A látogatottsági és elérési adatokból kiválóan látszik, hogy a magyar internetező nem szokott rá minden olyan közösségi szájtra, melyek amúgy tarolnak a világ különböző piacain. Mi az adekvát válasz, ha online fotómegosztás a téma? A Flickr. És egy zenekar honlapjának hol van a legjobb helye? A MySpace-en. Egy termék bevezetésére, marketingre mi a legjobb kommunikációs csatorna? A Twitter. Lehetne éppen így is, csakhogy idehaza a netezők zöme egyáltalán nem használja ezeket a szolgáltatásokat.
Még mindig a februári Gemius-adatsor a legfrissebb, amihez hozzáférünk. De a tendenciák így is egyértelműek lesznek. Kezdjük mindjárt a fotómegosztással.
Mint látható, a két fotómegosztó elérése 10 százalék alatti. Vagyis csak minden tizedik magyar internetező talál rá ezekre a szolgáltatásokra. A Picasa elérése sajnos nem szerepel az adatsorban, de valószínűleg a Google fotómegosztó szolgáltatásának sincs sokkal nagyobb elérése, mint a két riválisnak.
Vajon az következik ebből, hogy a magyarok nem szeretnek képeket megosztani a weben? Dehogy. Csak éppen erre a célra már régen az iWiW-et vagy a Facebookot használják. Mindkét közösségépítő szájtnak a képmegosztás az egyik legnépszerűbb funkciója. És mint látszik, a fotómegosztó szolgáltatások nem tudtak változtatni ezen a netezői szokáson.
Második példánk a MySpace volt, melyről idehaza is azt szokták mondani, hogy a zenekedvelők, rajongók kedvenc közösségi oldala. Csakugyan? Nézzük!
A grafikonról leolvasható, hogy a MySpace idehaza szintén az 5-10 százalékos sávban található. Vagyis 100-ből átlagban 5-10-en találnak el a szájtra. Akkor hol hallgatnak zenét a magyarok? Hát persze, hogy a YouTube-on! Mégha azt nem is állítanám, hogy a YouTube-ot csak és kizárólag zenehallgatásra használnánk, ám az biztos, hogy ez a legnépszerűbb tartalomtípus.
Rendben. De mi újság a Twitterrel? Hisz a Twittert már a nagyobb hírszájtok is szokták használni élő tudósításaikhoz. És amúgy is, folyton azt halljuk, hogy Amerikában a Google és a Facebook sikeréhez mérhető a "mikroblogolás".
A fenti grafikon szerint a microblogging szolgáltatások is éppen a magyar internetezők 10 százalékát érik el.
Érdekesek ezek az adatok, főleg annak fényében, hogy a mobilgyártók idehaza is előszeretettel teszik készülékeikbe a MySpace, a Flickr vagy a Twitter alkalmazását. Legalábbis múltkor találtunk erre példát.
El tudom képzelni, hogy vannak olyan kampányok idehaza, melyek pont ezt a twitterező, flickrező, myspace-ező 10 százalékot akarják elérni. De nagyon úgy tűnik, hogy ezek az amúgy globálisan sikeres szolgáltatások nem nagyon tudnak jelentősebb mennyiségű magyar netezőt elcsábítani.
Persze vannak azért szép számmal amerikai szolgáltatások, melyek nálunk is extrém népszerűek: a Google keresője, a Facebook vagy a már említett YouTube a magyarok körében is éppen annyira sikeres, mint a tengerentúlon.
2010.05.11. 18:05:09
norti 2010.05.11. 18:06:39
norti 2010.05.11. 18:11:03
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.05.11. 18:12:01
Marr 2010.05.11. 18:12:10
De itthon kapcsolattartásra használták eleve, nem zenehallgatásra. És a Facebook annak is betett, mint az iwiwnek.
vagodeszka 2010.05.11. 18:15:11
-A Myspacenek szerintem pont a Facebook népszerűsége tett be teljesen idehaza és a nehézkes profil szerkesztés. Ja és azt se felejtsük el, hogy magyarul se tud az oldal.
-A twitter egy átlag netezőnek elsőre elég nehezen értelmezhető szolgáltatás, kell egy kis idő, míg ráérez az ember a használatára és szintén english only.
-Képmegosztós dologra nincs magyarázatom, bár az ismerőseim körében a Picasa örvend monopol népszerűségnek, az egyszerű és magyar nyelvű szoftver miatt.
Marr 2010.05.11. 18:20:51
Onlooker 2010.05.11. 18:26:48
Myspace-en én is rajta vagyok de a következők a bajok: átláthatatlan, túl sok reklám, lassú.
Youtubeon csinálok egy kedvencek listát. És favoritelem a zenéket. beteszem mozillába felül a fejlécre a profilom linkjét. és egyből ha rákattintok behozza a youtubeos adatlapom. ahol már el is indíthatom bármelyik zenét egyből betöltve klippestül. másoknak is egyből itt linkelem és már nem kell keresgetni a klippet sem..max néha letörlik vmi jogra hivatkozva de akkor is a neve ott marad szóval nem törlődik a listából így tudom h mi veszett el.
Twittert használok, a yammon keresztül.
Flickr meg indafotó az oké, vannak rajta jó képek.. nézegetem néha, de most minek regisztráljon minden közember oda hogy most oda külön feltöltögesse mindenki számára a képeit és még a kommentálás is bonyolultabb(lassabb) mint facebookon,myvipen..
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.05.11. 18:26:54
Onlooker 2010.05.11. 18:31:42
Marr 2010.05.11. 18:37:13
Ez nem teljesen kapcsolódik ide, de nagyon várom már a hazai ustream boomot. Passzív user szerintem már értelmes mennyiségben van, de ha aktív nem kezd el nagyon növekedni a köv. 2-4 hónapban, akkor szerintem halott a dolog.
Emrik 2010.05.11. 19:04:39
pixelvektor 2010.05.11. 19:08:55
eagle-r 2010.05.11. 19:16:39
tóbiás · http://poorn.hu 2010.05.11. 19:19:36
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.05.11. 19:20:38
eagle-r 2010.05.11. 19:20:50
Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2010.05.11. 19:39:46
blnd! · http://www.ghettobazaar.blog.hu 2010.05.11. 21:23:38
Mo-on talan telleg nem annyira hasznaltak zenehallgatasra, mint a YouTube-ot de az itteni zeneszek is ugyanugy beregeltek mint mas orszagokban, es most kb hasonloan migraltak/nak at soundcloud-ra, fairtilizer-re es tarsaira, ennek ellenere nekem ugy tunik h zenesz korokben a MySpace megmarad egy "kotelezo" alapelemnek az exponencialisan novekvo kozossegi oldalak kozott, amirol el lehet navigalni az erdeklodoket az egyszerubben/gyorsabban hasznalhato/szebb/akarmilyenebb oldalakra.
viktor134 2010.05.12. 08:40:05
hányás össze vissza, animált gifek ezerrel, szétesik a f*szba.
miért is használnám? :D
mahet 2010.05.12. 11:20:12
Boorisz (törölt) 2010.05.12. 11:31:50
retekbá 2010.05.12. 11:56:47
A Blog.hu 43%, MyVIP 31%, a HotDog 25% share-t produkál (és produkál már folyamatosan kb 2 éve a gemius szerint) és egy büdös sort nem volt hajlandó írni róla egyetlen "szakma közeli" forrás sem. Ellenben az itthon 2008-ban még 10%-ot sem elérő Facebook-ot messiásként hype-olták fel, a Twittert pedig 5%-kal szarrá postolják. (személyes véleményem, hogy a szolgáltatás még szar is)
Miért fontos ez?
Az üzleti döntéshozók, az alulinformált kisebb-nagyobb ügynökségek, tájékozódni vágyó ügyfelek ezeken a forrásokon edukálódnak. Amikor egy ilyen embernek beleveri valaki a fejébe, hogy a social media jelenlét az egyenlő a twitterrel, vagy hogy pusztul a piac mert itt az FB, akkor baj van, baj lesz!
Lehet majd picsogni, hogy miért nincs magyar fejlesztés, és miért döglődik a magyar SM piac. Nem lesz még ennyi pénz sem, és nem csak a kicsiknek, senkinek!
Szóval szuperjó lesz mindenkinek, ha talicskázzuk majd kifelé a pénzt.
Együtt döglünk éhen kedves "szakmai újságíró" barátaim.
easykarma · http://easykarma.blog.hu/ 2010.05.12. 12:21:07
www.myspace.com/easykarmaa
lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.05.12. 12:23:07
lacam · http://copyblog.blog.hu/2012/02/07/valentin_napi_sms_mester 2010.05.12. 12:26:28
(saját) fotómegosztás nem érdekli komolyan a magyar netezőket
twitter belterjes, kúlfaktor rulz, de ennyi
papplaszlo 2010.05.12. 17:40:01
pl. hoxa.hu vs. totalcar.hu, az freeblog.hu vs. blogter.hu sorolhatnám...
hírbehozó · https://webisztan.blog.hu/ 2010.05.12. 18:17:20
Barna László · http://www.creacommedia.hu 2010.05.13. 08:59:54
A Flickr-t leginkább fotósok használják egymás munkáinak értékelésére.
Mindenképpen az arányokat kell megnézni egy adott ország népességéhez képest.
IamGyuri · http://www.facebook.com/group.php?gid=116570388383612 2010.05.13. 10:32:52
Egyébként meg itthon közösségi élet kimerül a fesztiválozásban...
www.klimaklub.hu/hu/content/85
papplaszlo 2010.05.13. 22:28:59
Libretto · http://szviccs.blog.hu 2010.05.17. 08:59:15
@Marr: "nem kevéssé mond ellent az alexa méréseinek" - te ismersz bárkit is itthon, aki alexa toolbart használ?
@retekbá: - egyetértek
Horváth János · http://horvathjanos.inda.hu/ 2010.05.18. 17:07:44
Picasa: "tekercsnyi" fotó szűk kör számára
FB: több, válogatott ("cenzúrázott") fotó teljes ismerősi kör számára
Flickr: csak a legjobb fotók, profi és amatőr fotós közösségbe.
MyVip vagy twitter nem csak share % számít, hanem, hogy kit érsz el ott. Másrészt sok esetben azok akik ott vannak a Twitteren más csatornákon - blog/FB további nagyobb sharrel rendelkező helyeken osztják tovább a Twitteren megkapott "fülest".
Ipari Architektúra 2010.05.20. 07:48:45