Alulmúlta az elemzői várakozásokat a Google második negyedéves eredménye. Jóllehet a cég nyeresége az elmúlt év azonos időszakához képest így is 35 százalékkal nőtt. Ez pedig 1,25 milliárd dolláros nyereséget jelent.
Eric Schmidt, a Google vezérigazgatója szerint "a kihívásokkal küszködő gazdasági környezet ellenére" erős negyedévet zártak. Aztán még egyértelműbben is megfogalmazta ugyanezt: "egyértelműen gazdasági lelassulás tapasztalható az Egyesült Államokban és Európában."
A gazdasági környezet okozta lassulás mellett a Google-nál a második legnagyobb fejtörést az okozhatja, hogy továbbra sem sikerül jelentősebb hirdetési bevételre szert tenniük a YouTube-ból. Valószínűleg a videómegosztóval egyre agresszívebben fognak próbálkozni a következő hónapokban. Schmidt maga is elismerte, hogy a "tökéletes hirdetési megoldást" még nem sikerült kifejleszteniük a YouTube-ra. És nyilván ez nem maradhat így sokáig.
Amúgy a Google tavaly is a második negyedévben teljesített a vártnál gyengébben. Aztán a Q3-ra már összekapták magukat.
Most azonban kicsit komolyabb a helyzet. Az egész IT-szektor számára figyelmeztető jel, hogy a Google mellett a Microsoft sem muzsikál elég meggyőzően. Azért persze még korai lenne slowdown-t kiáltani a weben. Mindenesetre az elemzők a következő negyedéves jelentések előtt nyilván pesszimistábbak lesznek. Ha a befektetők óvatosabbak, az értékesítés pedig agresszívebb, akkor biztosak lehetünk abban, hogy új korszakához érkezett a web. Pontosabban az online biznisz.