feedben. A módszer, hogy generálnak erre egy feedurl-t, amit aztán megoszthatnak ismerőseikkel. Szóval akár feedben is lehet követni, hogy az ismerősöm éppen hogy értékelt egy adott kajáldát.
Bár a netpincéresek ezzel a lépéssel a közösségépítés, preferencia-alapú szolgáltatás felé léptek el, saját bevallásuk szerint azért nem iWiW-szinű közösségi szolgáltatást kívánnak faragni a kajarendelő szájtból. Csupán elő szerették volna készíteni a rendszert - ahogy az egyik vezetőjük fogalmazott nekem - arra, hogy "ha majd itthon is api-t nyit valamelyik social network, akkor a rendelési rendszerünk le fogja tudni kezelni az ilyen ismerősi viszonyokat".
Úgy tűnik tehát, hogy ez a cég hisz abban, hogy a Facebook-irány a hazai közösségépítő szájtokat is utoléri egyszer. Dícséretes optimizmus.
(Amúgy ha már ez az online szolgáltatás a téma, nem tudom megállni, hogy ne jegyezzem meg: a Netpincér felülete kaotikus. Nem ártana már redizájnolni az egészet, a bonyolult navigációs útvonalakat kicsit egyszerűsíteni, és például kitenni minden oldalra a kilépés gombot, vagy megjegyeztetni júzerenként a rendelés óta eltelt időt. Esetleg ezeket az adatokat tárolni, és statisztikai oldalon megmutatni a júzernek: kiderülne, melyik étterem késik rendszeresen. Sokkal intuitívabb is lehetne a kaja- és szállításértékelés. Nekem rendszeresen keresgetni kell az oldalon. Ti pl. hány másodperc alatt találtátok meg az új, közösségi kajaértékelés aloldalt? Na ugye.)
[update1] Na, közben befutott az infó, hogy a Netpincér új dizájnja már úton van, és ha minden ideálisan alakul, akkor januárban megújulnak.
Címkék: magyar social network
10 komment
2007.11.10. 10:05. írta:
hírbehozó
netDiag.hu · http://www.netdiag.hu 2007.11.10. 14:54:21
De mondjuk munkaidőn kívül, szabadidejében miért is ne...
morpet 2007.11.10. 15:55:52
Ettől függetlenül a Netpincér újításai mindig is nagyon izgalmasak és ígéretesek voltak, a mostani is az. Külföldi projektjeikben egyébként arra is van példa, hogy MLM-szerű módon részesedik a felhasználó az általa ajánlott felhasználók későbbi rendeléseiből. Ez összekötve a közösségépítési modullal még izgalmasabb lehet.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.10. 15:59:36
fraki 2007.11.10. 17:53:07
Becee 2007.11.10. 18:44:39
A PayPal-hoz csak annyit, hogy bankkártyával sem a Netpincérnek fizetsz, hanem közvetlenül az étteremnek. Ha az éttermek elfogadják a PayPalt akkor lehet ezt is bevezetni, de hát amíg a bankkártya elfogadás is probléma sok belvárosi étteremnek, addig mire várunk.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.10. 21:21:48
Sokkal bonyolultabb egy-öt-tíz fős cégekkel egy-öt-tízféle pénzügyi szolgáltatást bevezettetni (nem webkettes cégekről beszélünk, ugye), mint egy profinak felkészülni mindenféle pénzek fogadására, és azt utalgatni mindenfelé. Mert bakszámlája viszont cégnek van, az kötelező.
NetPincér 2007.11.11. 07:41:32
- bankkártyás fizetés jutalék ma Mo-n a banknak 1,5-3% körül mozog. Nálunk nincs nagy forgalom ilyen fizetési móddal, így kitalálható, hogy a felső szám felé tendál a bankköltség
- paypal ezzel szemben értéktől függően 6-8%
- a bankkártyást sem szeretik az éttermek, mert drága, így a paypalt meg sem mertük nekik említeni.
- a pénz nem az éttermekhez megy, ha az oldalon vásárolsz, hanem hozzánk, így láttuk bizotsítottnak a reklamációk vevőközpontú kezelését.
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.11. 12:31:51
Én anno fizettem magamnak, kvázi utaltam, és 1% alatt volt. Ehhez képest a saját honlapjukra tévedőknek az éttermek séróból adnak 10%-ot. Én ezt a Paypal-témát még egyszer körbejárnám, leellenőrizném.
Ha hozzátok megy a pénz, akkor mért nem lehet minden étteremnél ezt bevezetni?
KGyST · http://repules.tumblr.com 2007.11.19. 21:47:59
kocka.blog.hu/2007/11/19/paypal_fizetes_mindenhol
NetPincér 2007.12.31. 08:30:25
www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_display-business-pricing-outside&nav=2.0.6
Másrészt sajnos azért nem lehet bevezetni a nem készpénzes fizetést egy tolvonással, mert az áru, s így a pénz sem a mienk, azaz szerződni kell a tevékenységre. S ha az étterem ezt nem írja alá, akkor nem irja alá. . .