Oké, foglaljuk össze a Webisztán-hétvége történéseit.
Elsőként megemlézetünk a CNN redizájnjáról, s ennek kapcsán megmutattuk az éppen redizájnolás alatt álló Index új címlapjának thumbnailképét. (Ez az itt, jobbra.) Majd következett egy post a Google összevont fordítóoldaláról, melynek segítségével szótári alakokat vagy a kínai webet is böngészhetjük butaangolul.
A Google-nál maradva: készítettünk egy videót a Google Maps új fícsöréről, majd megemlékeztünk egy nemrégibe indult, de annál bátrabb magyar zenemegosztó szájtról.
Ezután következett egy SEO-téma: az úgynevezett negatív SEO került megint a hírek közé, s ennek kapcsán merengtünk el azon, hogy vajon mekkora problémát is jelent a rivális szájtok szabotálhatósága. (A kommentek itt külön érdekesek szerintem.)
Ezekután ismét egy megemlékezés következett: 1 éves a világ legnépszerűbb apróhirdetés-szájtjának magyar kiadása, a Craigslist Budapest.
Majd, miként a hét elején már többször, ismét az iPhone-nal foglalkoztunk. Közelebbről azzal, hogy várhatóan a jövőben egyre több olyan webszájttal fogunk találkozni, mely iPhone-ra is optimalizálja szolgáltatását.
Végül pedig megnéztünk és videóra vettünk egy új felfogásban készült nyitóoldal-alkalmazást (start page). És megállapítottuk, hogy ügyes.
A hét összes Webisztán-postja itt található.
Persze ennél sokkal több minden történt a hét végén. Bár 10-ből 9 hír a techvilágban az iPhone-nal foglalkozott, de azért még így is maradt izgalom, amiről nem számoltunk be.
Itt volt mindjárt a túlbuzgó Google-alkalmazott, aki a Sickót szidta, a blogok meg őt. Majd magyarázkodás következett.
Továbbra sincs magyarázat a Benoit-tragédia kontra Wikipedia ügyre. Az történt, hogy a híres kanadai pankrátor végzett családjával és magával, ám a róla szóló Wikipedia-szócikkben előbb lehetett olvasni a halálhírről, minthogy a rendőrök kiértek volna a tett helyszínére. Persze magában a szócikkben is követik a fejleményeket.
Elindult a Cellfish, melyről nyilván a mobilbloggerek fognak írni. Om Malik pedig górcső alá vette a francia webkettő-piacot. Józsi viccelődött, és ha már YouTube: újabb hír arról, hogy jönnek a videóhirdetések. Ha igaz, amit a videón láthatunk, nagyon csinos hirdetések lesznek a YouTube-on. Nem ám a szuperbanner kilóra.
Elsőként megemlézetünk a CNN redizájnjáról, s ennek kapcsán megmutattuk az éppen redizájnolás alatt álló Index új címlapjának thumbnailképét. (Ez az itt, jobbra.) Majd következett egy post a Google összevont fordítóoldaláról, melynek segítségével szótári alakokat vagy a kínai webet is böngészhetjük butaangolul.
A Google-nál maradva: készítettünk egy videót a Google Maps új fícsöréről, majd megemlékeztünk egy nemrégibe indult, de annál bátrabb magyar zenemegosztó szájtról.
Ezután következett egy SEO-téma: az úgynevezett negatív SEO került megint a hírek közé, s ennek kapcsán merengtünk el azon, hogy vajon mekkora problémát is jelent a rivális szájtok szabotálhatósága. (A kommentek itt külön érdekesek szerintem.)
Ezekután ismét egy megemlékezés következett: 1 éves a világ legnépszerűbb apróhirdetés-szájtjának magyar kiadása, a Craigslist Budapest.
Majd, miként a hét elején már többször, ismét az iPhone-nal foglalkoztunk. Közelebbről azzal, hogy várhatóan a jövőben egyre több olyan webszájttal fogunk találkozni, mely iPhone-ra is optimalizálja szolgáltatását.
Végül pedig megnéztünk és videóra vettünk egy új felfogásban készült nyitóoldal-alkalmazást (start page). És megállapítottuk, hogy ügyes.
A hét összes Webisztán-postja itt található.
Persze ennél sokkal több minden történt a hét végén. Bár 10-ből 9 hír a techvilágban az iPhone-nal foglalkozott, de azért még így is maradt izgalom, amiről nem számoltunk be.
Itt volt mindjárt a túlbuzgó Google-alkalmazott, aki a Sickót szidta, a blogok meg őt. Majd magyarázkodás következett.
Továbbra sincs magyarázat a Benoit-tragédia kontra Wikipedia ügyre. Az történt, hogy a híres kanadai pankrátor végzett családjával és magával, ám a róla szóló Wikipedia-szócikkben előbb lehetett olvasni a halálhírről, minthogy a rendőrök kiértek volna a tett helyszínére. Persze magában a szócikkben is követik a fejleményeket.
Elindult a Cellfish, melyről nyilván a mobilbloggerek fognak írni. Om Malik pedig górcső alá vette a francia webkettő-piacot. Józsi viccelődött, és ha már YouTube: újabb hír arról, hogy jönnek a videóhirdetések. Ha igaz, amit a videón láthatunk, nagyon csinos hirdetések lesznek a YouTube-on. Nem ám a szuperbanner kilóra.
joskafiser 2007.07.02. 02:38:05