Ez a blog mindig is elkötelezettje volt (és lesz is) az olyan nyílt/közösségi kezdeményezéseknek, mint amit például a Mozilla/Firefox Alapítvány vagy akár a HUP is képvisel. Ha egyszer a netezők egy része úgy dönt, hogy egy oldalon számára túlságosan zavaróak, sőt, kifejezetten bántóak a hirdetések, akkor teljesen magától értetődő, hogy egyszerűen valamilyen adblocker-megoldáshoz fog fordulni. Jobb ez a világ, ahol nem hatalmaskodó mamutcégek/kormányok mondják meg, hogy mit tehetünk a weben és mit nem.
Én is használok adblockert, éppen azért, mert a weben rengeteg olyan oldal van, mely bár érdekes és hasznos tartalmat kínál, ám a hirdetések olyan ormótlanok és bántóan aggresszívek, hogy egyszerűen elviselhetetlenné teszik a tartalomfogyasztást.
Amikor az Index redizájnolásán gondolkodtunk, észleltük azokat a visszajelzéseket, melyek éppen azt sérelmezték, hogy a szájton túlságosan sok zavaró, esetenként kifejezetten szemet bántó hirdetés van.
A megújult Indexen sokkal kevesebb hirdetéssel találkozhat össze az olvasó. Hogy sikerült visszanyesni a korábbi bannerdzsungelt, nagyon komoly küzdelem eredménye. (Ma már csak ennyi hirdetés van first view-ban, címlapon. És ennyi egy átlag cikkoldal first view-jában. Ez töredéke a korábbinak.) Ne felejtsük el, hogy az Index a hirdetésekből él, így érthető, hogy a hirdetési felületek megnyirbálása egyáltalán nem volt egyszerű és egyértelmű lépés. Mégis megtettük. Talán mi vagyunk az egyetlenek a magyar piacon. Miért? Mert azt szerettük volna, hogy az olvasóknak jobb legyen.
És éppen ez volt az a pont, ahol értelmessé vált számomra, hogy az AdBlockerből kivegyem az Index oldalait. A redizájn óta teljesen elviselhető és tolerálható az oldalakon megjelenő hirdetésmennyiség. És még a kreatívok minőségében is érzékelhető némi javulás. Azért írom le ezeket, mert fontos fejlemények tartom, amit a redizájnolással sikerült véghez vinnünk.
Ezek után persze talán még kevésbé érthető, hogy miért küldött ki az Index fenyegető leveleket az adblock-listákat publikáló netezőknek. Én legalább annyira meglepődtem rajta, mint nyilván sokan mások.
Alapvetően az ember lojális a céghez, ahol dolgozik. Főleg ha egy olyan cégről van szó - mint amilyen az Index is -, mely komoly és érdemi erőfeszítéseket képes tenni. Gondolok itt a blogok felkarolására, vagy akár az említett hirdetés-reformra. De említhetnék még ezer példát. És olyan cégről beszélünk, ahol sok, a weben felnőtt, kifejezetten rugalmas és kreatív ember dolgozik együtt.
A kiküldött fenyegető levél finoman szólva is szerencsétlen, elhibázott lépés volt. Az Index azonban - mint azt ti is olvashatjátok -, belátta ezt, és korrigál. Itt talán véget is érhetne ez az ügy, miközben én is tudom, hogy a téma még sokáig ad majd alapot arra, hogy higgadtan és kevésbé higgadtan vitatkozzunk.
Sajnálatos, hogy a fent említett - hirdetési szempontból is - olvasóbarátabb új Indexszel most éppen egy ilyen szerencsétlen, béna ügy kapcsolódik össze. Miközben arról kellene vitatkozni, hogy a kevesebb hirdetési felülettel sikerült-e elérni az optimális kompromisszumot. Vagy van-e még mit javítani.
Kábé ezek jutnak most eszembe. Nyilván nektek még sokkal több minden.
Na akkor induljon végre a thread. Első.
Full disclosure: A Webisztán Index-közeli blog. A Webisztán szerzője az Index munkatársa.
Én is használok adblockert, éppen azért, mert a weben rengeteg olyan oldal van, mely bár érdekes és hasznos tartalmat kínál, ám a hirdetések olyan ormótlanok és bántóan aggresszívek, hogy egyszerűen elviselhetetlenné teszik a tartalomfogyasztást.
Amikor az Index redizájnolásán gondolkodtunk, észleltük azokat a visszajelzéseket, melyek éppen azt sérelmezték, hogy a szájton túlságosan sok zavaró, esetenként kifejezetten szemet bántó hirdetés van.
A megújult Indexen sokkal kevesebb hirdetéssel találkozhat össze az olvasó. Hogy sikerült visszanyesni a korábbi bannerdzsungelt, nagyon komoly küzdelem eredménye. (Ma már csak ennyi hirdetés van first view-ban, címlapon. És ennyi egy átlag cikkoldal first view-jában. Ez töredéke a korábbinak.) Ne felejtsük el, hogy az Index a hirdetésekből él, így érthető, hogy a hirdetési felületek megnyirbálása egyáltalán nem volt egyszerű és egyértelmű lépés. Mégis megtettük. Talán mi vagyunk az egyetlenek a magyar piacon. Miért? Mert azt szerettük volna, hogy az olvasóknak jobb legyen.
És éppen ez volt az a pont, ahol értelmessé vált számomra, hogy az AdBlockerből kivegyem az Index oldalait. A redizájn óta teljesen elviselhető és tolerálható az oldalakon megjelenő hirdetésmennyiség. És még a kreatívok minőségében is érzékelhető némi javulás. Azért írom le ezeket, mert fontos fejlemények tartom, amit a redizájnolással sikerült véghez vinnünk.
Ezek után persze talán még kevésbé érthető, hogy miért küldött ki az Index fenyegető leveleket az adblock-listákat publikáló netezőknek. Én legalább annyira meglepődtem rajta, mint nyilván sokan mások.
Alapvetően az ember lojális a céghez, ahol dolgozik. Főleg ha egy olyan cégről van szó - mint amilyen az Index is -, mely komoly és érdemi erőfeszítéseket képes tenni. Gondolok itt a blogok felkarolására, vagy akár az említett hirdetés-reformra. De említhetnék még ezer példát. És olyan cégről beszélünk, ahol sok, a weben felnőtt, kifejezetten rugalmas és kreatív ember dolgozik együtt.
A kiküldött fenyegető levél finoman szólva is szerencsétlen, elhibázott lépés volt. Az Index azonban - mint azt ti is olvashatjátok -, belátta ezt, és korrigál. Itt talán véget is érhetne ez az ügy, miközben én is tudom, hogy a téma még sokáig ad majd alapot arra, hogy higgadtan és kevésbé higgadtan vitatkozzunk.
Sajnálatos, hogy a fent említett - hirdetési szempontból is - olvasóbarátabb új Indexszel most éppen egy ilyen szerencsétlen, béna ügy kapcsolódik össze. Miközben arról kellene vitatkozni, hogy a kevesebb hirdetési felülettel sikerült-e elérni az optimális kompromisszumot. Vagy van-e még mit javítani.
Kábé ezek jutnak most eszembe. Nyilván nektek még sokkal több minden.
Na akkor induljon végre a thread. Első.
Full disclosure: A Webisztán Index-közeli blog. A Webisztán szerzője az Index munkatársa.
Címkék: filozomatika
121 komment
2007.08.23. 17:52. írta:
hírbehozó
Az utolsó 100 komment: