A Google-t is belassítja a válság

Bármennyire is bíznak a Google-nál (személyes a vezérigazgató is) abban, hogy az online hirdetési piacot nem fogja olyan mélyen érinteni a válság, azért az elemzők nem ilyen optimisták.

A Citigroup elemzője tegnap már egyenesen azt írta ügyfeleinek, hogy a keresőmarketingesek "majdnem egységesen azt várják a negyedik negyedévtől, hogy a leggyengébb lesz, amit valaha tapasztaltak."

A reklámbüdzséket mindenhol visszafogják. És ez a keresőmarketinget is érinteni fogja. Még akkor is, ha az amerikai piacon továbbra is úgy gondolják, hogy az online hirdetések ezen szegmensét fogja legkevésbé érinteni a gazdaság lassulása.

A tegnapi elemzői prognózisok hírére a Google részvényei évek óta nem tapasztalt mélységbe (300 dollár alá) zuhantak.

 

Ehhez képest persze kissé disszonánsnak hat a Google mai közleménye, miszerint:

A Google második alkalommal hirdeti meg főiskolások és egyetemisták számára világméretű marketingversenyét, amelynek célja egy helyi kis- vagy középvállalkozás felvirágoztatása a Google AdWords kulcsszavas hirdetési rendszer segítségével.

Persze úgy is olvashatjuk ezt az egészet, hogy ha valamikor, akkor éppen most van a Google-nak - és a kkv-knak méginkább - legnagyobb szüksége arra, hogy AdWords-guruk tömegei bújjanak ki a föld alól is.

Címkék: google marketing válság
2008.11.13. 13:52. írta: hírbehozó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ahogy egyik kollágám fogalmazott ma reggel, Goog-le :-)
azért nem féltem őket hogy éhen fognak halni :)
mondjuk eddig csak nagyon erős időszakokat tapasztalhattak, ahhoz képest lehet rosszabb, de hát még mindig jobb, ha az egyszer fent, egyszer lent mondás második része csak pár milliárddal kisebb nyereséget jelent, mintha closed táblát :)
arról nincs hír, hogy amióta az adblocker nélküli chromeot kiadta a Google, azóta mennyivel nőtt a reklámbevétele?

szerintem az egyik fő indok a chrome kifejlesztése mellet a firefox/opera-ban elég széles körben elterjedt adblockerek miatti bevételkiesés lehetet
Mar megint kiderul, hogy valaki tevedett, es megis erinti :). Ettol vilagvalsag. Erosen csatolt rendszer, csak a teljesen onellato kozossegeket nem erintene. Mondjuk valamelyik oserdo melyen.

> Persze úgy is olvashatjuk ezt az egészet, hogy ha
> valamikor, akkor éppen most van a Google-nak - és a kkv-knak
> méginkább - legnagyobb szüksége arra, hogy AdWords-guruk tömegei
> bújjanak ki a föld alól is.

De igy nem erdemes olvasni, mert nem igy van. Recesszioban a reklam koltesek is csokkennek, meg akkor is, ha persze a reklamosok megprobaljak megmagyarazni, hogy ilyenkor kell megjobban reklamozni. Csak hat attol nem lesz tobb vevo, de meg csak nagyonn reklam keret sem a kuszkodo cegeknel. Pontosan, hogy kevesbe kell reklamozni, hiszen a konkurencia is csak kevesbe tud majd ;)

Krumplit kell ultetni, annak noni szokott a kereslete valsagos idokben ;)
gazdinf: Most őszintén: hányszor vásároltál a neten keresztül úgy, hogy egy hirdetésen keresztül jutottál el oda, nem pedig célzottan rendelted meg az adott cuccot, mert szükséged volt rá (pl írható CD/DVD)? Mert szerintem egyszer sem, ezért is idegesítenek a reklámok (ahogy engem is), mert nem hatnak a tudatalattimra és ezért is blokkolom őket én is (azon felül, hogy lassítják a betöltődést és értékes részt vesznek el az oldal tartalmából). De az emberek 90%-a nem ilyen. Ők még mindig IE-t használnának, ha egy REKLÁM nem tukmálta volna rájuk, hogy böngésszenek gyorsabban és biztonságosabban a Firefox-szal.

Egyébként meg Chrome-hoz is van AdBlocker, és az elsődleges cél az volt, hogy az IE hatalmát megtörje, mert az egy hulladék, ami nem követi a szabványokat és saját kvázi szabványokat csinál, így gondolom nem kis munka és idő nekik IE-re külön optimalizálni olyan komoly webkettes szolgáltatásokat, mint Gmail, Google Docs...stb, főleg, hogy a már 20%-os Firefox-szal is működjön, mert az is nagy piacot jelent.
Gyerekek, irány a tőzsde! :)
Valaki biztos jól jár ezzel a válsággal - lehet, hogy a Google most olcsón visszavásárolhatja a saját részvényeit.
Bekrepált az AdSense? Mindenfelé Public Service hirdetéseket látni.